Fejkad NES Classic Mini från Kina hittar ut på marknaden

Robot
Fejkad NES Classic Mini från Kina hittar ut på marknaden
Medlem

Kan inte annat än småle här faktiskt. Rätt åt Nintendo.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det tog längre tid än vad jag trodde.

Medlem

Coolt.
Köpa en för lådan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har ett NES liggandes i källaren, kommer värdet "fortsätta öka" eller ska jag göra mig av med det nu?

Avstängd

@Godofcheese: Samma jag tänkte. Sen in med en Pi 3 😉

Medlem

Kan någon förklara för mig hur detta funkar? Har dem fabriker i Kina som producerar kopior av olika produkter lagligt/olagligt? Är det legitima företag som gör dessa eller kommer dem från någon svart marknad? Det är nästan alltid från Kina sånt här kommer från. Är bara nyfiken på vad grejen är :P.

KoP
Medlem

Kineser. They don't give a fuck.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Kan någon förklara för mig hur detta funkar? Har dem fabriker i Kina som producerar kopior av olika produkter lagligt/olagligt? Är det legitima företag som gör dessa eller kommer dem från någon svart marknad? Det är nästan alltid från Kina sånt här kommer från. Är bara nyfiken på vad grejen är :P.

Givetvis handlar det om olagliga kopior. Men har man något vett i skallen köper man en RBp och installerar RetroPie och har några tusen spel till alla gamla konsoler istället för att köpa en kopia.

Medlem

LOL säger jag, Nintendo e helt blåsta!
Dom bäddar ju för piratmarknaden själv då Kineserna troligtvis vet av suget och därmed är sugna på att tjäna en hacka, istället för Nintendo bemött efterfrågan...

Medlem

@1337Figaro:

Eftersom de har en sådan regering som de har så läcker sånt här alltid ut på Kinesiska marknaden utan större konsekvenser, dock tror jag sällan ursprungstillverkarna bryr sig allt för mycket då de ytterst sällan kan verka utanför Kina.

De finna olagliga kopier i allt från Volvo till NES där, samtidigt är de oftast av brutalt mycket sämre kvalite än orginalen, så det slår aldrig internationellt ändå, och hade de gjort det så blir de nedslagna av ursprungstillverkarna direkt.

Medlem

Man har kunnat spela piratspel hur länge som helst och ändå sålde NES Classic bra. Som många säger: det finns emulator. Det handlar inte om det. Folk vill ha ett original. Det är som kläder. Det finns hur många kopior av kända märken som helst, men ändå betalar folk för den äkta varan. D.v.s. om någon säger att de enkelt kan bygga en Raspberry Pi, så är det ungefär som att säga kolla jag köpte en ny "äkta" Ödidas. Denna kinesiska produkt är helt fel (den kan kan jämföras med en Pi).

Medlem

Up yours Nintendo !

Medlem
Skrivet av Maysay:

Man har kunnat spela piratspel hur länge som helst och ändå sålde NES Classic bra. Som många säger: det finns emulator. Det handlar inte om det. Folk vill ha ett original. Det är som kläder. Det finns hur många kopior av kända märken som helst, men ändå betalar folk för den äkta varan. D.v.s. om någon säger att de enkelt kan bygga en Raspberry Pi, så är det ungefär som att säga kolla jag köpte en ny "äkta" Ödidas. Denna kinesiska produkt är helt fel (den kan kan jämföras med en Pi).

Tror du underestimerar hur många som inte vill strula med en Rasberry Pi.

Det är inte särskilt komplicerat eller svårt, men det är fortfarande mer jobb än den plug'n'play upplevelse många är ute efter. Dessutom vill ju folk ha något som ser snyggt ut under TVn. Visst kan man ju köpa en NES låda till sin Rasberry Pi, men det kostar en slant och kräver lite jobb.

Sen är det självklart vill folk köpa original grejer om de kan... men när Nintendo gör det så löjligt svårt att ge dom pengar öppnar det upp för såna här produkter. Skulle inte förvåna mig om många dessutom köper en sån här endast för att ge Nintendo mittfingret.

Medlem

@Fletchett:

Jo de e de jag brukar svara när folk börjar dilla om Raspen.

Folk köper en Ferrari för just man vill ha en Ferrari, visst du kan bygga en Ferrari som kitcar men de blir inte samma sak som en äkta.

Lite samma med NES

Man kan nog hitta allt i Kina om man vill Denna killen byggde sig sin egen iPhone med delar han köpt på marknader i anslutning till fabrikerna.

Medlem
Skrivet av delli:

LOL säger jag, Nintendo e helt blåsta!
Dom bäddar ju för piratmarknaden själv då Kineserna troligtvis vet av suget och därmed är sugna på att tjäna en hacka, istället för Nintendo bemött efterfrågan...

Du vet att den här klonen mest troligt hade släppts även om Nintendo hade valt att fortsätta producera NES Classic va? Kloner är inget nytt fenomen precis. Faktum är att det till och med redan finns en NES Classic klon sedan flera månader tillbaka, och NES kloner i överlag kryllar det av sedan flera år tillbaka.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Man kan nog hitta allt i Kina om man vill Denna killen byggde sig sin egen iPhone med delar han köpt på marknader i anslutning till fabrikerna.

https://youtu.be/leFuF-zoVzA

Wow! Tack för klippet!

Medlem

en klon hade dom aldrig gjort om orginalet hade gått att köpa så dom får skylla sig själva.

Medlem

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Avstängd

@Hymer: Bland annat. Finns en del på Aliexpress också

Medlem

Tror inte det är denna som säger 500 spel i ett eller för kartongen ser ju inte ens lika ut och den saknar HDMI. Men kostar bara 260 kr... http://www.ebay.com/itm/302375147207

1
Skriv svar