Inga fler randomiserade vapenstats i Destiny 2

Robot
Inga fler randomiserade vapenstats i Destiny 2

Allt för att göra det lättare för teamet att balansera vapen i framtiden.

#bungie, #destiny, #destiny-2, #luke-smith


Medlem

Hoppas på att det blir ett bra val och att man kan tveeka på andra sätt.

Inaktiv

Personligen så tycker jag randomized loot är en stor del av det som får en att fortsätta spela. Jakten på bättre grejer. Kan förstå att det är ett problem i PvP men kan man inte lämna statsen orörda i PvE?

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Personligen så tycker jag randomized loot är en stor del av det som får en att fortsätta spela. Jakten på bättre grejer. Kan förstå att det är ett problem i PvP men kan man inte lämna statsen orörda i PvE?

Håller helt med dig. Låter otroligt platt utan slumpmässiga stats på gear i ett stort online MMO-liknande spel. Men, fixar dom det på annat sätt kan det ju fortfarande vara belönande att jaga vapen.

Utöver det tycker jag det är cringe-varning att läsa limitationer, borde stå begränsningar, men jag har ju inte skrivit texten ifråga.

Medlem
Skrivet av isma:

Håller helt med dig. Låter otroligt platt utan slumpmässiga stats på gear i ett stort online MMO-liknande spel. Men, fixar dom det på annat sätt kan det ju fortfarande vara belönande att jaga vapen.

Utöver det tycker jag det är cringe-varning att läsa limitationer, borde stå begränsningar, men jag har ju inte skrivit texten ifråga.

"cringe-varning" när du vill ha saker på svenska Ironi.

Medlem

Randomiserade, limitationer, hjälp jag börjar bli gammal!

Medlem

Yeeeeeeey!
En bra grind för det man vill ha bara. Hellre att själva föremålet tar lite längre tid att få än att man ska få samma om och om igen fast med lite sämre stats

Medlem

@Bulletblues: Håller med faktiskt! Tror det var en av orsakerna att jag sakta men säkert la ner.


signatur

Niet.

@Mawnster: Haha, nädå, bara jag som har blivit hjärntvättad av engelskan.

Avstängd
Skrivet av Mawnster:

Randomiserade, limitationer, hjälp jag börjar bli gammal!

Skrivet av Anabelle Lancelot:

@Mawnster: Haha, nädå, bara jag som har blivit hjärntvättad av engelskan.

Både randomisera och limitation finns med i svenska akademiens ordlista, även om det inte är särskilt vackert språkbruk. Inget jag skulle använda, särskilt inte om jag fick betalt för att skriva.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Personligen så tycker jag randomized loot är en stor del av det som får en att fortsätta spela. Jakten på bättre grejer. Kan förstå att det är ett problem i PvP men kan man inte lämna statsen orörda i PvE?

PvE får aldrig någonsin företräde i ett spel där PvP är möjligt. Tyvärr, eftersom PvE allt som oftast är roligare än att stressa mot 12-åringar som dödar en.

Medlem

Igentligen så känns det lika intressant som att det är roligt att det är banbrytande i zelda att man kan hoppa nu. För den insatta är det intressant men för den som tittar förbi så känns det nog rätt onödigt att spekulera. Helt klart så får man nog lite bättre koll på hur det är tänkt under betan. Vad jag har hört så vill dom göra det enklare för sig nu. Antingen för att spelet ska bli klart snabbare. Och att dom kan lägga ner mer kraft på farligare buggar i spelet istället. Tror själv att dom bygger ut spelet och lyssnar på kritik från spelarna. Och börjar att ändra vissa saker om det är efterfrågan på det senare.

1
Skriv svar