Premiär – se gameplay från mmo-spelet Wild West Online

Robot
Premiär – se gameplay från mmo-spelet Wild West Online

Stjäl whisky, rid runt i naturen och skjut banditer. Som en riktig cowboy!

#wild-west-online


Medlem

Största frågan är väl hur den kommer stå sig mot kommande RDR2.

Medlem
Medlem
Skrivet av B-itta:

Största frågan är väl hur den kommer stå sig mot kommande RDR2.

Aa det är en jätte stor fråga hur ska det gå när RDR2 inte ens kommer ut förrän om 1 år och likheten är västern temat.

Medlem

@Vercadi: med tanke på att den endast är i alpha stadie och ser ut att behöva en hel del polering, så kan det ta tid för denna att bli helt färdig. Spelet behöver nog få höga betyg för att kunna dra till sig folk som annars kan tänka sig vänta på RDR2 som ligger runt hörnet

Medlem
Skrivet av B-itta:

@Vercadi: med tanke på att den endast är i alpha stadie och ser ut att behöva en hel del polering, så kan det ta tid för denna att bli helt färdig. Spelet behöver nog få höga betyg för att kunna dra till sig folk som annars kan tänka sig vänta på RDR2 som ligger runt hörnet

Jag kanske missuppfattade dig. Klart kvalitén på detta spel inte behöver vara bra, det är dessutom samma motor som WarZ vilket är rätt dålig motor.

Återstår att se men ser rätt mysigt ut.

Inaktiv

Kommer nog bli ett riktigt bra spel, det där! Jag kommer testa det i alla fall Den saken är då klar.

Medlem
Skrivet av B-itta:

@Vercadi: med tanke på att den endast är i alpha stadie och ser ut att behöva en hel del polering, så kan det ta tid för denna att bli helt färdig. Spelet behöver nog få höga betyg för att kunna dra till sig folk som annars kan tänka sig vänta på RDR2 som ligger runt hörnet

RDR2 är inget MMO. Olika spelar grupper, även om bägge har Western tema.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

@Vercadi: absolut, tycker också det ser intressant ut och hoppas dem all lycka. Men svårt för en generell publik att inte jämföra det med RDR2 och dennes multiplayer del som lär bli genomarbetad (med tanke på gta communityn som de skapat i tidigare spel) även fast denna är ett mmo

Medlem

Pölarna torkar ut när man närmar sig dem + random angle godrays... coolt .. Kul med fler westerns.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag är nog rädd för detta spel kommer bli en cash grab det är samma ryss som låg bakom infestation survivor stories som är med i detta projekt och det är samma motor.

Skribent

Om RDR2 får lika bra multiplayer som GTA 5 och faktiskt släpps till PC så krävs det nog något utöver det vanliga för att Wild West Online ska hålla i längden. Men tycker helt klart det ser intressant ut så här i tidig alfa. Håller tummarna!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Om det inte var i War Z motorn och Sergey hade något med dem att göra hade jag sett fram mot det. Efter War Z och Shattered Skies har jag inget förtroende för någon som har med det att göra.

Medlem
  • Går inte att kommentera eller betygsätta videon.

  • Samma motor som WarZ, spelet som senare döptes om till Infestation: Survivor Stories.

  • Animationer och mycket av spelmekaniken påminner om WarZ

  • Liknanded affärsmodell som WarZ.

Personen bakom WarZ kanske inte är direkt involverad i det här projektet, men av någon skum anledning använder de ändå hans spelmotor och affärsmodell. Något de absolut inte borde ha någon som helst vettig anledning att göra.

Dömer ut det här som cash grab skojeri tills bevisat motsatsen.

spelvärlden känns stendöd .. det behöver mkt mer ambient life .. npc som gör olika saker .. fåglar .. djur som springer omkring osv..
Ljudet från hästen stämmer inte med hovarna heller ..störde mig lite på det ;D

Medlem
Skrivet av humancentipede:

spelvärlden känns stendöd .. det behöver mkt mer ambient life .. npc som gör olika saker .. fåglar .. djur som springer omkring osv..
Ljudet från hästen stämmer inte med hovarna heller ..störde mig lite på det ;D

Hoppas det blir bra, det är som sagt pre-alpha.
Men spel med "död" omgivning suger. Jag minns när jag spelade SW: The old republic och uppmärksammade efter ett tag att nästan ingenting rörde sig, alla npc's stod i princip still. Samma sak var det när man var ute och questade, mob's osv rörde sig knappt, det dödade spelet för mig.

Skrivet av Sapiens:
  • Samma motor som WarZ, spelet som senare döptes om till Infestation: Survivor Stories.

  • Animationer och mycket av spelmekaniken påminner om WarZ

  • Liknanded affärsmodell som WarZ.

Det där lät inte lovande tyvärr.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

http://www.gifbin.com/bin/052009/1242749315_bullshit_amplifie...

  • Går inte att kommentera eller betygsätta videon.

  • Samma motor som WarZ, spelet som senare döptes om till Infestation: Survivor Stories.

  • Animationer och mycket av spelmekaniken påminner om WarZ

  • Liknanded affärsmodell som WarZ.

Personen bakom WarZ kanske inte är direkt involverad i det här projektet, men av någon skum anledning använder de ändå hans spelmotor och affärsmodell. Något de absolut inte borde ha någon som helst vettig anledning att göra.

Dömer ut det här som cash grab skojeri tills bevisat motsatsen.

Att detta spel kan länkas till WarZ är en stor varningsklocka.
Allt för många varningstecken.

Spelare bör vänta och se vad detta är och absolut inte köpa grisen i säcken.
Vänta tills full release.
Jag fick till och med " The Stomping Land " känslan över detta.
Låter det för bra för att vara sant så är det så också.

KoP
Medlem
Skrivet av B-itta:

Största frågan är väl hur den kommer stå sig mot kommande RDR2.

Jag tror att spelen kommer skilja sig ganska mycket ifrån varandra, så det blir nog inte något
problem för dem av koexistera.

Medlem

Efter att sett gameplay grafiken är bra det är bara animationerna är inte jämna de går som robots, de behöver förbättras.
Hoppas den inte blir som Infestation Survivor Stories (The War Z) den var ochså MMO med hackare och ban problem.

Medlem

Bra grafik, B animation, skippar att visa menyer känns lite som varningsklocka och att det ser totalt dött ut. Väntar och ser vart detta projekt leder. Kan bli bra i slutändan men just nu såg det rätt tråkigt ut.

Medlem

För er som vill ha lite mer Info varför detta spel ser ut att vara ännu en cashgrab och ett jävla elände jämn fört med seriösa etablerade game studios som finns på marknaden.

Mycket bra info om dessa skojare:
https://www.youtube.com/watch?v=RDY6z2W-qjQ

Medlem
Skrivet av humancentipede:

spelvärlden känns stendöd .. det behöver mkt mer ambient life .. npc som gör olika saker .. fåglar .. djur som springer omkring osv..
Ljudet från hästen stämmer inte med hovarna heller ..störde mig lite på det ;D

"spelvärlden känns stendöd"

Vet du ens vad en PRE ALPHA är för nåt?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag vill gärna att detta blir bra.mycket.😆

eld
Medlem
Skrivet av Sapiens:

http://www.gifbin.com/bin/052009/1242749315_bullshit_amplifie...

  • Går inte att kommentera eller betygsätta videon.

  • Samma motor som WarZ, spelet som senare döptes om till Infestation: Survivor Stories.

  • Animationer och mycket av spelmekaniken påminner om WarZ

  • Liknanded affärsmodell som WarZ.

Personen bakom WarZ kanske inte är direkt involverad i det här projektet, men av någon skum anledning använder de ändå hans spelmotor och affärsmodell. Något de absolut inte borde ha någon som helst vettig anledning att göra.

Dömer ut det här som cash grab skojeri tills bevisat motsatsen.

Nästan så att FZ bör köra upp detta som nyhet

Medlem

"You'll never get lost" ... häpp. Att aldrig riskera att gå vilse är en mycket negativ grej i ett spel anser jag.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

"You'll never get lost" ... häpp. Att aldrig riskera att gå vilse är en mycket negativ grej i ett spel anser jag.

Framförallt i ett spel som utspelar sig i western/andra lite ödemarksliknande miljöer där en del av grejen ju borde vara att det är lite outforskade/vilda landskap som man måste navigera. Men jag växte iofs med en orienterande farsa som lärde mig att navigera i naturen så jag är väl lite skadad där.

1
Skriv svar