Horizon Zero Dawn får new game plus och ny svårighetsgrad idag

Robot
Horizon Zero Dawn får new game plus och ny svårighetsgrad idag

Patch 1.30 uppdaterar det hyllade PS4-spelet.

#horizon-zero-dawn


Quake-konnässsör

Precis när man har klarat ut zelda breath of the wild också. Ska bli roligt och återkomma till världen.

Medlem

Bara jag som upplevde spelet så oerhört kladdig GUI-mässigt ? Körde någon timme men fastnade aldrig för detta.

Medlem

@zauii89: ja det är bara du.

Quake-konnässsör

@zauii89: själv tyckte jag det var relativt stilrent och inte störde allt för mycket för utsikter... Ja naturen inte bakre partiet av huvudkaraktären

Väldigt sällan man sätter tänderna i spel som inte går att avsluta, spelet innan Horizon var det Theif.

Men som du säger, ifall du uppfattade det kladdigt så är det säkert flera som uppfattar det så också. Nödvändigtvis så kanske få vågar erkänna deras uppfattningar. Vad var det du uppfattade som "kladdigt"?

Medlem
ptr
Medlem
Skrivet av zauii89:

Bara jag som upplevde spelet så oerhört kladdig GUI-mässigt ? Körde någon timme men fastnade aldrig för detta.

Prova och kör med dynamic inställningen på GUI:t. Jag tycker det blev MYCKET bättre då.

Medlem

Underbart spel, jag tycker det är lagom svårt redan på Normal! Just nu har jag fastnat till nån grotta igen och tröttnade lite och leta runt, tycker det är mycke roligare att springa runt på marken

Medlem

När jag skaffade PS4 PRO hos gamestop så hade dom en lång lista med spel som man fick välja till på köpet. Dom i kassan rekommenderade Horizon och hade beslutsångest så jag tog det

Medlem

Betyder detta att rustningen man får typ innan slutet om man gör en speciell quest går nu att ha direkt i början? Blev lite besviken då jag hade gjort allt runt om när jag äntligen fick tag på rustningen. Älskar spelet annars.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Betyder detta att rustningen man får typ innan slutet om man gör en speciell quest går nu att ha direkt i början? Blev lite besviken då jag hade gjort allt runt om när jag äntligen fick tag på rustningen. Älskar spelet annars.

Är det rustningen som man hittar ganska tidigt i spelet som är inlåst bakom en glasvägg i en bunker du menar?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av zauii89:

Bara jag som upplevde spelet så oerhört kladdig GUI-mässigt ? Körde någon timme men fastnade aldrig för detta.

Om du menar det som syns medan man "springer omkring" så går det att modifiera för att få som man själv vill?

Medlem

@Margy:

Nja jo men ja menar generellt designen på gui och overlay, kändes inte särskilt stilrent utan mest kladdigt.

Medlem

Skulle verkligen vilja spela det här, men... ingen PS.

Medlem

Hoppas ökad svårighetsgrad innebär nånting mer än högre HP för fienderna och starkare fiendeattacker! Alldeles för få spel som tar tillvara på möjligheten att faktiskt ändra på andra saker för att höja utmaningen. Om man bara ändrar de grejerna så säger det ju nästan ingenting ... Fallout 3 löste det genom att man fick mer XP, bara en sån liten grej kan vara nog för att det ska kännas intressant. Men det finns ju så mycket mer man kan göra.
Falloutspelen från och med 3:an känns ju dock rimligast på very hard. Är det ett spel som faktiskt blir jättesvårt på very hard så kanske man inte känner sig motiverad nog att prova läget om det bara är skada som ändras.

Medlem

Måste man spela på svåraste för att få platinum på detta spel?:D

Quake-konnässsör

@Gaara: körde på svåraste, eller ja den högsta svårigheten när spelet kom ut. Fick platinum på första playthrough, första platinumen jag har "orkat" införskaffat.

Medlem
Skrivet av almblad:

@Gaara: körde på svåraste, eller ja den högsta svårigheten när spelet kom ut. Fick platinum på första playthrough, första platinumen jag har "orkat" införskaffat.

