Medlem
Drömspelet

Vad är ditt drömspel?

Kan handla om allt från mashup av flera titlar/genrer till spiritual successor av spel som du redan tycker är toppen.

Berätta gärna om du haft någon spelidé som du längtat efter och få spela.

Enklare exempel:

  • Diablo i förstapersonsvy som utspelar sig i Paris

  • Minigolf möter MOBA

  • Pokémon med köttätande fidget spinners

En tanke med tråden är också att vi kan hjälpas åt att tipsa om drömspel som redan finns idag eller som är under utveckling.

NuZ
Testpilot

Typ ett AAA Battle Royale spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Metro 2077 liknande spel med stor öppen väld och som har liknade strider som i Mass Effect 2 & 3.

Medlem

Ett State Of Decay blandat med DayZ fast i cyberpunk miljö, en stor värld som Just Cause 3 med större städer där man kan gå in i alla hus som finns på hela kartan. Husen ska vara detaljerade, de ska inte se likadana ut utanpå och inuti, det ska finnas mycket att interagera med i dem och ute i världen.. Helst från CD Project Red. Även MMO får vi inte glömma så man kan bygga samhällen.

Medlem

Typ ett metrospel som följer första bokens miljöer och händelser ännu mer än spelet som faktiskt finns och är helt open world. Ska finnas story men vara mest upp till dig vad du vill göra, vilka stationer du vill ta dig till, vilka factions du vill alliera dig med osv. Det ska också vara väldigt svårt att ta sig till ytan,

Medlem

ett bra wilda western mmorpg gjort av rockstar.

Medlem

Elder scrolls 6, utan att vara fördummat casual konsollspel.

Medlem

En Freelancer klon där rymden är i Elite dangerous storlek vore trevligt.

Rymden i Freeelancer kändes väldigt liten, för att inte tala om att den praktiskt taget var tvådimensionell.

Annars ett spel som jag saknar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

En Freelancer klon där rymden är i Elite dangerous storlek vore trevligt.

Rymden i Freeelancer kändes väldigt liten, för att inte tala om att den praktiskt taget var tvådimensionell.

Annars ett spel som jag saknar.

Kikat nåt på EVERSPACE då?

Medlem

mitt drömspel... witcher 5 i VR 8K eller som nån skrev metro fast i VR 8k
fast jag nöjer mig nog med 4k

edit
slänger in Elder Scrolls med

Medlem

WWII Online (Battleground Europe) flyttat till "kalla kriget" med en modern spelmotor.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ecodot:

Kikat nåt på EVERSPACE då?

Jo, jag har kikat på det.
Verkar inte vara någonting att ha. Det enda som påminner om Freelancer är hur man styr skeppet. Resten känns blä.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nyutgåva av "Strontium Dog: The Killing" med förstapersonsvy och co-op
Nyutgåva av Hired Guns
Cyberpunkrollspel gjort av Bethesda
Star Wars rollspel gjort av Bethesda


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem

Nyversion av Jones in the fastlane.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Cyberpunkrollspel gjort av Bethesda

Yes! Det jag saknat i många år nu. Kommer nog inte vara så lätt med tanke på hur detaljerade alla miljöer är men självklart något som kommer i framtiden.

Det jag hade velat spela är ett spel likt Metal Gear Solid V med storyns djup av Snake Eater i en stor öppen värld med olika miljöer som städer, djungel, öken, snö osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar