Höga betyg för Final Fantasy XII-remastern

Robot
Höga betyg för Final Fantasy XII-remastern
Medlem

"en av seriens mest omdebatterade titlar är bättre än någonsin."

Lul-wut? Enda i FF serien som debateras är FF6,7,9 typ. Resten hörs inte mycket om, med mycket rätta.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

"en av seriens mest omdebatterade titlar är bättre än någonsin."

Lul-wut? Enda i FF serien som debateras är FF6,7,9 typ. Resten hörs inte mycket om, med mycket rätta.

Skulle gissa på att det är omdebaterat eftersom att det är 50/50 som tycker om det och som hatar det. Skulle däremot istället säga att det är extremt underskattat.

Medlem

Just nu tacklar jag FF9 på steam, och jag tycker det är ruskigt bra förutom att porten har några problem t.ex för mig så ballar spelet ur många gånger när du kommer in i random battles trots att jag gjort allt för att försöka fixa det,
hur som helst.

FF12 är näst på min lista av spel som måste spelas, jag gav det ingen chans förr för att dom lämnar sin gamla battle formula som jag anser är en av nyckel ingredienserna till ett final fantasy spel,
men eftersom det råder nu torka på spel som faller mig i smaken så tänker jag ge dom en chans och se om dom kan ändra min uppfattning och förhoppningsvis så fixar dom en bättre port än FF9 om dom nu ens släpper det på steam DVS.
Here's me holding my fingers!

Medlem
Skrivet av Esri:

Skulle gissa på att det är omdebaterat eftersom att det är 50/50 som tycker om det och som hatar det. Skulle däremot istället säga att det är extremt underskattat.

Största debatten är väl vilket som är bäst av FF6-7-9, sedan är väl näst största om FF8 är bra eller anus. Jag kan inte minnas sist jag såg något om detta FF spelet och personligen föll det snabbt i glömskan. Är väl FF10 som var senaste som var OK, om man inte räknar MMOt FFXIV som inte är riktigt jämnförbart.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Största debatten är väl vilket som är bäst av FF6-7-9, sedan är väl näst största om FF8 är bra eller anus. Jag kan inte minnas sist jag såg något om detta FF spelet och personligen föll det snabbt i glömskan. Är väl FF10 som var senaste som var OK, om man inte räknar MMOt FFXIV som inte är riktigt jämnförbart.

FFXII är ljusår bättre än X.

1
Skriv svar