Ubi om Assassin's Creeds egyptiska städer: "Storleken är inte allt"

Robot
Ubi om Assassin's Creeds egyptiska städer: "Storleken är inte allt"

Alexandria är inte större än London, men ska bli mer autentisk.

#ubisoft


Medlem

bara det blir sköj och inte för mycket dyra dlc paket.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

bara det blir sköj och inte för mycket dyra dlc paket.

Ärsh spelar ingen roll för egen del. jag kommer i bästa fall skaffa och spela igenom grundspelet, DLCs intresserar mig inte:D

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

bara det blir sköj och inte för mycket dyra dlc paket.

Digital sand, sandaler och kameler för 600kr.

Medlem

Prioritering av mindre men mer innehållsrik karta + offra multiplayer för att satsa mer på singleplayer?
Tycker de gör helt rätt beslut...

Medlem

Alexandria borde väl inte finnas i tidsperioden som finns i spelet?

Medlem

@Arcadia: Spelet utespelar sig under epoken efter Alexanders död så Alexandria var sprudlande av liv

Hmm, hur stort var dåtidens Alexandria då? Om det inte var lika stort som 1800-talets London så är det ju inge konstigt kan man väl säga.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Hmm, hur stort var dåtidens Alexandria då? Om det inte var lika stort som 1800-talets London så är det ju inge konstigt kan man väl säga.

Det beror lite på vilken tid man menar, men Alexandria var t.ex. vi Caesars tid en stor stad med runt en halv miljon invånare, kanske ännu större. London växte väldigt fort under 1800-talet så det skiljer sig enormt om du jämför med böran av 1800-talet eller slutet. Enligt wikipedia så bodde där 1 miljon 1800 och nästan 7 miljoner i slutet av 1800-talet.

Så Alxendria var stort, men London på 1800-talet var större.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

@Propy:

Okej, intressant. Om jag inte minns fel så utspelade sig Assassins Creed: Syndicate i slutet av 1800-talet så då va ju London ganska stort. Och Paris va nog också ganska stort i slutet av 1700-talet (Unity) så då är det ju ganska förståeligt att Alexandria blir mindre men mer deataljerat.

Medlem

så säger bara folk med små städer.


signatur

//monster

1
Skriv svar