Nintendo Sverige om SNES Mini: "Överhängande risk att tillgången inte kan möta efterfrågan"

Medlem

Blä, fick mail att jag inte kommer få någon. Bokade en halvtimme efter utannonseringen, sjukt. Tycker verkligen Inet skulle hållt sig till max en per kund. Skulle bokat en på alla hemsidor för säkerhetsskull.

Medlem

Alltså, Nintendo aviserar en relativt enkel produkt: SNES Mini. Efterfrågan blir stor. Mindre än en vecka efter att man aviserat den meddelar Nintendo att man inte kommer att kunna leverera tillräckligt många enheter. Nintendo är ju rena parodin på ett företag! Det kan bara vara Systembolaget i världen som är mer ointresserad av att sälja sin egen produkt än Nintendo.

Medlem

Jag fick också min förbokning upphävd av inet.

Medlem

Kommer inte ens försöka, nintendo är konstiga

Medlem

@Shinsen: De kanske inte ljuger? Den här vändan producerar de dubbelt så många! Nämligen 20 stycken.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Blä, fick mail att jag inte kommer få någon. Bokade en halvtimme efter utannonseringen, sjukt. Tycker verkligen Inet skulle hållt sig till max en per kund. Skulle bokat en på alla hemsidor för säkerhetsskull.

Ja, man blir inget annat än besviken (gjorde samma och fick samma svar idag av Inet). Även om det är en "exklusiv" grej så borde väl Nintendo ändå se till siffrorna på efterfrågan?


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Synd att Nintendo väljer att göra så här. Känns som dom skapar mer bad-will än good när dom serverar ett perfekt upplägg till "svartabörshajarna" som köper på sig flera ex för att tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av waeress:

Synd att Nintendo väljer att göra så här. Känns som dom skapar mer bad-will än good när dom serverar ett perfekt upplägg till "svartabörshajarna" som köper på sig flera ex för att tjäna pengar.

Exakt!


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Så jag bokade kort efter att nyheten kom upp här på FZ, och fick mailet från Inet (som verkade vara bland de första ut med förhandsbokningen) där jag meddelades att den blivit avbokad.

Nintendo kan nu officiellt fara åt helvete. Det var nästan motvilligt som jag förbokade SNES'en med NES Classic färskt i minnet, med färre spel och otillräckligt förlängda kablar. Lägg där till det "fantasifulla" priset för den handfull som kommer kunna köpa sin konsol...

Nintendo är dött för mig och reducerat till ett solkat men vackert barndomsminne. Jävla nötter!

Medlem

Jag blir så JÄVLA irriterad. Trodde man skulle ha en chans att kunna beställa SNES Mini eftersom den lockar x500 mer än NES. Men nähe, eftersom man har ett normalt jobb och inte kan sitta hemma och mata F5 varenda minut för att se när seriösa återförsäljare får in skiten i lager så missar man givetvis både första och andra chansen till bokning. Har sån jävla lust att sälja min sketna Switch i protest (som typ ändå bara samlar damm)! ARGH!

..eller så kollar man in rasp osv, och slutar gnälla..

Medlem

Jag säger som ja jag sa när nes classic släppte: investera i nin10do supertrevlig magiker (bokstavligen) som har lagt hela sin själ i en reteopi box.

Medlem
Skrivet av moggen:

Jag säger som ja jag sa när nes classic släppte: investera i nin10do supertrevlig magiker (bokstavligen) som har lagt hela sin själ i en reteopi box.

Och sedan ska man själv fylla den med piratade spel med varierande kvalitet? Nej tack.

Medlem

@Ender: tänker inte ge mig in i en ny piratdebat. Men jag anser att om du äger och samlar originalen så är det helt ok att ha en digital kopia som är lätt tillgänglig. Dessutom är det svårt att hitta ett annat sätt spela exempelvis super metroid rotation. Kul att du nämner kvalitén också visst du att de finns en hel del "förbättrade" original där fans har fixat buggar exempelvis mega man x. Så jag skulle säga att du kan få bättre kvalité.

Medlem
Skrivet av moggen:

@Ender: tänker inte ge mig in i en ny piratdebat. Men jag anser att om du äger och samlar originalen så är det helt ok att ha en digital kopia som är lätt tillgänglig. Dessutom är det svårt att hitta ett annat sätt spela exempelvis super metroid rotation. Kul att du nämner kvalitén också visst du att de finns en hel del "förbättrade" original där fans har fixat buggar exempelvis mega man x. Så jag skulle säga att du kan få bättre kvalité.

Det kanske låter som att jag är emot "piratande" helt och hållet, vilket inte är sant, det finns tillfällen då jag kan tycka det är helt berättigat, som bl a i exemplet du gav där man äger ett original. I just det här fallet hade jag faktiskt föredragit originalet då jag är skeptisk till nedladdade versioner. Nintendo fick en helt fantastisk idé med NES Classic, men schabblade bort allting med den kassa tillgången.

Istället för att rätta till det med större tillgång, där man dubblade kabellängden (minst) samt lade till möjligheten att köpa till ytterligare titlar från deras shop så gör de istället om samma misstag med en NY enhet istället. Kunde inte göra något mer respektlöst mot sina kunder och fans!

Skrivet av Fr0gg0.:

Schysst mot alla andra som också vill ha. Jag hoppas verkligen jag kommer få en annars är det såna som du som kommer få ta smällen.

Det värsta är priset här i Sverige, förstår inte hur den kan kosta 1500kr här och 740kr i Usa när nes mini kostade 550kr i Usa och den kostade 800 här. Vad hände?

Jag gick väll mer eller mindre plus minus jämnt. Släpptes ju fler också. Tänkte det va kul och berätta. Vann förövrigt en snes mini på stena line i fredrikshamn när den släpptes 😁👌

12
Skriv svar