For Honors stora spelartapp är "fake news", enligt Ubisoft

Robot
For Honors stora spelartapp är "fake news", enligt Ubisoft

Hur många spelare har For Honor förlorat, egentligen?

#for-honor, #ubisoft


Medlem

Tror det hade varit bättre för Ubisoft att antingen inte prata om det alls eller acceptera det och ge deras nuvarande spelarbas ett löfte om fortsatt support. "Vi vill fortsätta göra For Honor en så bra upplevelse som möjligt för de spelare som är kvar" typ

Gnällkuk

Nämns inget om Uplay, är det inte så att det går att spela där ifrån också? Oavsett, presenterar man inga siffror så finns det ju en anledning...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Självklart går det att spela via uplay. Gör det själv med alla ubi spel. Har ytterst få av dom via Steam då du ändå måste hålla på med uplay.

Medlem

Jag menar sure, Steam är inte hela historian men det är helt klart en indikering på vilket håll spelet går åt. Att vara trendig och kalla det för fake news är ju bara löjligt. Har kompisar som fortfarande spelar det och enligt dem är det väldigt långa köer för att komma in i spelet så det är nog inte många spelare kvar. Genom steam är det just nu bara 2300 spelare som spelar spelet, det är inte mycket. Sen hur många som kör direkt genom Uplay vill de ju inte släppa, vilket även det är en indikator på att de inte vill berätta sanningen.

Medlem

Spelar det nån roll egentligen om det är 50 000 spelare eller 5000?
Så länge dom som vill spela har nån att spela med är väll allt lugnt (eller handlar det att mäta e-penis mellan bolagen och deras spel?). fast det är klart, räknar man med att sälja massa ingameprylar så kanske man är ute efter så stor spelarbas som möjligt bara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Well, det lär spela roll för utvecklingen av "For Honor 2" åtminstone, som nog läggs på is snabbt om inte in-game försäljning och DLC:er går bra.
...Å andra sidan släppte de ju Watch_Dogs 2 trots "floppen" med ettan, men där hade de nog sänkt ner mer pengar i själva IP:n, redan från början en långsiktig investering.

Medlem

ska man behöva gå in till deras forum och skriva, jag är en av dom som lämna tråd, och se hur många skriver under ^^

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelar det nån roll egentligen om det är 50 000 spelare eller 5000?
Så länge dom som vill spela har nån att spela med är väll allt lugnt (eller handlar det att mäta e-penis mellan bolagen och deras spel?). fast det är klart, räknar man med att sälja massa ingameprylar så kanske man är ute efter så stor spelarbas som möjligt bara.

Det påverkar ju framtida konsumenter också. Jag känner mig till exempel inte särskilt sugen på att investera i ett multiplayer-spel med så få spelare eftersom det kan innebära att;

1. Spelarbasen fortsätter att sjunka tills dess att det blir svårt att hitta andra spelare att spela med/mot överhuvudtaget. (Vilket blir ett ännu större problem för spel som använder sig av P2P-servrar eftersom sannolikheten att bli matchad med spelare över hela Europa/världen ökar. (Högre ping med andra ord)
2. Den lilla spelarbasen gör det svårt att hitta spelare under udda tider - säg klockan 4 på morgonen.
3. Att spelarbasen har sjunkt så kraftigt kan vara ett tecken på att spelet inte är så bra eller håller i längden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Molotov: ubisoft gör inte spel för 5000 pers. ett misslyckande gör att de måste hitta ett nytt IP , svårt att mjölka "For Honor 2" nu.

Medlem

Verkar inte vara några som helst problem att hitta matcher på ps4a iaf.

Medlem

Inte bara Trump som kör med "fake news" nu då

Skrivet av Moltoy:

Inte bara Trump som kör med "fake news" nu då

Falska nyheter har existerat under många årtionden, fenomenet "Internet" har gjort det enklare att avslöja bara.

Så sluta trolla och samla "ÖHH AUTISM TRUMP JOKE" poäng och bidra med nåt vettigt istället.

On topic så borde dom börja redovisa sina konsolspelare så man kan döda den här nyheten.

Releasehästryttare

Gollum läser trumps fake news. Skippa till 4.00

Medlem

For Honor hade varit mycket roligare om det fanns stöd för 10v10 eller 20v20. Om man har Mount and Blade eller Chivalry så finns det igen mening med att köpa For Honor, speciellt om man gillar strider med mycket spelare. Jag spelade For Honor och det var roligt ett litet tag om man spelade ensam, det är säkert roligare med vänner.

Medlem

Personligen så trodde jag ungefär på denna trend, inte för att spelet i sig är dåligt eller så, utan det är helt enkelt för krävande för medelspelaren i längden. Jag menar inte att det krävs supertalang att alls spela eller så, men det kräver litet mer av varje spelare i varje match än säg ett fps som Overwatch när det gäller kontroller och val. Hur kul ett spel än är brukar sådant störa folk i längden.

Så länge man kan behålla entusiasterna tycker jag inte man ska oroa sig, och steam är inte alla data heller, speciellt eftersom detta är ett spel som använder sig av en annan launcher dessutom.

Medlem
Skrivet av Esri:

Jag menar sure, Steam är inte hela historian men det är helt klart en indikering på vilket håll spelet går åt. Att vara trendig och kalla det för fake news är ju bara löjligt. Har kompisar som fortfarande spelar det och enligt dem är det väldigt långa köer för att komma in i spelet så det är nog inte många spelare kvar. Genom steam är det just nu bara 2300 spelare som spelar spelet, det är inte mycket. Sen hur många som kör direkt genom Uplay vill de ju inte släppa, vilket även det är en indikator på att de inte vill berätta sanningen.

http://i.imgur.com/YxkqlHw.png

Spelar dina vänner på PC eller konsol?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Inte bara Trump som kör med "fake news" nu då

Skrivet av GangsterGunnar:

Falska nyheter har existerat under många årtionden, fenomenet "Internet" har gjort det enklare att avslöja bara.

Så sluta trolla och samla "ÖHH AUTISM TRUMP JOKE" poäng och bidra med nåt vettigt istället.

On topic så borde dom börja redovisa sina konsolspelare så man kan döda den här nyheten.

Moltoys kommentar är i högsta grad relevant i sammanhanget medan din är direkt kunskapsfientlig, ta av dig foliehatten och sluta trolla själv.

Medlem

Jason VandenBerghe lämnar ubisoft och börjar hos arenanet.
https://twitter.com/gamasutra/status/883354711100768257

Medlem

@Puscifer:

Battlefield 1 som jag lirar en hel del lider ju av det med.. och större trippel A-spel med stor/casual spelarbas är svår att få, inget spel undkommer match-making döden tillslut ändå.

Snarare så att spel med hardcore communities, mods och custom servers alltid lever längst.

1
Skriv svar