"Upptagen med allt sex" – f.d. Xbox-ledare förklarar nerpetning

Robot
"Upptagen med allt sex" – f.d. Xbox-ledare förklarar nerpetning

Ny person klättrar upp på "Jag har världens blekaste hy!"-tronen.

#e-penis, #gamerscore, #microsoft, #xbox, #xbox-one


Medlem

De har alltså spelat cirkus 1509 fullstora spel..?

Va i helv.... Vart får folk all tid från?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De har alltså spelat cirkus 1509 fullstora spel..?

Va i helv.... Vart får folk all tid från?

Säg att han började på första Xbox (om detta poäng system fanns då?) Då har han fått ca 3,8 Dygn på sig per spel. Inte omöjligt om man lägger all sin fritid från Jobb/skola på spel men låter inte särskilt lockande.
Själv har jag aldrig spelat för dessa utmärkelser utan jag bara spelar igenom huvudstoryn och skiter i resten av spelet.

Medlem

Bara jag som inte ens visste vad "Gamerscore" var för något (inte ens helt säker på att jag fattar nu heller iofs).....?

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Bara jag som inte ens visste vad "Gamerscore" var för något (inte ens helt säker på att jag fattar nu heller iofs).....?

Nu är alla siffror påhittade men det fungerar såhär. (om inte jag totalt förstått det fel var ett bra tag sedan jag kollade på detta)

"Fullstora spel" Ex GTA cod osv har 300 poäng totalt.
"Småspel" ex tials hd har 150 poäng totalt.

Dessa delas upp på achievements som kan vara "skjut 7 fiender i höger ben på uppdrag nr7" osv de varierar lite och ger dig olika mycket poäng, samlar du alla achievements i Cod har du totalt 300 poäng för det spelet.
Är egentligen bara något att skryta med tror inte du kan göra något med poängen.

Jag personligen har aldrig lagt energi på att få dessa poäng. Men det är väl kul för sånt folk som ex kan lägga energi på att hitta alla 100 fjädrar i Assasins creed.

Medlem

@jOnÄTÄn: 1000 poäng per spel, vilket står i texten, så behöver inte hitta på

Medlem

Wow sinnessjukt hög gamescore...

KoP
Medlem

1.5 mille Gamerscore. En redig måttstock på att man hellre ägnat sig åt gaming än att ligga.

Medlem

Jag har faktiskt världens blekaste hud.
Dom andra är väldigt solbrända om man jämför med mig.
Jag räknas som halvalbino.
Jag har inget pigment i huden, klarar max 10 minuter i solen och blir bara röd av det.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Redaktör

@Araxnoid: du sitter på ett frikort för gaming när det är soligt ute.


signatur
Medlem

21170 i gamerscore sen första xbox. Men tusan vad jag fått ligga.

Medlem

@jOnÄTÄn:
Tackar - så ungefär som Steams "achievements" med extra poäng som ackumuleras per konto. Visst är det kul med spel men jag kan inte låta bli att undra hur fattigt ett live med så mycket spel om dagen och så lite tid till andra mänskliga behov och kontakter måste vara. (fast han lyckades ju iofs få till det med tjej...)

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Araxnoid: du sitter på ett frikort för gaming när det är soligt ute.

Jo, sen tycker jag ironi är det bästa som finns.
Är det självironi så blir saken ännu bättre.
Sen är det ju gratis att bjuda på sig själv.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Ambassadör
Xbox

Det mest imponerande är att båda snubbarna har familj och jobb.


signatur

Jump in.

Inaktiv

@Mortaigne: byt ut "imponerande" mot "tragiska". Nu vet jag inte supermycket om hur mycket tid det tar att klara ett spel och fått 1000 poäng men jag tycker man har nog lite tid efter jobb och flickvän

Medlem

@Araxnoid: Bästa jag läst på länge, tänk om fler kunde tänka så!

Medlem

@anon_119148: varför är det tragiskt då han hittat mer tid för spel, samtidigt som han jobbar och har familj? Se inte ner på folk för de lever livet annorlunda mot dig.

Inaktiv

@Kerrai: Jag ber om ursäkt att jag uttryckt mig slarvigt och borde utvecklat mer vad jag menade. Nu gjorde jag ett (kanske felaktigt) antagande lite cyniskt att han valde spelen framför familjen.

Medlem

Öh, är han gift? De har alltså varit tillsammans ett tag. Hon kan inte ha det roligt om dagarna. Att hon ens orkar slösa tiden på honom.

Medlem

@Fr0gg0.: Min fru spenderar sanslösa mängder tid på sin häst och trädgård. Ska jag dumpa henne tycker du? Eller kan vi kanske som vuxna människor själva hitta balansen mellan egentid och socialt samliv?

Medlem

Jag trodde det handlade om någon som jobbade hos Microsoft med Xbox tills jag läste artikeln...

Medlem
Skrivet av Arcadia:

@Fr0gg0.: Min fru spenderar sanslösa mängder tid på sin häst och trädgård. Ska jag dumpa henne tycker du? Eller kan vi kanske som vuxna människor själva hitta balansen mellan egentid och socialt samliv?

Är du ihop med en hästmänniska så är svaret ja, du borde dumpa henne.

Avstängd
Skrivet av kaealy:

Är du ihop med en hästmänniska så är svaret ja, du borde dumpa henne.

Hellre att kvinnan har andra privata intressen än snapchat, badoo och tinder imho

Annars blir det bara en tidsfråga innan hon "inser" att det "alltid finns något bättre där ute".

(anti-sociala medier propaganda incoming!) Sådana appar har gjort att många har svårt att bli nöjda med sina liv eftersom de alltid frestas av att försöka hitta någon bättre än den de har för närvarande.

Istället för att nå en viss nivå i sina liv och bli nöjda eller "satisficing" (satisfy+suffice; googla) så spenderar de hela sina liv att leta efter perfektionism, efter x/1 = 0, alltså det som inte finns...

Medlem

@kaealy: Skämtar du eller, hästtjejer är ju det bästa som finns. Ansvarstagande, mogna, och att ens partner har ett eget intresse är livsviktigt.

Medlem

Jo han må ju få ligga 24/7 om han toppar XBox Live Gamerscore (är inte alls sarkastisk)


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar