Activision om Black Ops-hiss och Infinite Warfare-diss: "Så länge folk spelar Call of Duty, så..."

Robot
Activision om Black Ops-hiss och Infinite Warfare-diss: "Så länge folk spelar Call of Duty, så..."

CoD-fansen håller hårt i gamla favoriter.

#activision, #call-of-duty


Medlem

Infinity Wards COD är ganska så tråkiga jämfört med Treyarchs versioner. Inte så förvånad över att Black Ops säljer bättre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Advanced Warfare var nytt och unikt, Black Ops III var känt och oförutsägbart om man talar om framtid, men Infinite Warfare, där tycker jag allting blev så fel.

Inaktiv

Jag spelade klart IW i helgen, tyckte kampanjen var förvånansvärt bra. BLOPS 3 var däremot inge vidare.

Avstängd

Black Ops och Black Ops 2 är de två CoD jag haft roligast i och spelat mest. Efter BO2 ballade spelserien ur totalt, med jetpacks och allt möjligt trams.

Medlem

Kampanjen i IW är grym! Håller med Mjauv blev nästan chockad så bra den är
MP delen dock...............

Medlem

Problemet med cod mp nuförtiden är ju främst kartorna egentligen. Dom öppna dynamiska banorna från glansdagarna är borta å blivit ersatta av simpla tre korridors varianter. Tyvärr ser cod ww2 ut att följa samma mönster å då kommer det spelet inte bli den frälsningen som vi gamla cod spelare väntat på så länge nu. Du kan klä en idiot i vilken kostym som helst, han e fortfarande en idiot. Andra världskriget kommer inte automatiskt att rätta till den allmänna kvalitetsdegressionen som drabbat serien. Det krävs mer än så. Som tur e kan man lira mw remastered å titanfall 2.

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Problemet med cod mp nuförtiden är ju främst kartorna egentligen. Dom öppna dynamiska banorna från glansdagarna är borta å blivit ersatta av simpla tre korridors varianter. Tyvärr ser cod ww2 ut att följa samma mönster å då kommer det spelet inte bli den frälsningen som vi gamla cod spelare väntat på så länge nu. Du kan klä en idiot i vilken kostym som helst, han e fortfarande en idiot. Andra världskriget kommer inte automatiskt att rätta till den allmänna kvalitetsdegressionen som drabbat serien. Det krävs mer än så. Som tur e kan man lira mw remastered å titanfall 2.

Att du inte tycker om den sortens kartor är inget som gör det till ett problem med spelet, det är bara inte din typ av spel.

Medlem

@Araxes: Det var min typ av spel tills banorna blev oinspirerade korridorer. Och det är väl knappast någon hemlighet att spelen i takt med att bandesignen blivit sämre också tappat i popularitet. Att skylla bristande kreativitet och kompetens på att det skulle va nåt slags designval går ju alltid. Men de är bara ordvrideri som du ägnar dig åt. Spelen, och kartorna i synnerhet, har blivit sämre. Det e vi ganska många som är överens om. Om du vill få de till att det inte är våran typ av spel, fine, dåliga spel är inte min typ av spel. Och om tillräckligt många människor känner så, då är väl det ett problem eller??

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Och om tillräckligt många människor känner så, då är väl det ett problem eller??

Problem för vem? Dig eller utvecklarna?
Om spelet säljer bra så är det inget problem att du inte gillar det, säljer det dåligt är det givetvis ett problem för utvecklarna.

Du gillar förmodligen inte alla filmer som släpps heller, anser du att filmer du tycker är dåliga filmer är problem också?

Medlem

lägre försäljningsiffror kan faktist även vara att folk växt ifrån det och inset vilket nerdummat mög det är?

Jag kan bara se mig köpa ett cod på pc sen har man spelat alla mer eller mindre idag, precis som förr

Avstängd
Skrivet av FuzioN:

lägre försäljningsiffror kan faktist även vara att folk växt ifrån det och inset vilket nerdummat mög det är?

Mer troligt att folk inte vill hoppa runt som apor på banorna. Om de inte fuckar till nåt speciellt med WW2 så kommer det nog sälja bättre än de senaste spelen.

Medlem

@Araxes: den typen av tänkande du verkar vara låst i går att applicera på vad som helst. Så fort nånting e dåligt så är det inte det som är dåligt utan dig det är fel på. Isåfall finns ju ingenting dåligt alls. Bara jättebra saker å en massa människor som av någon outgrundlig anledning inte gillar det. Pundar du eller?

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Araxes: den typen av tänkande du verkar vara låst i går att applicera på vad som helst. Så fort nånting e dåligt så är det inte det som är dåligt utan dig det är fel på. Isåfall finns ju ingenting dåligt alls. Bara jättebra saker å en massa människor som av någon outgrundlig anledning inte gillar det. Pundar du eller?

Det är snarare du som tror att din åsikt är den enda rätta. Tycker du att det är dåligt så är det de facto det, trots att det finns många som tycker precis tvärt om.

Vad är ditt svar på frågan om filmer nu då?

Medlem

@Araxes: ursäkta att jag inte svarade på allt ditt svamlande om filmer å skit men jag orkar faktiskt inte med dig längre. Jag tycker att kvalitén på banorna i cod har sjunkit. Varför kan jag inte bara få tycka det? Vad är ditt problem? Det är ju mest ledsamt att du uppenbarligen har en sån meningslös och ouppfylld tillvaro att du behöver sitta å leka forumpolis och märka ord på vad folk säger. Dom här forumen är till för att folk ska säga vad dom tycker om spel. Sluta trycka ner folk och skaffa ett liv istället.

PS. Du har ju själv sagt i den här tråden att "serien totalt ballat ur med jetpacks å annat trams" detta om något är ju ett medvetet designval och det du hackar på mig om kan ju sägas om dina egna kommentarer. Så du är ju en hycklare med... Ds

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Araxes: ursäkta att jag inte svarade på allt ditt svamlande om filmer å skit men jag orkar faktiskt inte med dig längre. Jag tycker att kvalitén på banorna i cod har sjunkit. Varför kan jag inte bara få tycka det? Vad är ditt problem? Det är ju mest ledsamt att du uppenbarligen har en sån meningslös och ouppfylld tillvaro att du behöver sitta å leka forumpolis och märka ord på vad folk säger. Dom här forumen är till för att folk ska säga vad dom tycker om spel. Sluta trycka ner folk och skaffa ett liv istället.

Den enda som svamlar är du, som tror att bara för att du inte tycker om spelen så är det ett problem med dem. Därav jämförelsen med filmer. Det är ingen skillnad på spel och film i det avseendet.

Att du nu dessutom gör ett patetiskt försök till personangrepp visar bara på hur ogenomtänkt det du säger är. Kallar mig för pundare och påstår att jag har en meningslös tillvaro. Skärp, dig!

Jag har inte hindrat dig att säga vad du tycker om spel, jag har försökt förklara för dig att det är just din åsikt du har framfört och inte en generell sanning:

"Problemet med cod mp nuförtiden är ju främst kartorna egentligen. Dom öppna dynamiska banorna från glansdagarna är borta å blivit ersatta av simpla tre korridors varianter."

Det finns många som älskar små tighta kartor med tre korridorer. Det är inget problem att kartorna är sådana - det faller dig bara inte i smaken, vilket du vägrat inse.

Angående jetpacks så är det anledningen till varför jag inte gillar de nyare spelen, och något mer än så har jag inte påstått att det innebär. Inget hyckleri från min sida, med andra ord.

Medlem

@Araxes: du kallar jetpacks för trams. Jag kallar kartorna för ett problem. Att det är ett problem för mig trodde jag var ganska uppenbart. Jag har aldrig påstått att det jag säger är någonting annat än en åsikt. En åsikt som delas av många. Det jag säger är inte annorlunda från det du säger. Förutom att jag inte förtydligade att det var just min åsikt jag uttryckte. Tror dom flesta begriper det ändå men jag ska vara extra tydlig i fortsättningen eftersom du uppenbarligen har någon form av problem med detta. Min åsikt är att kartorna i cod är ett problem. Varför kan jag inte få tycka det??? Det löjligaste av allt, är att vi om än av någorlunda olika anledningar verkar vara överens om att serien tagit gått åt det sämre hållet (återigen bara enligt egen smak och åsikt). Så jag förstår inte varför du envisas med dessa påhopp. Personangreppen som du kallar dom är väl bara min naturliga reaktion när jag har att göra med en människa som uppenbarligen inte vill förstå vad jag försöker säga utan anstränger sig allt vad hen kan för att hitta ord och uttryck som du kan klanka ner på. Detta får ju mig att tro att du saknar en djupare mening i din tillvaro.

Medlem

@Araxes: förövrigt så har du alltså gått igång på att jag sa "problemet med cod" och inte "problemet med cod ENLIGT MIG" och detta har du baserat hela den här grejjen på. Vilket bara bevisar det jag säger om att du är en meningslös forumpolis och ordmärkare utan någonting vettigt att göra. Nu är det fredag eftermiddag och för oss som har ett liv och ett arbete så innebär det avslappning och därför så kommer jag hädanefter inte diskutera detta med dig något vidare. Ha en trevlig helg och hoppas du fick nån form av tillfredsställelse av detta. För mig var det förmodligen en av dom mest meningslösa diskussioner jag någonsin haft.

Avstängd

@oDIRTDIVERo: Eftersom du uttryckte sig otydligt ställde jag frågan "Problem för vem? Dig eller utvecklarna?".
Men istället för att svara normalt började du hoppa på mig och kalla mig saker - vilket du sedan fortsatt med sen dess.
Det är dags för dig att växa upp och sluta bete dig som en barnrumpa.

1
Skriv svar