Köp Tony Hawk’s Pro Skater HD på rea – innan det försvinner från Steam

Robot
Köp Tony Hawk’s Pro Skater HD på rea – innan det försvinner från Steam

Den uppdaterade klassikern gör ett sista dödsryck på Steam.

#tony-hawk


Medlem

Funderar på att shoppa det men är det något att ha.? Någon som äger o har lirat spelet..?..
Vad dåligt med skatespel det finns. Finns ju inga andra Tony Hawk titlar på Steam. Riktigt synd...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Om man läser Steamrecensioner så verkar folk inte tycka att det är något att ha. Folk påstår t.o.m. att fysiken bland annat är sämre än i originalen. Men det är ju 19 kr så jag tror jag köper det ändå och testar.

Skribent

Har väldigt fina minnen med originalspelet till Playstation. Men är nog mycket nostalgi som spelar in där, och jag har ingen aning om hur den här HD-versionen står sig vare sig mot originalet eller andra skatespel.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ettan och Tvåan till Playstation var absolut bäst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@CARTMAN: Värdelöst, tyvärr. Känns inte alls som originalen, och kommer jag ihåg det rätt var det väldigt buggigt. Köp en glass istället

Medlem

Skate 4, please.

Medlem

Ett praktexempel på varför jag aldrig kommer överge fysisk distribution.

Inaktiv

Oj! Så det var därför det är 80% rabatt på spelet nu. Trodde det bara var en sån där vanlig kampanjsak som Steam brukar ha. Köpte spelet, då jag inte ville göra om samma misstag som med Mafia 1. Funderade på att köpa det då det existerade på Steam, men gjorde det aldrig. Ångrar mig djupt.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Ett praktexempel på varför jag aldrig kommer överge fysisk distribution.

Det försvinner inte från ditt konto. Det går bara inte att köpa längre. Du kan fortfarande installera det när du vill.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelat det här på xbox 360, tycker det är helt klart värt att spela om man gillar tony Hawk-spelen. Köp!

Geeks Gaming

Lirade det senast till gamecub, lätt värt 20 spänn!

Medlem

Synd att Skate 3 inte finns på PC q_q

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det försvinner inte från ditt konto. Det går bara inte att köpa längre. Du kan fortfarande installera det när du vill.

Jo det vet jag. Men den nya modellen förstör kulturarvet fullkomligt. Vad ska jag göra om jag upptäcker spelet (genom någon video då antagligen) efter att det tagits bort för gott? Köpa/låna någon annans konto? Och vad gör jag om Steam försvinner? Förlita mig på crackade versioner och riskera virus? Kommer aldrig vara lika tillgängligt/smidigt som att buda hem ett fysiskt ex (om det hade funnits) via nån auktionssite.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Jo det vet jag. Men den nya modellen förstör kulturarvet fullkomligt. Vad ska jag göra om jag upptäcker spelet (genom någon video då antagligen) efter att det tagits bort för gott? Köpa/låna någon annans konto? Och vad gör jag om Steam försvinner? Förlita mig på crackade versioner och riskera virus? Kommer aldrig vara lika tillgängligt/smidigt som att buda hem ett fysiskt ex (om det hade funnits) via nån auktionssite.

Jo det är sant - men det är något bättre för miljön om de inte behöver göra fysiska versioner. Men visst


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@fzusr: jag håller verkligen med om vad du säger om kulturarvet och vad en fysisk kopia gör för det. Däremot så tror jag möjligheten är lika dålig att kunna spela du 30år framåt i tiden vare sig fysisk kopia eller inte. Sannolikheten för att steam ska försvinna känns lika stor som att skivan under denna tid ska vara oläsbar pga skivornas begränsade livslängd. Om 30 år skulle jag vara förvånad om en vanlig dator ens kan läsa en CD-skiva. Och att sedan hitta ett operativsystem som klarar av det. Men skaffa en version på band och spara datorn i gott skick kanske det kommer att gå

Medlem
Skrivet av freddeboden:

@fzusr: jag håller verkligen med om vad du säger om kulturarvet och vad en fysisk kopia gör för det. Däremot så tror jag möjligheten är lika dålig att kunna spela du 30år framåt i tiden vare sig fysisk kopia eller inte. Sannolikheten för att steam ska försvinna känns lika stor som att skivan under denna tid ska vara oläsbar pga skivornas begränsade livslängd. Om 30 år skulle jag vara förvånad om en vanlig dator ens kan läsa en CD-skiva. Och att sedan hitta ett operativsystem som klarar av det. Men skaffa en version på band och spara datorn i gott skick kanske det kommer att gå

Är DVD-skivor sämre än CD på den fronten då? Har en en ganska stor musik-CD-samling (100+ skivor) med mycket 80-tal, borde vara originalpressar då jag inte köper så mycket "remasters". Den enda skivan jag någonsin haft problem med var ironiskt nog en helt nytryckt, men aldrig upplevt att någon gammal CD krånglar.

Kompatibiliteten är jag inte så orolig över ärligt talat, då utvecklingen inom emulering/virtualisering tagit stora kliv framåt i många år och inte visar några tecken på att sluta. Och funkar inte det lär det väl inte vara så svårt att bygga ett retrochip i miniatyr i framtiden. Tänk en gammal CPU tillverkad med 180 nanometers-teknik krympt till t.ex. 7 nanometers-teknik (som i princip finns idag), den borde kunna klämmas in i ett hörn på den i övrigt moderna kretsen. Är för övrigt så dom gjort på PS Vita för att få perfekt PSP-stöd trots helt olika arkitekturer.

Kommer optiska läsare tillverkas då? Det hoppas jag ändå, med tanke på hur sjukt många skivor som producerats. Alltid kommer det finnas någon som tillverkar läsare, men de lär inte bli lika lättillgängliga eller billiga.

Skrivet av Ankh:

Jo det är sant - men det är något bättre för miljön om de inte behöver göra fysiska versioner. Men visst

Förvisso, men digital distribution är ingen magi heller. Det drivs av datacenter som slukar kopiösa mängder ström. Har dock inte hittat några jämförelser mellan vad som faktiskt skulle vara mest miljövänligt totalt sett.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det försvinner inte från ditt konto. Det går bara inte att köpa längre. Du kan fortfarande installera det när du vill.

Eller så får du Alice Madness Returns som inte går att starta oavsett om du köpte det eller inte eftersom att det kräver att du spelar det genom origin och även Om du har lagt till spelet i Origin så fungerar inte spelet om det kom ifrån Steam. Det är ett typiskt exempel på varför piratkopiering aldrig kommer försvinna.

Medlem
Skrivet av Esri:

Eller så får du Alice Madness Returns som inte går att starta oavsett om du köpte det eller inte eftersom att det kräver att du spelar det genom origin och även Om du har lagt till spelet i Origin så fungerar inte spelet om det kom ifrån Steam. Det är ett typiskt exempel på varför piratkopiering aldrig kommer försvinna.

Men punkter lever i evigheter!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar