Steam får omarbetat gränssnitt

Robot
Steam får omarbetat gränssnitt

Ska bli lättare att hitta sina favoritspel.

#gabe-newell, #roadmap, #steam


Quake-konnässsör

Det skulle vara roligt om man skulle kunna sortera spelen i steams bibliotek själv och skapa egna "mappar" / grupper. Favoritlistan är ju bra på sitt sätt om man spelar vissa spel mer än andra och som hamnar längst upp.

Men skulle gärna vilja se att man kan kontroller listningen själv och inte låta steam bestämma hur listningen ska se ut.

Medlem
Medlem
Skrivet av almblad:

Det skulle vara roligt om man skulle kunna sortera spelen i steams bibliotek själv och skapa egna "mappar" / grupper. Favoritlistan är ju bra på sitt sätt om man spelar vissa spel mer än andra och som hamnar längst upp.

Men skulle gärna vilja se att man kan kontroller listningen själv och inte låta steam bestämma hur listningen ska se ut.

Kanske inte vad du menar men det går att skapa egna kategorier kör med det själv. Det enda man behöver göra är att högerklicka i listan och välja "ange kategorier.." och sedan får man upp en meny där man kan lägga till egna kategorier.

Quake-konnässsör

@PcGamer: ohh, måste jag ha missat ska undersöka saken. Tack för tipset.

Medlem
Skrivet av almblad:

Det skulle vara roligt om man skulle kunna sortera spelen i steams bibliotek själv och skapa egna "mappar" / grupper. Favoritlistan är ju bra på sitt sätt om man spelar vissa spel mer än andra och som hamnar längst upp.

Men skulle gärna vilja se att man kan kontroller listningen själv och inte låta steam bestämma hur listningen ska se ut.

Fast det går ju redan. Jag har till exempel valt att sortera mitt bibliotek efter genre.

EDIT: Tvåa på pucken. Nåväl.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Releasehästryttare
Skrivet av PcGamer:

Kanske inte vad du menar men det går att skapa egna kategorier kör med det själv. Det enda man behöver göra är att högerklicka i listan och välja "ange kategorier.." och sedan får man upp en meny där man kan lägga till egna kategorier.

Precis, har använt denna funktionen i flertalet år men personligen så använder jag bara den till att gömma spel som jag aldrig kommer lira igen, så jag ser enbart spel som jag har installerat och spel som jag troligen kommer återgå till senare i livet.

Quake-konnässsör

@Puscifer: perfekt, nu finns det bevis på att det går i alla fall

Dags och sortera spel som måste klaras ut.

Medlem

Jag skulle önska en funktion att få välja bild själv på vilket köpt DLC paket som ska visas på bilden under DLC'na i ens spelbibliotek. Just nu är de det nyligen inköpta som visas. Vissa bilder är så gräsliga så det skulle vara nice att kunna byta bild. Haha. ett ickeproblem...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Umi
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Fast det går ju redan. Jag har till exempel valt att sortera mitt bibliotek efter genre.
http://i.imgur.com/agG0LrB.png

EDIT: Tvåa på pucken. Nåväl.

Stilrent!

Medlem

Nä korts i taket nu flyger nog snart grisar med! Håller dom på med något där borta hoss Valve nu?! Vad ska detta vara bra för tycker dom inte allt är så himla bra som dom haft det nu dom senaste åren? Nä lägg ner det där projektet med det viktigaste är inte att man får färdigt något det viktigaste är att man pillar på något.

Medlem

Jag skulle önska att det fanns en funktion som genererar mjukglass.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Vore smutt om man kan filrera bort VR spel.

Medlem

Så länge de inte tar bort möjligheten att bara ha en ren lista med speltitlarna, utan en massa onödig information så är jag nöjd.

Medlem

Alltid trevligt med en facelift.

Medlem

Jag skulle vilja ha en funktion som känner av när du uppnåt spelets achivements för att ha avklarat det ( spel med flera slut skulle givetvis flagga alla de olika achivmentsen ) minst en gång, för att sedan kunna sortera spelen efter avklarat eller ej. Lättare att hålla iordning på backloggen ( nu när vi ändå pratar så mycket kring den på fz ). Så som det är idag så använder jag mig av kategorier och sorterar manuelt, samt ett gemensamt stort Excel dokument för alla mina plattformar och dylikt. Vore trevlig om som sagt minst de spel med achivments kunde flaggat så, sen att äldre retro och sådana som saknar dem är svårt har jag förståelse för, men det förenklar iaf lite.


signatur

Nämen!

Medlem

Kan vi få byta inloggnings ID snart?


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Elixx: det kan man väl redan?

Medlem

Enda önskningen jag har är att man kan stänga av funktionen för att aktivera steam när man trycker på Live-knappen på en inkopplad Xbox-handkontroll, inställningarna i Steam för det gör absolut noll, aktiveras ändå vare sig man vill eller inte >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Betala för moddar


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kommer gränssnittet innehålla HL3?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Haziza:

Kan vi få byta inloggnings ID snart?

Hade varit toppen.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Fast det går ju redan. Jag har till exempel valt att sortera mitt bibliotek efter genre.
http://i.imgur.com/agG0LrB.png

EDIT: Tvåa på pucken. Nåväl.

Iih. Tänk om nya gränssnittet gör en röra av det där.

Avstängd
Skrivet av Haziza:

Kan vi få byta inloggnings ID snart?

Varför vill man det?

Avstängd
Skrivet av Umi:

Stilrent!

Ett exempel till på hur man kan ha det:

Medlem

"Spel som nyligen spelats ska få sin egen sektion i biblioteket och spelsidorna i sig ska bli rikare på innehåll. I det nya gränssnittet kommer det blir lättare att upptäcka vänners spelaktivitet och ta del av deras egenskapade material."

Facesteambook?

Inaktiv

Tycker hela Steam-gränssnittet känns 2005. Looken är ganska intetsägande.

Avstängd

@Pinnen: Funktionen finns redan, under "community". De flyttar väl den mer till förstasidan antar jag.

Medlem

@Araxes: På den tiden jag skaffa Steam använda man sin mejladress som inlogg och tiden då jag använda hotmail är förbi!


signatur

AYY LMAO

Avstängd
Skrivet av Haziza:

@Araxes: På den tiden jag skaffa Steam använda man sin mejladress som inlogg och tiden då jag använda hotmail är förbi!

Det var inte svar på frågan. Vad spelar det för roll vad du har för inlogg?

12
Skriv svar