Irland röstar för eller emot lissabonfördraget

MFC
Medlem
Irland röstar för eller emot lissabonfördraget

Hur kommer detta gå. Som det ser ut så verkar nej sidan leda!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

vad är det dom har ändrat i fördraget sen förra gången?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

MFC
Medlem

Irland har fått igenom några reservationer såsom eget bestämmande i abortfrågan o i vissa frågor kring militära insatser. Kan inte detaljerna men det spelar mindre roll, ser ut som de röstar NEJ!

Nu håller jag tummarna att detta håller!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Har släkt i County Clare de var alla starka nej sägare. De verkade inte ha missuppfattat vad de faktiskt sa nej till som många andra irlädare. I den andra om gånge var de mest sura över att EU inte respekterat Irlands tidigare beslut.

MFC
Medlem
Skrivet av mrful:

Har släkt i County Clare de var alla starka nej sägare. De verkade inte ha missuppfattat vad de faktiskt sa nej till som många andra irlädare. I den andra om gånge var de mest sura över att EU inte respekterat Irlands tidigare beslut.

Då vet vi hur de kändet det denna gången

Verkar bli ett rungande NEJ iaf.

Denna helgen börjar bra!

Först skämmer Obama ut sig genom att slicka runt bland IOC-delegaterna i KPH och nu detta. Dubbelmacka !


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Enligt expressen lutar det år ett ja denna gången.

MFC
Medlem
Skrivet av Kungbla:

Enligt expressen lutar det år ett ja denna gången.

Ja, det verkar inte bättre. Nåja, oavsett hur det blir så blir det ändå ett lissabonfördrag. När ett land folkomröstar om samma sak tre gånger på tre år.. då tycker jag det är bevisat att demokratin spelat ut sin roll.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Egentlign tycker jag att länder i europa borde hjälpa varandra med eller utan eu

Medlem

Enligt Irlands utrikesminister är det ett "övertygande ja" i folkomröstningen.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ja-till-fordrag-sager-minist...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MFC:

Då vet vi hur de kändet det denna gången
Verkar bli ett rungande NEJ iaf.
!

Inte riktigt va


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Kungbla:

Enligt expressen lutar det år ett ja denna gången.

Ja, det verkar inte bättre. Nåja, oavsett hur det blir så blir det ändå ett lissabonfördrag. När ett land folkomröstar om samma sak tre gånger på tre år.. då tycker jag det är bevisat att demokratin spelat ut sin roll.

å andra sidan kan det ske mycket på 3 år. En sådan där finanskris t.ex.

edit: men jag håller med om att det är tydligt vilket svar som är det "rätta".

MFC
Medlem
Skrivet av Daily Telegraph:

Lorraine Mullally, the director of Open Europe, described the move as "a huge transfer of power which makes the EU look more like a country than an international agreement".

"Giving the EU legal personality means that the EU, rather than member states, will be able to sign all kinds of international agreements – on foreign policy, defence, crime and judicial issues – for the first time," she said

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/6266147/E...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar