Mästerliga Thimbleweed Park släpps snart på Playstation 4

Robot
Mästerliga Thimbleweed Park släpps snart på Playstation 4
Medlem

Aldrig fastnat för alla dessa pixel spel.

Medlem

@UggleMannen: Synd, då har du missat en sisådär 20 år av fantastiska retro spel. 🙁

On Topic. Inte hunnit spela igenom detta än, men det ligger som nästa spel på min backlogg. Det är kul att det får ett sånt erkännande som det gör, visar att äventyrsgenren och retro är inte dött, bara varsamt vilandes. Kul att Switchen, får ta del med!


signatur

Nämen!

Medlem

Alltså back in the days så spelade jag Maniac Mansion med TAC-2 så ser inga problem med att köra med handkontroll.

KoP
Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Alltså back in the days så spelade jag Maniac Mansion med TAC-2 så ser inga problem med att köra med handkontroll.

Gick det att köra Maniac Mansion med joystick på Amiga/Atari? Har för mig man behövde höger/vänster musknapp?

I Sierra spelen gick det ju att styra karaktären med pilar/joystick minns jag, men blev mekigt då man ändå behövde ha händerna vid tangentbordet pga allt skrivande.

Medlem

Vore väl perfekt för plattor?

Skribent

Jag blir glad bara jag tänker på Thimbleweed Park. De får skynda sig med alla dessa konverteringar så de kan göra ett nytt, minst lika bra, peka och klicka-spel!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Bra spel men gillade inte att man blev av med en del saker man plockat på sig, det hände vid nåt aktbyte. Detta gjorde att jag fastnade för jag dels trodde att sakerna inte behövdes och för att jag inte kom ihåg var jag plockat på mig dom.
Hoppas dom fixat detta för jag anser det vara en bug.

Medlem
Skrivet av KoP:

Gick det att köra Maniac Mansion med joystick på Amiga/Atari? Har för mig man behövde höger/vänster musknapp?

I Sierra spelen gick det ju att styra karaktären med pilar/joystick minns jag, men blev mekigt då man ändå behövde ha händerna vid tangentbordet pga allt skrivande.

Det vet jag faktiskt inte då jag körde på en C64. Det kanske fanns mus till den som tillbehör men det va inget jag behövde iallafall.

1
Skriv svar