Möt nästa Overwatch-hjälte – Doomfist

Robot
Möt nästa Overwatch-hjälte – Doomfist

Väntad hjälte har landat på testservrarna.

#blizzard, #overwatch


Medlem

En liten sammanfattning om vad hjälten har för vapen och förmågor vore trevligt. Får dra till andra sidor antar jag

Avstängd

@Evilof: ja vad kan doomfist ha för vapen? Vad är hans namn för det första? Sina händer

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

@Evilof: ja vad kan doomfist ha för vapen? Vad är hans namn för det första? Sina händer

Ja exakt, han heter ju "Doomfist". Kan man inte direkt då själv begripa vad han har för vapen och förmågor? Va??

.. Haha.. Jävla långsökt.

Iaf provade han en snabbis på PTR, jävligt rolig. Han är typ en melee damage dealer som kändes mycket som att köra ett fightingspel i stil med Street Fighter fast ur ett förstapersons-perspektiv.

Han har knock up, knock down och liknande abilities för att möjliggöra combos utav dom där man t.ex. slår upp någon i luften, ger dom en kulsalva, drämmer ner dom i backen igen och sen laddar upp en charge attack in i väggen.

Välgjort som tusan, men ja, det är ju Overwatch så.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Doomfist är en av de allra första hjältarna som nämdes gällande Overwatch, den lilla killen i den första trailern berättar om honom och det är även hans handske som är central i klippet. Doomfist är egentligen inte en enda person utan den som för tillfället har handsken i fråga.

En av banorna i Overwatch (Numbani) är även den fokuserad på Doomfist och hans handske.
Han är ett ganska väntat tillägg men han har lagts till mycket senare än man trodde.

Medlem

@Anton Q: ja, det var ungefär det här svaret jag var ute efter. Jag är inte helt jävla dum i huvudet, utan fattade vad hans vapen var. Visste dock inte att handsken kunde skjuta tex.

Medlem

Spelar folk fortfarande det här? Det är ju över ett år gammalt


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Medlem

Riktigt grym animerad kortis måste jag då säga. Fina färger, bra effekter, mycket rörelse. Kan inte varit billigt att göra detta.

Medlem

@Oakenborn: folk kommer spela det här om 6 år också ;p


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Overwatch känns ofta som ett giftemål mellan amerikanska serier och östasiatiska, i stilen på tecknande. Jag funderar på om blizzard kan ha anlitat koreanska animerare som hjälp och stöd i detta klipp (korea animerar 90% av all japansk anime btw).

Hur som haver, älskar blizzards storytelling.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Inaktiv

@Oakenborn: Säg ett spel förutom pubg som är mindre än ett år gammalt och ligger på Steams topp 10 mest spelade just nu.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Oakenborn: Säg ett spel förutom pubg som är mindre än ett år gammalt och ligger på Steams topp 10 mest spelade just nu.

Football Manager 2017? Verkar ha släpptes typ 6 november 2016 och ligger på plats 10 på listan över de mest spelade spelen på Steam. Googlade lite snabbt så jag har ingen aning om det stämmer eller inte...


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Sipmo:

@Oakenborn: folk kommer spela det här om 6 år också ;p

Jag vet själv fattar jag inte varför men kul att folk gillar spelet.


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar