Steam får omarbetat gränssnitt

Medlem

@Araxes: Han har precis samma svar som mig, att ha inlogg-användning-namn som slutar på hotmail.com med en e-mail adress du aldrig använder längre är inte bara förvirrande vissa stunder men svårt och irriterande att komma ihåg. Då det ENDA stället den poppar upp på är just Steam. Jag skulle av OCD skäl, vilja ha samma användarnamn som jag har på alla andra tjänster numera.


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Struggle:

@Araxes: Han har precis samma svar som mig, att ha inlogg-användning-namn som slutar på hotmail.com med en e-mail adress du aldrig använder längre är inte bara förvirrande vissa stunder men svårt och irriterande att komma ihåg. Då det ENDA stället den poppar upp på är just Steam. Jag skulle av OCD skäl, vilja ha samma användarnamn som jag har på alla andra tjänster numera.

Förvirrande? Hur kan det vara förvirrande när man är medveten om att det är det enda stället man har det inlogget på och alltid har haft det just där... /facepalm

Av säkerhetsskäl är det bättre att inte ha samma användarnamn överallt. Paranoia > låtsas-OCD.

Medlem

@Araxes: Därför att man "loggar" väldigt sällan in på Steam, iom man har autoinlogg på huvudenheten. Det är inte "enkelt" att ha allting i skallen när man har sisådär ett 20 tal olika på sina ställen.

Men då har du ju delvis svarat på frågan själv? Om det nu är en sådan säkerhetsrisk att ha samma inloggning överallt, vore det inte då förnämligt att kunna inte bara ändra lösenord, utan även användarnamn?

Förövrigt är inte säkerhetsskäl mitt största problem då jag krypterar mina lösenord och deras databas, så är ganska trygg med att 24-tecken inklusive udda symboler + SteamGuard kommer ta en bra tid för den som försöker att knäcka.

Det är en rätt konstig och liten detalj du går ingång på som någon har som önskemål, valfriheten är ju enbart positivt för alla?

Sen vill jag bara poängtera att värdera eller jämföra olika psykiska tillstånd är ett starkt tecken på oförstånd/ovetskap kring dessa och då bör man imo helst undvika kommentera tillstånden förens man har mer kött på benen kring det man jämför. Paranoia och OCD är knappt jämförbara och att på det sätt nervärdera en av diagnoserna bidrar inte till annat än den stigma som flertalet redan kämpar med att få sudda ut. Det är inte konstruktivt, utan enbart destruktivt för något jag antar du själv inte lider utav?

Hursomhaver, väl mött och ha en fortsatt trevlig afton. Fridens liljor.


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Struggle:

@Araxes: Därför att man "loggar" väldigt sällan in på Steam, iom man har autoinlogg på huvudenheten. Det är inte "enkelt" att ha allting i skallen när man har sisådär ett 20 tal olika på sina ställen.

Nyss ville du ju av tvångssyndromsskäl byta till samma användarnamn du har på alla andra ställen, nu har du ett 20-tal olika. Då spelar det ju knappast någon roll för tvångstankarnas skull.

Sen köper jag inte alls att det skulle vara svårt att komma ihåg den epostadress man har som inlogg, om det är ett så pass udda användarnamn som man stör sig på och är medveten om att man vill byta - och dessutom haft i mer än 10 år.

Medlem

@Araxes: 19 är mindre än 20, 19 är lättare att hålla ordning på än 20. Vilket i OCD sammanhang faktiskt spelar roll. Du kanske inte läste mitt tidigare inlägg där jag beskrev hur jag "skulle vilja ha samma" på samtliga ställen. Ett mindre att ha koll på spelar faktiskt roll i dessa sammanhang.

Jag kan enbart dra slutsatser, av din bild på STEAM tidigare i tråden ( om detta nu faktiskt är DIN bild ) att du inte lider utav ett OCD liknande beteende då du har vissa kategorier i fullstora bokstäver medans andra har stor bokstav i början och små resterande, samt någon vilken börjar på liten bokstav.

Det är skönt att du sitter på den universella sanningen, de-facto. Jag kan inte annat än att bara vara glad å dina vägnar, många ägnar år av sitt liv att finna den.

Förvörigt är det härligt att du kapar av ett svar och svarar på enbart det som du anser du kan "vinna" en poäng med, det är nästan lite politiker-aktigt av dig. Högklassigt värre. Jag skulle vilja upplysa om att brist på förståelse för andra människors verklighet eller funktion, samt ett upplyftande av sig själv som någon i fråga anser sig som överlägsen, kan vara tidiga tecken på narcissism. Kan vara intressant att hålla koll på tidigt!

Men återigen, för att inte göra tråden onödigt lång och trist, ha en fortsatt trevlig afton, all lycka och fridens liljor.


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Struggle:

Du kanske inte läste mitt tidigare inlägg där jag beskrev hur jag "skulle vilja ha samma" på samtliga ställen.

Citerar dig: "Jag skulle av OCD skäl, vilja ha samma användarnamn som jag har på alla andra tjänster numera."

Skrivet av Struggle:

Förvörigt är det härligt att du kapar av ett svar och svarar på enbart det som du anser du kan "vinna" en poäng med, det är nästan lite politiker-aktigt av dig.

Resten var inte relevant för diskussionen, så det fanns ingen anledning att svara på det.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Det var inte svar på frågan. Vad spelar det för roll vad du har för inlogg?

känns onödigt att ha en mejl som inlogg som jag inte använt på ca 8 år. Men du verkar va rätt negativ överlag så shit the same dude!


signatur

AYY LMAO

Avstängd
Skrivet av Haziza:

känns onödigt att ha en mejl som inlogg som jag inte använt på ca 8 år. Men du verkar va rätt negativ överlag så shit the same dude!

Med andra ord spelar det ingen som helst roll.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Med andra ord spelar det ingen som helst roll.

Kanske inte för dig... du kan verkligen inte släppa att någon inte tycker som du?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

@Araxes:
Exakt samma situation för mig. Nej, det spelar egentligen ingen roll men det är bara störande att ha ful hotmail som id.

12
Skriv svar