Evil Genius 2 blir av!

Robot
Evil Genius 2 blir av!

Rebellion skakar liv i strategiklassikern.

#evil-genius-2, #rebellion, #rts


Medlem

Hade hellre sett det komma ut på android/ios.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett av mina favoritspel. Redan hypad.

Skrivet av Kleptoman:

Hade hellre sett det komma ut på android/ios.

I helvete!

Medlem

åhh kul nyhet!! Heja!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

ja!! Hoppas det är samma koncept och tema!

Medlem

gött, gillade ettan mycket.

Medlem

Jäklar vad trevligt, älskade första spelet så gött med en uppföljare efter alla dessa år


signatur

The King is Back

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

ÄNTLIGEN!!! *CAPSLOCK MED FLIT FÖR BÖVELEN!*
SOM JAG HAR VÄNTAT!!!! :´D

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hade hellre sett det komma ut på android/ios.

Varför??? Snacka om att förstöra spelet i såna fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Va lustigt. Köpte Evil Genius under Steam Summer Sale förra veckan då jag aldrig lirat spelet. Ser skoj ut. Har inte installerat det ännu. Lite fräsch grafik blir nice.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Va lustigt. Köpte Evil Genius under Steam Summer Sale förra veckan då jag aldrig lirat spelet. Ser skoj ut. Har inte installerat det ännu. Lite fräsch grafik blir nice.

Jag kan rekommendera att du moddar om spelet lite efter att ha spelat det några gånger. Själv har jag spelat om Evil Genius fyra-fem gånger nu och kör en ny omgång kanske vartannat år eller så, och brukar då göra följande ändring.
Det går att ändra lite i en .ini fil så man kan öka population limit från 100 till 200 (eller mer) vilket gör spelet ännu mer intressant.
https://www.gog.com/forum/evil_genius/how_to_increase_populat...

Medlem

Jag har blandade känslor. Jag älskade Evil Genius för grafikdesignen, musiken, och basbyggandet men fiendeagenterna kändes aldrig som en utmaning och halva speltiden gick åt till att skicka gubbar till världskartan och vänta på att en timer skulle räkna ner.

Jag hoppas Rebellion tar sig en rejäl funderare på hur de ska uppdatera spelmekaniken. Och att dom tar kontakt med orginalkompositören så vi får mer bra Evil Genius-musik.

Medlem

JAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Medlem

Blandade känslor kring det första spelet för min del. Väldigt bra koncept och design, men blev otroligt repetitivt ganska snabbt. Om de lyckas skapa mer variation i uppföljaren så kan de nog räkna med mina pengar.

1
Skriv svar