Ok, jag skaffade spelet igår och tänkte börja ikväll om jag har tid och tänkte försöka fixa platinum. Jag orkar och har bara tid att klara spel 1 gång så undrade bara så man väljer rätt svårighetsgrad. Mest intresserad av att köra igenom storyn och besöka/utforska alla ställen och inte nödvändningsvis vilja fastna på svåra fighter om jag inte behöver:D

Medlem
Skrivet av Gaara:

Måste man spela på svåraste för att få platinum på detta spel?:D

Nej, jag märkte i alla fall inte av några trophies som var bundna till någon svårighetsgrad.

Jag fick platinum på en genomspelning på hard. Jag hade ingen som helst koll på trophies förrän jag märkte att jag bara hade 3-4 kvar för en platinum, då kollade jag upp en trophy för att kunna få platinum på en genomspelning.

Medlem
Skrivet av Margy:

Nej, jag märkte i alla fall inte av några trophies som var bundna till någon svårighetsgrad.

Jag fick platinum på en genomspelning på hard. Jag hade ingen som helst koll på trophies förrän jag märkte att jag bara hade 3-4 kvar för en platinum, då kollade jag upp en trophy för att kunna få platinum på en genomspelning.

Ne ok, ja drog en google oh skumma igenom en lista på IGN jag såg inget om svårighetsgrad heller. Är "hard" svårt eller ? har hört att man kan bli "one shottad" av vissa monster... ja dö på en träff typ :/

Quake-konnässsör

@Gaara: kan vara lite svårt i början, sen blir det enklare. Nästan lite för enkelt märkte jag, men upplevelsen var roligt vilket som. När man får tag på armorn som är inlåst så blir spelet löjligt enkelt. Men man låser upp den mot slutet.

Medlem

Folk sa att senaste zelda spelet var bättre. Och efter att ha kört det och horizon ett bra tag så måste jag nog hålla med. Zelda har en själ som är svår att bräcka med hästkrafter bakom huven. Horizon är självklart också ett väldigt bra spel! Känner mej glad över att ha så många bra spel och att Nintendo verkligen levererar tillslut. Känns som om det här kommer att fortsätta att vara ett underbart år för oss som äger ps4 & Switch. Akta er för att köpa billiga spel eller gammla satsa på dom bästa och på hela handkontroller mm så får ni också en bättre spel upplevelse!

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Är det rustningen som man hittar ganska tidigt i spelet som är inlåst bakom en glasvägg i en bunker du menar?

Man måste komma en bra bit in i storyn för att få den, så nej man kan inte få den tidigt i spelet. Det går att hitta den men inte öppna förens man har fått några delar till låsmekanismen som tydligen bara finns i de områden där storyn tar en igenom.

Och tydligen fick man behålla den, testa NG+ idag.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Man måste komma en bra bit in i storyn för att få den, så nej man kan inte få den tidigt i spelet. Det går att hitta den men inte öppna förens man har fått några delar till låsmekanismen som tydligen bara finns i de områden där storyn tar en igenom.

Och tydligen fick man behålla den, testa NG+ idag.

Jag vet fick tag i den bland det sista jag gjorde i spelet. Och den gäckade mig varje gång jag kom dit men en ny säkring eller vad det var.
Gött med NG+. Kanske ska köra igenom det igen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag vet fick tag i den bland det sista jag gjorde i spelet. Och den gäckade mig varje gång jag kom dit men en ny säkring eller vad det var.
Gött med NG+. Kanske ska köra igenom det igen.

Blev så besviken av att man bara fick den i slutet. Kändes helt meningslöst.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Blev så besviken av att man bara fick den i slutet. Kändes helt meningslöst.

Kände likadant PLUS att den inte såg lika cool ut när hon tog på sig den. B-svikelse!


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Kände likadant PLUS att den inte såg lika cool ut när hon tog på sig den. B-svikelse!

Förväntade mig att den skulle se ut som den gjorde där innan man fick den också. Den såg helt okej ut sen men hade varit ballt att springa runt i värsta High-tech rustningen bland alla "medeltids/grottmänniskor" eller vad man ska kalla dem.

1
Skriv svar