Recension – Diablo III: Rise of the Necromancer

Robot
Recension – Diablo III: Rise of the Necromancer

Lek med lik tillsammans med alla gothrockares favoritklass.

#blizzard, #diablo-3, #diablo-3-rise-of-the-necromancer, #dlc, #pc, #ps4, #xbox-one


Medlem

Alldeles för dyrt för enbart en ny klass tycker jag.


signatur

R00T B33R F0R L1F3

Medlem

Inga nya platser osv. alls? Enbart en ny klass?

Medlem
Skrivet av inkui:

Inga nya platser osv. alls? Enbart en ny klass?

Jodå, nya zoner, nya wps, nya bounties och en del "quality of life"-ändringar men verkar inte som att skribenten märkte det

Medlem

Blizzard. Världens bästa spelföretag och trogen fan sedan man lanade på Starcraft, Warcraft 2 och Diablo 1 och 2.

Jag köpte detta tillägg och lirar igenom med brorsan. Story läget förstås. Kanske adventure mode efteråt. Mycket rolig och bra klass. Hade hellre dock sett en expansion om sista delen i "the propechy" men men. Lär väl spara något till ett Diablo 4.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skribent
Skrivet av prozpect:

Jodå, nya zoner, nya wps, nya bounties och en del "quality of life"-ändringar men verkar inte som att skribenten märkte det

Jodå. Jag hade skrivit om det, men fick inte plats riktigt. Vi klistrade tillbaka det i texten nu dock, för att undvika förvirring.
Dock - nya spelläget och de nya områdena och det där är gratis uppdatering. Det är klassen som kostar pengar, och det är den jag recenserar.

Skribent
Skrivet av Remus:

Blizzard. Världens bästa spelföretag och trogen fan sedan man lanade på Starcraft, Warcraft 2 och Diablo 1 och 2.

Jag köpte detta tillägg och lirar igenom med brorsan. Story läget förstås. Kanske adventure mode efteråt. Mycket rolig och bra klass. Hade hellre dock sett en expansion om sista delen i "the propechy" men men. Lär väl spara något till ett Diablo 4.

Ja, jag hade gärna fått en sista, rejäl expansion. Men det är kul att bränna igenom spelet en gång till ändå. Necromancern är kul nog för att det ska hålla ett varv till.

Medlem

Med tanke på de senaste årens uppdateringar och innehåll som varit helt kostnadsfri så har jag inga problem att ge pengar till det här tillägget. Necron är fruktansvärt rolig och de har verkligen fått klassen att kännas annorlunda jämfört med de andra. Säsong 11 som börjar den 20:e juli kommer bli mycket intressant.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Instämmer nog att jag hade velat ha lite mer för det priset. Hur är det med prisutveckling för Blizzard-DLC? Reas de någon gång, eller är det som med EA DLC?

Medlem

Tror det har varit minst fem nyheter på kort tid om Necromancern på FZ. Trots att det bara är ett litet DLC.
Samtidigt så släpper D3s konkurent Path of Exile innom kort en expansion med hela sex nya akter. Mer kontent än typ hela D3 och expansion.
Ändå hör man inte i närhet lika mycket om det. Trots att de vid det här laget lär ha typ lika många spelare.
Lite väl mycket Blizzard fanboyism.

Gnällkuk
Skrivet av inkui:

Inga nya platser osv. alls? Enbart en ny klass?

Skrivet av Joakim Kilman:

Jodå. Jag hade skrivit om det, men fick inte plats riktigt. Vi klistrade tillbaka det i texten nu dock, för att undvika förvirring.
Dock - nya spelläget och de nya områdena och det där är gratis uppdatering. Det är klassen som kostar pengar, och det är den jag recenserar.

Det ingår även två extra stash tabs. Antagligen det mest efterfrågade att kunna köpa för pengar sedan Vasa skidade förbi senast när det kommer till D3-nördar tror jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av erikmb:

Alldeles för dyrt för enbart en ny klass tycker jag.

Ptja, gratis för Wow spelare så klagar inte(köpa Necropacket med wow gold)

Medlem

Ingår även ett par vingar (+ ett extra par vingar om man fixar alla necro-achievements) och ett pet, förutom de tidigare nämnda stash tabs.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tror det har varit minst fem nyheter på kort tid om Necromancern på FZ. Trots att det bara är ett litet DLC.
Samtidigt så släpper D3s konkurent Path of Exile innom kort en expansion med hela sex nya akter. Mer kontent än typ hela D3 och expansion.
Ändå hör man inte i närhet lika mycket om det. Trots att de vid det här laget lär ha typ lika många spelare.
Lite väl mycket Blizzard fanboyism.

De har med all säkerhet fler spelare än D3 vid det här laget.

Medlem

Det enda som var bra var att man fick två nya stash tabs.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ptja, gratis för Wow spelare så klagar inte(köpa Necropacket med wow gold)

Oooh? Hur mycket? Har inte tänkt på vad de gjort med guldmöjligheterna nu för tiden.

jkw
Medlem

macOS & Windows-versionen får ytterligare två stash-tabs. PlayStation 4 & Xbox One blir utan. Lite fult, men sådant är livet.

