Kemskatten är här – så mycket dyrare är PS4, Xbox One och Switch

Medlem

@Dizzz: proshop ligger i danmark och påverkas inte av skatten. Förövrigt rätt bra bolag att handla av.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

@Hymer: Med tanke på att Proshop tenderar att vara si så där att leverera produkter..

Medlem

@Dizzz: har jag inte märkt av på mina nästan 100k som jag spenderat där. Cdon är ju 1000 gånger värre än proshop isf.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Owe
Medlem

Det var ju ingen dålig skatt om en konsoll blir 400:- dyrare.
Herre jösses... hur kan de komma undan med det?
De avlivar i stort sett svensk elektronikförsäljning.

Medlem

@Dizzz: Att jag är bortskämd ändrar ändå inte faktumet.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av isedor:

@Miindz: Oroa dig inte. Ganska säker på att Svensken inte kommer att sluta handla. Svensken kommer med största sannolikhet forsättningvis ha råd att handla, och prioritera "prylar". Därmed är ditt påstende om färre jobb ogenomtänkt.

Dumma svensken, om jag får be.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Dumma svensken, om jag får be.

Det enda jag handlar utomlands ifrån är kläder. Tack vare smarta, snabba lösningar från Zalando m.fl.
Så länge inte en elektronik-kedja gör det lika smidigt så kommer den "dumma svensken" fortsätta handla ifrån svenska butiker bara för latheten- och säkerhetens-skull. För att slå igenom i Sverige behövs nu: snabba, säkra leveranstider. Man måste kunna följa paketet. Regler för retur och garanti måste vara de samma som de svenska. Det ska inte finnas de minsta obehag, annars kan du fortsätta tycka att svensken är dum. 400kr extra för något som väger tungt? Inget de flesta kommer bry sig om.

Det enda som är dåligt med denna skatten, är just den, skatten. Den är gjord för att så lite folk som möjligt ska bry sig, men ändå så att svenska statskasssan blir större. Vilket bara är fel.

123
Skriv svar