Oculus Rift och touch-kontroller sjunker i pris, kostar nu 4400kr

Inaktiv
Skrivet av quadratis:

så sjukt jävla töntigt med allt ogrundat hat mot VR. varför? varför har folk sånt jävla problem med att det kommer en "ny" typ av teknik för spel och annat? är det för dyrt? ni vill ju ändå inte ha det. en 10mb hårddisk kostade 30,000 SEK på 80-talet, och hade ingen velat investera i tekniken så hade det ju fortfarande varit lika dåligt och dyrt.

har haft vive i över ett år nu och psvr ett par månader och använder båda flitigt. vänta till gen2 eller 3 om ni vill det, men kan något förklara varför folk är så jävla arga på VR i stort? är det att ni gått på någon slags hype som det inte lever upp till? det kan ju bero på att det fortfarande är gen1?

Är väl mest att det inte finns några bra spel till VR.
Alla jag känner som köpt ett headset använder det knappt. Folk trodde väl att det var dags för VR att slå igenom men ingen tänkte väl riktigt på nackdelarna med VR. T.ex. problemet med hur förflyttning av spelkaraktären ska gå till och att slöspelande inte riktigt funkar när man stänger in sig i spelet totalt. Sen att ingen kommer tillverka AAA-VR spel så länge det inte finns någon marknad för dem.

2013 - VR är äntligen här!
2017 - Ehm VR är på väg, kanske?

Medlem

Beställde i måndags, fick det idag. Snabb leverans! Nu ska det kollas por.. ehh spelas bilsimulatorer.

Medlem

Får man med xbox controllern också?

Medlem

Ja en trådlös

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Är väl mest att det inte finns några bra spel till VR.
Alla jag känner som köpt ett headset använder det knappt. Folk trodde väl att det var dags för VR att slå igenom men ingen tänkte väl riktigt på nackdelarna med VR. T.ex. problemet med hur förflyttning av spelkaraktären ska gå till och att slöspelande inte riktigt funkar när man stänger in sig i spelet totalt. Sen att ingen kommer tillverka AAA-VR spel så länge det inte finns någon marknad för dem.

2013 - VR är äntligen här!
2017 - Ehm VR är på väg, kanske?

Du kan ju inte säga att det inte finns några bra spel, det beror ju helt på vad du vill spela för någonting.
Exempel på bra spel till VR är Elite Dangerous, DCS Wrold eller Dirt Rally. Alla funkar väldigt bra i VR. Men tycker du inte om den typen av spel så kanske det inte är något för dig.

Medlem

4400kr men då tillkommer väl frakt och moms/tull och skit här i sverige också på det priset så då hamnar man väl kring 6400kr fortfarande gissar jag.

Medlem

@Dicez: nej, skickas från Holland numera, så ingen tull eller moms tillkommer.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kommer inte hända på ett bra tag.

*host**host.

http://www.sweclockers.com/nyhet/24103-oculus-rift-och-oculus...

Medlem

host host vad? Du länkar att Oculus Rift och Oculus Touch prissänks inte VIVE.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

host host vad? Du länkar att Oculus Rift och Oculus Touch prissänks inte VIVE.

haha ja det har du fan rätt i, läste fel på fyllan när jag skrev det här. My bad! =D

12
Skriv svar