Odödliga Mario blir odödlig på riktigt i Super Mario Odyssey

Robot
Odödliga Mario blir odödlig på riktigt i Super Mario Odyssey
KoP
Medlem

Finna väl i princip inget modernt spel idag som har Game Over utan man warpas oftast tillbaka till den senaste checkpointen.

Inaktiv

Semantik. Och vadå odödlig? Mario-spelen är väl ett där man "dör" mer än någonsin? Med den logiken dör man inte heller i t ex Call of Duty utan går bara bakåt till en viss tidpunkt då man fortfarande levde och får försöka igen.

Medlem

Illa, Nintendos spel blir bara lättare och lättare. Inte ens master skiten till zelda botw var svårt.

Medlem

Hmm Mortal Combat med sina avslut e kanske de enda spelet som e kvar där man verkligen dör en riktig död då?

Medlem

Extraliven i Mario-spelen har bara varit där i onödan. När man klarar ut ett Mario-spel så har man i regel alltid överflöd av extraliv. Att dö i Mario har inte vart en riktig Game Over sedan första Mario-spelet, och inte ens där var det helt Game Over. Genom att trycka A+Start i startmenyn så kunde man börja i världen man dog i.

Bättre att satsa på att göra banorna mer utmanande, vilket de har varit i de senaste spelen om man vill samla alla hemliga mynt/stjärnor.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Illa, Nintendos spel blir bara lättare och lättare. Inte ens master skiten till zelda botw var svårt.

Håller fullständigt med!

Har nu fått nog av Nintendo. Kommer inte köpa någon mer konsol från dem efter 3DS'en. Alla Nintendo utvecklade 3DS spel är så enkla att dem inte är ett dugg kul o spela!

Medlem

@Dr904: Nintendo's spel har väl oftast varit designade så att vem som helst kan plocka upp kontrollen och spela det och ha kul. Allt handlar inte om att det ska vara svårt.

Medlem

Hoppas verkligen de tar bort timern också. Den tillför verkligen ingenting, förstörde mycket i Super Mario 3D World för mig. Jag vill leta secrets och leka i världen i lugn och ro utan att få Game Over för någon timer nådde noll.

Medlem

@m4gnify:

Det är sant, men om man inte blir utmanad av spelet så känner jag personligen att det kan bli sömnigt i vissa fall....

Medlem
Medlem

Varför inte göra det som en grej man stänga av och på istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om någon är sugen att dö "på riktigt" är här ett länktips:
https://itch.io/games/free/genre-rpg/tag-perma-death

Medlem

Mainstream design är ju inte så förvånande. Mest simulatorer eller nichade spel som fortfarande utmanar spelarna där man faktiskt känner att man åstakommit något när man lyckas.

Insta gratification är vad de senaste 10 åren av cod byggts på också.

1
Skriv svar