Testa 10 timmar Mass Effect: Andromeda helt gratis

Robot
Testa 10 timmar Mass Effect: Andromeda helt gratis

Spela tills ditt ansikte tröttnar. Eller i 10 timmar.

#mass-effect-andromeda


Medlem

Då kanske det är dags att testa det. Har suttit och funderat över om man ska ta och köpa det, men nu när det finns ett "demo" så kan man iaf få sig en hyfsad testkörning innan man bestämmer sig.


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

Jag köpte spelet för någon vecka sedan och har haft riktigt kul med det, även om det är lite mycket bilkörning ibland så är storyn spännande och gameplay underhållande. Har inte märkt några konstiga ansiktsanimationer eller något, även om det troligen inte hade förstört så mkt för mig. Vet inte varför spelet fått så mkt hat

Medlem

@Morti Spelet har ju patchas ett par gånger sen release, där ett gäng av de värsta bovarna tydligen fixat. Har inte spelet själv än, men följt utvecklingen en del.

Är själv skarpt fan av ME trilogin (även om slutet var lite "meh"). Men med tanke på all dålig press och bevis på sketen och slarvig design på ett VÄLDIGT rushat spel så försvann köpsuget rätt stenhårt. Lär väl köpa det under någon kommande rea. Har ju ändå lagt ner ca 500 timmar på första 3 spelen. Helt enkelt vänta på att spelet hinner patchas lite mer först.

Medlem

har precis klarat av spelet, animationerna är klart mycket bättre än vid releasen, helt klart värt att spela om man gillar dom tidigare me spelen.

Gnällkuk

Har Origin Access sedan tidigare, igår var jag inne och kollade på spelbiblioteket. Det är faktiskt en rätt diger skara av bra spel man får helt "gratis".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Själv sitter jag och väntar på att Titanfall 2 och Battlefield 1 ska komma till Origin Access senare i sommar (källa). Mass Effect: Andromeda kommer högst troligt till Origin Access tids nog också, då hela spelserien (precis som Battlefield) finns redan på Origin Access.

Har valt att betala per år, i och med det mycket billiga priset (249 kr).

Medlem

@Deathshead: Jag måste fråga.

OM man bortser från "elefanten i rummet" och den dåliga starten den har haft.
Är det ett bra spel?
Min tidigare erfarenhet av mass effect tog mig från icke vetande till jag låg på badrums golvet i fosterställning och kunde inte hantera mina känslor.

Jag älskade mass effect, story tellingen, universiumet , gameplayet etc. Fast främst storyn och karaktärs utvecklingen.
Att bli F* kär i en 3D karaktär så är man antigen rubbad eller bara ensam XD.

Så jag var hypad på andromeda, men med allt som skett så har jag inte spelat det eller ens haft intresset att köpa det.
Tänkte slänga iväg en fråga till dig om vad du tyckte

Medlem

@cöff: För egen del tycker jag (tyvärr, tyvärr) att Andromeda saknar det djup som gjorde de andra spelen så bra. Man har velat göra open world, man har velat göra häftig multiplayer, man har velat göra tusentals quests... men det känns inte som att man har hunnit göra något riktigt bra. Samtidigt känns den nya galaxen mer som en mänsklighetens bakgård än vad Vintergatan någonsin gjorde i trilogin, vilket är förbaskat synd. Här hade BioWare chansen att vara kreativa, istället skapade man bara en ny (blek) kopia av vad vi redan sett förut.

Självklart finns bra moment i mainstoryn, men överlag finns där alldeles för mycket mellanmjölk mellan höjdpunterna.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tack, men nej tack. Spelet är skräp. ^^,

Medlem
Skrivet av cöff:

@Deathshead: Jag måste fråga.

OM man bortser från "elefanten i rummet" och den dåliga starten den har haft.
Är det ett bra spel?
Min tidigare erfarenhet av mass effect tog mig från icke vetande till jag låg på badrums golvet i fosterställning och kunde inte hantera mina känslor.

Jag älskade mass effect, story tellingen, universiumet , gameplayet etc. Fast främst storyn och karaktärs utvecklingen.
Att bli F* kär i en 3D karaktär så är man antigen rubbad eller bara ensam XD.

Så jag var hypad på andromeda, men med allt som skett så har jag inte spelat det eller ens haft intresset att köpa det.
Tänkte slänga iväg en fråga till dig om vad du tyckte

För min del är det inte ett bra spel och jag är/va precis som du ett sort me fan och de va mass effect som fick mig att börja lira rpg. Men det här spelet har förstört mass effect för mig, det enda som jag kan tycka va okay är väl combat. Men personligen så är jag inte så förtjust i det heller med dess bulletsponge fiender, usla ai och vapen som känns generic. T.ex M-96 Mattock som är ett av mina favorit vapen från me2/me3 är usel i andromeda och känns som ett helt annat vapen.

Medlem

Något att fördriva tiden med tills Star Citizen 3.0 släpps.

Medlem

Mycket bra spel, bättre än 2:an och 3:an enligt mig. Långsam start, men fantastiskt kul att spela och bra (om än oavslutad) story.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hade gillat det här spelet mycket mer om det hade släpps som ett hely nytt IP. Spelet var kul men förväntade mig SÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket mer från ett Mass Effect spel.

Medlem

@cöff:

Bra spel? Nej, däremot ett ok spel, 2,5/5 typ. Det grundläggande problemet är inte kassa animationer och buggar, utan det är innehållet i sig som suger getpung jämfört med tidigare ME spel. Romanserna och tillhörande dialoger är ofta lika givande som dialogen i en novell skriven av en fnittrig tonåring. De intressanta karaktärerna kan man räkna på ena handens fingrar och ändå har man ett par fingrar kvar att fylla på den handen. Detta, vilket tidigare har varit Bioware stora styrka, är numera istället en svaghet! Antagonisterna är generiska bad guys enligt mall 1:A och protagonisten är otroligt "meh" och saknar i princip all den karisma som Shepard hade. Det nya aliens man träffar på och kan få som skeppsmedlemmar och uppvakta/gänga med saknar det lilla extra tyvärr. De onda är som sagt generiska till tusen och den sista alien rasen man träffar på är också den överlägset mest intressanta, men den kan man givetvis varken träffa på eller interagera med annat än att skjuta sönder robotar de har lämnat kvar i de kvarlämningar man undersöker. Det är problemet med ME:A enligt mig iaf!

Bortsett från det ger dig spelet en jävla massa timmar att spela för pengarna, så det är absolut inget att klaga på, en icke obetydlig portion av det är dock rena transportsträckor, grind och laddningstider. Men combaten är både riktigt kul och bra och grafiken är riktigt tjusig, det kan man absolut inte klaga på.

Medlem

Känns som om både det här och DAI har liknande designval som antingen hatas eller gillas beroende på vad man vill ha i ett rpg. Det där med frihet att röra sig runt i ett område specifikt. Själv gillar jag det och klarar av att inte varenda sten är med i en story arc, medan andra vill att så skall vara fallet.

Tror mycket av diskussionen kring båda dessa spel kommer därifrån, men det handlar också om vissa tillkortakommanden generellt givetvis. Såsom de klassiskt taffliga animationerna man plåstrar om. Även story är omdebatterad, men tycker faktiskt Bioware är gravt överskattade oavsett vilken underavdelning som gör spelet, när det gäller -huvudstory- specifikt. De bygger upp bra världar, men det var ett bra tag sedan deras huvudstory inte var generisk. Se bara på DA:O, ett spel som många gillar varje gång det kommer upp i en diskussion, men storyn i det är ju väldigt generisk om man tar bort alla sidouppdrag. Vad jag vill säga med det är att jag inte blir lika förvånad där utan mer att man tappat på världsbyggarfronten. Hoppas att man tar fasta på det där till ev. uppföljare.

1
Skriv svar