Medlem
Skrivet av Ender:

Oooh? Hur mycket? Har inte tänkt på vad de gjort med guldmöjligheterna nu för tiden.

En Wow token kostar ca 250k guld, du får 13euro för 1wow token.

Jag logga in för någon månad sedan och checka läget på gubbarna. Hade då runt 1,5miljon guld och började små farma lite o sålde mineraler och flaskor(agi, int, str) och fick väl in sisådär 100-150k guld om dagen från AH då jag farma. Har största Destiny 2 utgåvan digitalt och Necro dlc till D3 helt betalt från wow.

Men ja börjar man med typ 0 guld så är det nog inte värt att farma som jag gjorde, för typ 130kr om dagen är inte så bra betalt för allt slitande om man jämför med ett riktigt jobb. Farma blir snabbt tråkigt. Men sitter man på ett gammalt konto som redan har mycket guld så visst då är det bra att kunna logga in o spendera dem:D

Medlem

Köpte tyvärr 3an lite sen inte långt innan Games la ner. Vilket ledde till att jag köpte många spel för rea priser bara för att. Så Diablo 3 blev ett spel som hamnade lite imellan allt. Nu kommer jag nog aldrig köra klart det känns det som.

Medlem

@Sviskon:
Ja det skulle inte förvåna mig. Och det har fått det utan en massa miljoner i marketing och utan att sidor som FZ som postar varje pytteliten nyhet från Blizzard.

Men tråkigt att det ska behöva vara så, PoEs Fall of Oriath kommer utan tvekan göra PoE till det mest kompletta ARPG spelet.
D3s Necromancer DLC är inte ens 1/10 del så mycket kontent.

Medlem

Det absolut enda jag ogillar med D3 (nåja, i större utsträckning) är litet vad du rörde i texten - att man fortfarande är relativt låst i vilka grund-föremål man är ute efter, dvs sets. De skulle aldrig ha gjort dem så här viktiga, även om Necro har aningen mer öppen design på sina. Trots det så tycker jag faktiskt det är en väldigt rolig klass att spela, gillar corpse-mekaniken skarpt.

Om man som jag spelar Wow till och från är det ju möjligt att man sitter på en mängd guldslantar i det, och då kan man faktiskt betala för Necro-tillägget genom att köpa wow tokens -> battle.net balance. Värt att notera om man inte vill spendera pengar men har resurser där.

Till sist, det där med att jämföra med andra ARPGs. Är det bara jag som tycker om att variera spel? PoE t.ex. är kul men när jag blir less på dess plastiga combat-känsla hoppar jag över till D3 en stund. När jag blir less på det kanske jag tar mig igenom Grim Dawn med en ny karaktär. Rekommenderas om man gillar variation.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

De har med all säkerhet fler spelare än D3 vid det här laget.

Nej, det tror jag verkligen inte.

Medlem

Jag har mer eller mindre köpt alla(!) blizzardspel sen Rock n roll racing, men nu har bägaren runnit över.

Både SC remaster och Necromancern kunde gott ha varit free of charge om man redan sitter på alla diablo och SC hittils, men nope! 150 spänn styck så har bägaren tillslut runnit över för mig

The Joke is on me I guess

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag har mer eller mindre köpt alla(!) blizzardspel sen Rock n roll racing, men nu har bägaren runnit över.

Både SC remaster och Necromancern kunde gott ha varit free of charge om man redan sitter på alla diablo och SC hittils, men nope! 150 spänn styck så har bägaren tillslut runnit över för mig

The Joke is on me I guess

När utveckling av spel blir gratis kan dem nog tänka sig släppa dem gratis till dig.

Medlem

Hahahaha, 150kr för en gubbe? Vad i helvete? Detta har fan gått för långt, iblans hoppas jag att spelindustrin skulle gå under så de får starta om och tänka om.

Medlem

@Tsteken: Eller så väljer man ett bättre alternativ som är gratis... Path of Exile.

jkw
Medlem

@Sviskon: nja, om det är bättre vet jag inte. Sedan är det endast ett alternativ om man spelar på Windows. Då inte PoE finns till varken Linux, OSX eller konsolerna.

Medlem

@jkw: Snart finns det till Xbox.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hahahaha, 150kr för en gubbe? Vad i helvete? Detta har fan gått för långt, iblans hoppas jag att spelindustrin skulle gå under så de får starta om och tänka om.

Ja, priset var lite högsta laget. Men tänk på att det handlar om röstinspelningar och grejer också. Dessutom ingår det ett par vingar (ett par till om man gör alla necro-achievements), ett pet, en pennant och två stash tabs.

Skrivet av Sviskon:

@Tsteken: Eller så väljer man ett bättre alternativ som är gratis... Path of Exile.

Path of Exile är aptråkigt.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Path of Exile är aptråkigt.

Diablo 3 är aptråkigt... och dyrt.

12
Skriv svar