Mass Effect: Andromeda gör sig av med kopieringsskyddet

Robot
Mass Effect: Andromeda gör sig av med kopieringsskyddet
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Värt att notera är att Mass Effect: Andromeda fortfarande skyddas utav Electronic Arts egna Origin-program och att det fortfarande är den enda platsen där spelet går att köpa på pc.

Nää, Prisjakt länkas det t om till i nyheten... där det går och köpa spelet till PC --- helt frivilligt hos Webhallen etc.

(finns ingen skicka rättelse funktion på era artiklar f.ö.?)

Gnällkuk
Skrivet av GooGeL:

Nää, Prisjakt länkas det t om till i nyheten... där det går och köpa spelet till PC --- helt frivilligt hos Webhallen etc.

(finns ingen skicka rättelse funktion på era artiklar f.ö.?)

Det finns det, under snabbvyn för kommentarerna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

som säkert många andra så var jag så taggad för spelet innan release, sen när man såg allt det dåliga förlora man helt hoppet, så kommer nog aldrig bli ett köp..

Medlem
Skrivet av Natrium:

som säkert många andra så var jag så taggad för spelet innan release, sen när man såg allt det dåliga förlora man helt hoppet, så kommer nog aldrig bli ett köp..

Köpte det på release och det var jävligt svårt att komma in i det ordentligt. Har dock spelat det betydligt mer på sistone och ärligt talat börjar jag finna det rätt charmigt. Ja, de kunde gjort cutscenes/dialoger betydligt mycket bättre vid ett par tillfällen, eller åtminstone haft mer variation, men uppskattar spelet mycket mer nu när jag gett det ett ärligt försök än när jag lyssnade på arga youtube- och Reddit kommentarer.

Svårt att svälja, ja. Värt pengarna? Nej. Har jag kul? Ja.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Köpte det på release och det var jävligt svårt att komma in i det ordentligt. Har dock spelat det betydligt mer på sistone och ärligt talat börjar jag finna det rätt charmigt. Ja, de kunde gjort cutscenes/dialoger betydligt mycket bättre vid ett par tillfällen, eller åtminstone haft mer variation, men uppskattar spelet mycket mer nu när jag gett det ett ärligt försök än när jag lyssnade på arga youtube- och Reddit kommentarer.

Svårt att svälja, ja. Värt pengarna? Nej. Har jag kul? Ja.

Själv tyckte man storyn var lite för generisk och karaktärerna alltför tråkiga. Snyggt spel, men jag levde mig inte in i det som jag gjorde med dom tidigare spelen. Känns som om dom satsat lite väl mkt på open world-delen och därmed tappat på själva story-delen. Att sen baserna man bygger upp inte ger någonting konkret storymässigt gjorde dom överflödiga. Kändes inte direkt som om man gjorde någon skillnad när man "valde" vilka personer som skulle ut ur cryostasis heller.

Men det är bara mina åsikter som sagt, andra kanske gillade storyn och gameplayet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Najs, börjar bli dags att ta tag i spelet nu under semestern.

Avstängd

YouTube: Joe Rogan Experience #958 - Jordan Peterson!

Medlem

Varning till dem som tänker köpa spelet för singleplayer, det kommer ej komma några singleplayer dlc till spelet, enbart multi.
Riktigt tråkigt.
Men spelet var väll inte så himla bra ändå så det var väll inte hela världen.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kan väl bara hoppas att Biowares rykte som "duktiga storyskrivare" ebbar ut snart. Hur länge ska de leva på KOTOR:s rykte? ,-)

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Varning till dem som tänker köpa spelet för singleplayer, det kommer ej komma några singleplayer dlc till spelet, enbart multi.
Riktigt tråkigt.
Men spelet var väll inte så himla bra ändå så det var väll inte hela världen.

Ett rykte som visade sig vara falskt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Varning till dem som tänker köpa spelet för singleplayer, det kommer ej komma några singleplayer dlc till spelet, enbart multi.
Riktigt tråkigt.
Men spelet var väll inte så himla bra ändå så det var väll inte hela världen.

Har du någon källa angående DLCerna?

Medlem

Jag tycker det är långt ifrån samma klass som Mass Effect 1-3. Men dessvärre är det definitivt ett bra och spelvärt semi-open world RPG som är, om än inte ett Witcher 3 så fortfarande i klass med många andra stora titlar i genren.

Är man ett super-fan av Mass Effect som helhet och gillar förbättrade combat system och kan leva med lite sämre story och valmöjligheter så är det ändå ett måste imo. Ryder är knappast någon Shepard men det är samtidigt samma underbara lore och universium (Fast tekniskt sett ett annat ). Det hade aldrig fått såhär mycket skit om det t.ex vore del av ett annat brand, och vore första spelet i en triologi. Hypen drog upp det i skyarna och brände det raka vägen till helvetet. Något oförtjänt enligt mig, även fast jag håller med i de mesta till någon del.

Medlem
Skrivet av slander:

Har du någon källa angående DLCerna?

Dra en snabb google sökning och läs på din önskade speljournalism sida "Föruton FZ för de har ej skrivit om det tror jag".
Andromeda SinglePlayer DLC, Google

Dock gamespot har skrivit att EA nekar och säger att "ryktena" är falska, helst så skulle jag vänta på något officiellt eller information om kommande DLC.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@zumo: Samma universum, men annan galax. 😉


signatur

Information wants to be free!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Själv tyckte man storyn var lite för generisk och karaktärerna alltför tråkiga. Snyggt spel, men jag levde mig inte in i det som jag gjorde med dom tidigare spelen. Känns som om dom satsat lite väl mkt på open world-delen och därmed tappat på själva story-delen. Att sen baserna man bygger upp inte ger någonting konkret storymässigt gjorde dom överflödiga. Kändes inte direkt som om man gjorde någon skillnad när man "valde" vilka personer som skulle ut ur cryostasis heller.

Men det är bara mina åsikter som sagt, andra kanske gillade storyn och gameplayet.

Jo, det kan jag defintivt hålla med om. Ska jag jämföra med de tre förra spelen så vinner de mest hästlängder fortfarande.

Medlem

@ulrik.borg: Tror nog BioWares goda rykte främst kommer ifrån Mass Effect trilogin dock..

Medlem

Well, DLC är ju jäääävulens verktyg, så det gör väl inte så mycket?

1
Skriv svar