Dean Hall om Arks prischock: "Fucking skandalöst"

Robot
Dean Hall om Arks prischock: "Fucking skandalöst"

"Det rör sig om girighet", menar Dayz-skaparen.

#ark-survival-evolved, #studio-wildcard


Medlem

Om man tycker detta är hemskt så kolla på star citizen. Det spelet har inte ens ett releasedatum och har varit under utveckling under jag vet inte hur länge.

Jag köpte ARK när det var på rea för 200kr... kan inte säga att det var värt att. Conan har bättre crafting-system och är bättre optimerat trots samma motor (unreal engine 4).
Sen om det är ett bättre spel är en annan femma.

Visst kan man göra mycket i ARK, men 700kr är det inte värt. Kan säga att jag har backat upp spel för 200kr som varit i mycket bättre skick vid release än detta (Grim dawn och pillars of eternity).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inte för att på något sätt försvara ARK, men jag tycker han kastar sten i glashus. Hans DayZ standalone har alltid varit en patetisk katastrof som aldrig kommer bli färdigt.

Medlem
Skrivet av magma:

Om man tycker detta är hemskt så kolla på star citizen. Det spelet har inte ens ett releasedatum och har varit under utveckling under jag vet inte hur länge.

Förstår inte riktigt Star Citizen referensen spelet kostar runt 400 kr om man vill få tillgång till både singel- och multiplayer hur menar du att Arks 700 kr prislapp är bättre än det? Sen kan ju folk välja att funda Star Citizen med flera tusen om det är så men är lite upp till var och en om du frågar mig.

eld
Medlem
Skrivet av Sviskon:

Inte för att på något sätt försvara ARK, men jag tycker han kastar sten i glashus. Hans DayZ standalone har alltid varit en patetisk katastrof som aldrig kommer bli färdigt.

*Bohemia interactives DayZ stand alone.

Dean Hall har inte släppt några ofärdiga spel och kallat dom färdiga.

Medlem

Du kan inte citera och sedan ändra orden ... lite journalistik har ni väl i era skribenter ändå?

Medlem
Skrivet av eld:

*Bohemia interactives DayZ stand alone.

Dean Hall har inte släppt några ofärdiga spel och kallat dom färdiga.

Nej, men han påstod att när han lämnar projektet skulle det vara näst intill färdigt, bara lite småbuggar kvar... det var en stor lögn.

Medlem
Skrivet av Unixo:

Förstår inte riktigt Star Citizen referensen spelet kostar runt 400 kr om man vill få tillgång till både singel- och multiplayer hur menar du att Arks 700 kr prislapp är bättre än det? Sen kan ju folk välja att funda Star Citizen med flera tusen om det är så men är lite upp till var och en om du frågar mig.

Menar på early-access som gått långt överstyr. Skulle inte säga att ARK är ett sådant eftersom det i alla fall har ett releasedatum. Star citizen har nog tagit på sig lite väl stora ambitioner (vilket också förklarar utvecklingstiden).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tycker att priset är alldeles för högt men DayZ som Dean ÖVERGAV är fan värre även fast det kostar hälften så mycket. Vad Dean säger är helt ointressant då han utvecklar halvfärdigt skit och överger sina projekt. DayZ skulle vara färdigt 2017 men det är inte i närheten av att vara ett färdigt spel, ARK: Survival of the Fittest / Survival Evolved är i alla fall spelbara spel även fast de borde finslipas. Problemet som ARK gör är att de säljer två spel i samma kit, de borde göra som H1Z1 och sälja spelen var för sig om de nu måste vara giriga. Personligen så tycker jag att ARK ska säljas för 150 kronor per spel.

eld
Medlem
Skrivet av Sviskon:

Nej, men han påstod att när han lämnar projektet skulle det vara näst intill färdigt, bara lite småbuggar kvar... det var en stor lögn.

