Nintendo inte intresserade av PC-marknaden

Robot
Nintendo inte intresserade av PC-marknaden

Mario på Steam är fortsatt en avlägsen dröm.

#nintendo


Avstängd

PC och Nintendo, dom är det enda jag skulle kunna klara mig på.

Medlem

Så länge Nintendo har möjligheten att gå sin egna bana så kommer de att göra det, och med tanke på att de nyligen gick om Sony på börsen så tror jag inte att deras egna bana är hotad på ett bra tag.

Medlem

"Nintendo inte intresserade av PC-marknaden"


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Som att en konsoll skulle möjliggöra något som en PC inte kan möjliggöra. Det handlar bara om att man inte kan håva in tillräckligt med pengar.

Medlem

Föga förvånad måste jag avslöja. Han kan väl börja med att tänka på andra konsoller så kan vi se om jag eventuellt skulle få någon som helst tanke på att det skulle kunna bli PC.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror en del håller med om att vissa sorters spel gör sig bättre med handkontroll i soffan framför TV:n, medan andra spel gör sig bättre vid datorn.

Skrivet av Ziern:

Tror en del håller med om att vissa sorters spel gör sig bättre med handkontroll i soffan framför TV:n, medan andra spel gör sig bättre vid datorn.

Och det är därför man kör PC på TV:n med handkontroll.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:

Och det är därför man kör PC på TV:n med handkontroll.

Dock alldeles för få som gör det för att det ska löna sig för Nintendo att släppa sina spel på PC.

Medlem

Varför skulle de gå över till någon annan plattform när de har monopol på sin egen. Pengarna finns ju i att sälja konsoler.

Avstängd
Skrivet av employed:

Varför skulle de gå över till någon annan plattform när de har monopol på sin egen. Pengarna finns ju i att sälja konsoler.

Yes men både Xbox och Sony säljer fler konsoler. Var det nått mer?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förståeligt! Med tanke på att en pc med allt vad som ditt medför, och att en speldator bör kosta runt 20 papp, så! Nintendo är ett leksaksföretag som tillverkar barnleksaker för dom allra minsta. Bra att ni tar ansvar, Nintendo!

Medlem

Lugnt, tror inte och pc gamers är särskilt intresserade av Nintendo heller. Skitföretag med stort kundförakt som än en gång bevisats genom släppet av Snesmini bland annat. Konstigt att sådana företag fortfarande lever. Att deras Switch just nu säljer bra visar bara att folk är dummare än tåget.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Tror en del håller med om att vissa sorters spel gör sig bättre med handkontroll i soffan framför TV:n, medan andra spel gör sig bättre vid datorn.

Ja, just det. Spelar helst Tekken 7, Killer Instinct och Forza med handkontroll bekvämt sittandes i soffan medan spel som Ghost recon: Wildlands eller andra FPS funkar bäst med mus och tangentbord. Allt dock på samma plattform, PC alltså. Fast med förlegad syn på hur en dator funkar år 2017 var du kanske inte tillräckligt uppdaterad?

Medlem
Skrivet av devilrat:

Ja, just det. Spelar helst Tekken 7, Killer Instinct och Forza med handkontroll bekvämt sittandes i soffan medan spel som Ghost recon: Wildlands eller andra FPS funkar bäst med mus och tangentbord. Allt dock på samma plattform, PC alltså. Fast med förlegad syn på hur en dator funkar år 2017 var du kanske inte tillräckligt uppdaterad?

Skrev jag något som motsade att man kan, eller förutfattade du bara för att få ett tillfälle att dryga lite i onödan?
Nog för att jag skrev "vid datorn", men självklart kan man ha mus och tangentbord vid soffan också om man är sån.

1
Skriv svar