Första halvan av spelåret 2017 till ända – och vinnaren är...

Robot
Första halvan av spelåret 2017 till ända – och vinnaren är...

Vi röstar fram bästa spelet (hittills) och berättar vilka som hyllats mest (hittills).


Medlem

Själv anser jag nog att Nioh kändes mer intressant än Nier (även fast jag hittils spelat Nier mer ), dessutom, med tanke på hur mycket bra kritik man hört om dem så är det ju lite märkligt att varken What Remains of Edith Finch eller Nex Machina är med på listan.

Medlem

Mass Effect Andromeda får min röst då det gav mig massor med spänning, humor och nöje i över 100 timmar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Relik 📜

Horizon får min röst. Var helt oförberedd på spelet, och det tog mig med storm. Inte varit så inne i en titel på många år.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Tycker fortfarande zelda är ett av de bästa spelen någonsin

KoP
Medlem

Lägger en röst på ME: Andromeda.

Medlem

Har haft riktigt kul med Prey själv! ☺️

Medlem

Har inte spelat något nytt spel som har släppts i år. Har redan många spel men sitter fortfarande och spelar Witcher 3.

Medlem

ME:A får min röst, faktum är att jag spelat det hellre än Witcher 3.

Medlem

Horizon Zero Dawn är ju klart det bästa av dessa!

Mario Kart 8 Deluxe tycker inte jag hör hemma på listan eftersom det inte är ett "nytt" spel, bara för de som spelat det för första gången på Switch.

Medlem

Min röst går till What remains of Edith Finch, vilket tillsammans med Zelda breath of the wild är de ända spel jag har spelat i år som släppts 2017

Medlem

Oj, vad jag ligger efter. Jag har inte spelat ett enda av de här spelen...

Releasehästryttare

What remains of Edith Finch

Medlem

Får nog rösta på Zelda ändå. Sitter med Persona 5 nu och även om det är grymt bra så når det inte upp till 10/10-Zelda

Rakuen och Edith Finch köpte jag på Steam-rean. Bra år det här!

Medlem

Zelda, utan tvekan. Har 200+ timmar på Normal mode, blir minst 100 till under sommaren med Master mode.

Medlem

Horizon: Zero Dawn utan tvekan för min del. Jag hade inte förväntat mig att det skulle vara så jävla bra. Sträckspelade verkligen det spelet, sannslöst bra.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Det är oerhört jämnt mellan Zelda och Horizon, men det fick till slut bli Zelda. Jag har spelat båda spelen väldigt flitigt med Platinum trophy i Horizon och, ja, ingenting i Zelda, men en jävla massa speltimmar i alla fall Det finns vissa småsaker som har stört mig i Horizon, vilket bidrog till att jag valde Zelda. De kommande expansionerna till båda spelen blir hur som helst självklara köp.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte spelat särskilt många nya titlar, mestadels pillat med backlogen... NieR: Automata bäst hittills. Horizon också bra, även om det inte var i närheten av NieR.

Andromeda sämst hittills.

Medlem

Horizon, Zelda BotW och Resident Evil 7 är alla tre riktigt bra titlar. Jag tvingades dock till slut välja Zelda.

Medlem

Vart besviken att se Horizon så långt ner i listan, men desto gladare att se den högst på FZs lista.

NuZ
Testpilot

Ser fram imot PUBG


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Resident Evil 7 i VR är grymt

Avstängd

Har inte köpt något nytt spel på något år! Det senaste jag köpte nytt var No man´s sky, och det var ju kanon!!!
Däremot installerade jag GTA San Andreas på pcn, igår faktiskt, och jävlar vilken skillnad mot ps2an, lol! Spelade det för typ 12 år sedan, haha!! Ett helt annat spel på pc, aldrig sett en så enormt stor skillnad på samma spel, Jesus!!, ska bli jävligt kul att plöja igenom det igen!!

Medlem

Röstade på Horizon: Zero Dawn till PS4 som är riktigt vasst. Kom sedan på några andra som inte ens fanns med på listan. Solklara Prey och Resident Evil 7. Två suveräna titlar som jag har haft allra roligast med helt klart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av lackis:

Har inte köpt något nytt spel på något år! Det senaste jag köpte nytt var No man´s sky, och det var ju kanon!!!
Däremot installerade jag GTA San Andreas på pcn, igår faktiskt, och jävlar vilken skillnad mot ps2an, lol! Spelade det för typ 12 år sedan, haha!! Ett helt annat spel på pc, aldrig sett en så enormt stor skillnad på samma spel, Jesus!!, ska bli jävligt kul att plöja igenom det igen!!

Jag kom ihåg det som att det var igår. Spelade San Andreas dagligen till PS2 sedan tog jag ner piratversionen (inte längre pirat) till PC som fullständigt mosade konsolversionen. Full HD och krispigare grafik var så jäkla skönt. Var det 580p till konsolen tro.? Nej det var ett skönt kliv. Spelade det sönder o samman efter det. Skönt att även lägga in egen musik som radiokanal. Slayer och Metallica fick det "headbangas" till för egen del... minnen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

HZD är egentligen det enda spelet jag har spelat i år och jag är mycket tillfreds.

Medlem

Zelda, bästa spelet jag spelat någonsin.

Medlem

Årets bästa japanska spel...

Avstängd

Mass Effect får min röst då det är det enda nya spelet jag spelat. Skulle gärna testa Zelda men känns onödigt att köpa en konsol för ett spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Med tanke på att Horizon är ett av dom bästa spelen någonsin blev rösten ganska enkel

12
Skriv svar