DayZ var tänkt att det skulle vara ett snabbt projekt, färdigt på under ett år, men när det sålde som det gjorde så ändrades den planen.

Motorn skrivs om, assets börjar skapas med mycket högre kvalité, mycket mer idéer implementeras och projektet fick ett mycket större scope.
Spelare behöver inte veta om utvecklingshelvettet som de flesta spelprojekt får gå igenom, men nu var detta projekt öppet redan från början.

Spel tar tid, många andra projekt ännu längre, och så vitt jag vet så utvecklas DayZ fortfarande.

Jag ställer mig själv på samma sida och kallar bohemia för lögnare om de släpper DayZ när det inte är färdigt, men än så länge så gäller inte detta.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Nej, men han påstod att när han lämnar projektet skulle det vara näst intill färdigt, bara lite småbuggar kvar... det var en stor lögn.

Nej, det var absolut inte det han sa. Han sa från början att han skulle lämna projektet när det var i goda händer. Han stannade till och med extra länge för att det skulle ske smidigt. Ingen sa något om att spelet nästan skulle vara färdigt då.

Releasehästryttare
Medlem

@Kyraal: I vilket fall så var det bevisligen en lögn.

Medlem
Skrivet av eld:

*Bohemia interactives DayZ stand alone.

Dean Hall har inte släppt några ofärdiga spel och kallat dom färdiga.

Dean Hall var Lead Designer för Day Z Standalone, han övergav och lämnade sitt eget project som var backat av Bohemia Interactives.

Medlem

Han kanske skulle städa sitt eget garage innan han flippar ur över någon annans?

eld
Medlem
Skrivet av Ducci:

Dean Hall var Lead Designer för Day Z Standalone, han övergav och lämnade sitt eget project som var backat av Bohemia Interactives.

Han har aldrig påstått att DayZ var färdigt, han har varit väldigt nogrann med att säga till folk att dom inte ska köpa spelet om dom förväntar sig ett färdigt spel.

Han gick ut väldigt tidigt med att han skulle lämna över DayZ och stannade kvar ett tag tills det faktiskt hände.

Medlem

Varför översätter man fucking outrageous till fucking skandalöst?

Känns väldigt oseriöst med svengelska...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vilket som, en prishöjning med just den motiveringen är ju ett skämt av rang. Varför inte en utjämning då? 550 spänn över alla plattformar? Nej, men man "tvingades" visst justera upp till högst möjligt.
Hilarious.

Medlem
Skrivet av magma:

Om man tycker detta är hemskt så kolla på star citizen. Det spelet har inte ens ett releasedatum och har varit under utveckling under jag vet inte hur länge.

Jag köpte ARK när det var på rea för 200kr... kan inte säga att det var värt att. Conan har bättre crafting-system och är bättre optimerat trots samma motor (unreal engine 4).
Sen om det är ett bättre spel är en annan femma.

Visst kan man göra mycket i ARK, men 700kr är det inte värt. Kan säga att jag har backat upp spel för 200kr som varit i mycket bättre skick vid release än detta (Grim dawn och pillars of eternity).

Fast Star Citizen är ju långt mycket mer kvalité i sin utveckling än ARK, tycker inte ens de är jämförbara.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av magma:

Om man tycker detta är hemskt så kolla på star citizen. Det spelet har inte ens ett releasedatum och har varit under utveckling under jag vet inte hur länge.

Förstår inte liknelsen. Problemet här är att ARK av utvecklarna bedöms vara färdigt och moget en prislapp på 600-700 kronor. Detta gäller inte Star Citizen, så, än en gång; förstår inte liknelsen.

Medlem

Om köparna är villiga att betala 700kr så förstår jag inte problemet. Priset kommer att justeras av marknaden och är 700kr för högt kommer det sänkas.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

För min del sket Studio Wildcard i det blå skåpet redan då de släppte Betal DLC till ett spel i Early Access...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ni som diskuterar Dean Hall och hans spel DayZ Standalone, jag hoppas ni fattar att det är Bohemia Interactive som är ansvariga för spelet.
Dean var visserligen upphovsman men i slutändan bara en anställd som först egentligen var ganska motvillig till att göra standalone överhuvudtaget. Som Lead Designer hade Rocket ett begränsat ansvarsområde och som anställd följer man sin arbetsgivares beslut.

Han slutade naturligtvis på Bohemia för att han inte trivdes där, inte för att rymma från DayZ.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför översätter man fucking outrageous till fucking skandalöst?

Känns väldigt oseriöst med svengelska...

Snälla, ge mig din översättning då? Outrageous har likt många svenska och engelska ord flera ord man kan översätta det till, bland annat beroende på ur vilket sammanhang det är taget. Skandalöst är nog bland de vanligare man översätter de till. Andra ord är kränkande, upprörande, skamligt osv. Nästan som att beskriva vad förbannad betyder till en 10-åring. "Betyder det att man är ilsken eller arg, sur eller elak". -.- Det ena utesluter inte det andra liksom.

Blir så trött på alla gnällspikar och besserwissrar som dyker upp här i kommentarsfälten med inget annat än otrevligt gnäll och kritik istället för att faktiskt diskutera artikeln i fråga. Totalt meningslöst. Det finns en korrekturfunktion om ni vill påpeka någon särskrivning.

Medlem
Skrivet av magma:

Om man tycker detta är hemskt så kolla på star citizen. Det spelet har inte ens ett releasedatum och har varit under utveckling under jag vet inte hur länge.

Jag köpte ARK när det var på rea för 200kr... kan inte säga att det var värt att. Conan har bättre crafting-system och är bättre optimerat trots samma motor (unreal engine 4).
Sen om det är ett bättre spel är en annan femma.

Visst kan man göra mycket i ARK, men 700kr är det inte värt. Kan säga att jag har backat upp spel för 200kr som varit i mycket bättre skick vid release än detta (Grim dawn och pillars of eternity).

Bara att springa runt i hangaren och hänga upp posters i Star Citizen är så mycket roligare än Ark någonsin kommer bli.

Jag hoppas verkligen att detta bara är ett PR stunt för att få gratis publicitet och att de snart kommer att "be om ursäkt" och att de kommer att sänka priset och kompensera alla som köpt det till överpris.

Medlem

Vänta nu... Har någon som jobbar/jobbat med DayZ åsikter om hur andra gör (fel) med sitt spel?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av zumo:

Snälla, ge mig din översättning då? Outrageous har likt många svenska och engelska ord flera ord man kan översätta det till, bland annat beroende på ur vilket sammanhang det är taget. Skandalöst är nog bland de vanligare man översätter de till. Andra ord är kränkande, upprörande, skamligt osv. Nästan som att beskriva vad förbannad betyder till en 10-åring. "Betyder det att man är ilsken eller arg, sur eller elak". -.- Det ena utesluter inte det andra liksom.

Blir så trött på alla gnällspikar och besserwissrar som dyker upp här i kommentarsfälten med inget annat än otrevligt gnäll och kritik istället för att faktiskt diskutera artikeln i fråga. Totalt meningslöst. Det finns en korrekturfunktion om ni vill påpeka någon särskrivning.

Varför tror du det var "outrageous" jag kommenterade, när det var svengelskan jag kommenterade? Du kanske missade "fucking"?

Hetsa inte upp dig innan du förstått vad som skrivs.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför översätter man fucking outrageous till fucking skandalöst?

Känns väldigt oseriöst med svengelska...

Knullar skandalöst då.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

De känner väl sig klara med ARK och vill mjölka det sista innan de lämnar spelet helt. De har lurat folk sedan dag 1. Köp inte Alpha spel...


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Devan:

Du kunde iaf stava rätt på din dåliga maymay?

12
Skriv svar