Castlevania-serien släppt på Netflix

Robot
Castlevania-serien släppt på Netflix
Medlem

Den är väldigt blodig och brutal med mycket humor, på gränsen till sexistisk.
Jag gillar stilen men varför så kort. Vågar de inte satsa fullt ut?
Anledningen till att Dracula väljer krig mot människor presenteras kort i början, intressant men hade gärna behövt lite mer utveckling.
4 episoder på 23 min vardera räckte inte alls för att släcka min törst.

Medlem

Jag hade hopppats på mer. 4 avsnitt känns lite för lite.

Medlem

En andra säsong är tydligen beställd så det är bara att invänta mer nu då. Blir visst åtta avsnitt nästa gång.

http://screenrant.com/castlevania-netflix-season-2/

/ LordDaimos

Medlem

Jag fick helt klart mersmak, tyvärr bara 4 avsnitt.

Jag hade gärna sett mer Dracula, men det är en bra start.

Medlem

Kul att de gör något på Castlevania, men oerhört trist att det är i "anime-stil". Jag klarar verkligen inte de dåligt ryckiga animationerna och de överdrivna känsloyttringarna - det känns bara billigt även om det är medvetet. Kalle Anka var bättre animerad år 1934...

Medlem

kan knappt vänta på nya avsnitt, dom första 4 var grym som fan..

Medlem

Riktigt bra tyckte jag, dock vissa röster kanske inte var det bästa...
Men längtar efter "säsong 2"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese:

Fast valet på belmont var ju klockren. Största behålllningen i hobbit var ju armitages röst.

Medlem

Sjukt bra än så länge iaf! Får hoppas dom släpper fler snart!

Medlem

Gillar som tusan! Mer sånt tack.

Medlem

@wwraver: Och Mona Lisa var bättre målad 1506

Medlem
Skrivet av wwraver:

Kul att de gör något på Castlevania, men oerhört trist att det är i "anime-stil". Jag klarar verkligen inte de dåligt ryckiga animationerna och de överdrivna känsloyttringarna - det känns bara billigt även om det är medvetet. Kalle Anka var bättre animerad år 1934...

Tycker tvärtom, anime-stilen passar Castlevania väldigt bra!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Riktigt fet och lovande, däremot längden 25min per avsnitt och bara 4 avsnitt på första ''säsongen'' är whack , riktigt kasst. Nej dubbelt så långa, och dubbelt så många, tack.

Medlem

Kan varmt rekommendera det här klippet till er som är intresserade av Netflix-animen.

Innehåller en slags förundersökning sett till vilken grupp som producerar animen och deras bakgrund samt, animens kopplingar till spelserien osv.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Jag är inte det minsta insatt i Castlevania mer än diverse youtube-videos där man nämner spelen, och det är ju mer i form av att peka ut festliga brister osv i spelen. Så mina förväntningar var i stort sett obefintliga. Men för någon som inte är insatt i Castlevania så var det oväntat underhållande! De 4 avsnitten gick fort att se, och det är väldigt bra röstskådisar i överlag. Animationen är inte alltid top notch, men är stundvis väldigt bra istället. Tycker helt klart att det är värt en titt, jag ser åtminstone fram emot de kommande 8 avsnitten nästa år!

Medlem

@wwraver: Du kan inte ha sett många minuter av Castlevania om du kallar de för "anime-stil" haha... Kolla in Hellsing eller nåt och se skillnaden från vanlig amerikansk tecknad serie och anime

Medlem
Skrivet av wwraver:

Kul att de gör något på Castlevania, men oerhört trist att det är i "anime-stil". Jag klarar verkligen inte de dåligt ryckiga animationerna och de överdrivna känsloyttringarna - det känns bara billigt även om det är medvetet. Kalle Anka var bättre animerad år 1934...

Hur skulle dom annars gjort det?

Medlem

Bra serie, men 4 avsnitt... kom igen

Medlem

Season 2 släpps Juli 2018 med fler episoder.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar