Quiz – Nedlagda spel

Robot
Quiz – Nedlagda spel

Spelen som var för vackra för denna värld..

#nedlagda-spel, #quiz


Medlem

7/10 deppigt värre, haha.
Wow fallout online??? Inte ni hört om. Skulle backat det om kunde. Fasen åxå

Medlem

10/10 Correct answers!
Stenkoll! Deppigt värre, men det finns ju många andra spel att se fram emot.

What? :S

Medlem

6/10, vissa skitspel hade jag inte ens hört talas om.

MEG
Medlem

4/10 Correct answers!
Du har hyfsad koll på spelen som aldrig blev.
Håller inte med, jag har tydligen skitdålig koll


signatur

Death is only the beginning

Skribent
Skrivet av Barkbiten:

10/10 Correct answers!
Stenkoll! Deppigt värre, men det finns ju många andra spel att se fram emot.

What? :S

Var menat ungefär: "vad deppigt att du känner till och säkert såg fram emot de här spelen som aldrig blev av". Men det blev lite knöligt formulerat, så har ändrat nu.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

4/10. DOOM 4 finns ju så vet inte varför den finns med på listan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

4/10. DOOM 4 finns ju så vet inte varför den finns med på listan.

Säkert på grund av att den första versionen av DOOM 4 slopades och gjordes om på nytt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

4/10. DOOM 4 finns ju så vet inte varför den finns med på listan.

Skrivet av Kyraal:

Säkert på grund av att den första versionen av DOOM 4 slopades och gjordes om på nytt.

Doom 4, som visas på bilden, skrotades och man började om från början, igen. Därav heter det bara Doom!
En reboot, typ som Prey 2 och Prey.

Medlem

Min första tia!! (tror jag...)


signatur

PSN: MrOakenborn

Fragtjuv

Log åt sista bilden :). Hört rykten om att Thrill Kill ska gå att spela.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

9 av 10, är ganska nöjd med det. Hade bara fel på Doom 4.

Inaktiv

@Kleptoman: Finns inget (släppt) spel som heter Doom 4.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Log åt sista bilden :). Hört rykten om att Thrill Kill ska gå att spela.

Yes, Thrill Kill fanns faktiskt i en betaversion som gick att få tag på. Var jäkligt kul.

Medlem

Dåligt det gick. 5 av 10.

Medlem

Tjeee,, 8 av 10

Medlem

10/10 Inga problem


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

7/10 deppigt värre, haha.
Wow fallout online??? Inte ni hört om. Skulle backat det om kunde. Fasen åxå

Interplay hade kvar licencen för Fallout Online i några år efter försäljningen av IP:t till Bethseda. Dock hade de tidskrav på release så det blev aldrig något av det. Antar att om det blir något i framtiden är det Bethseda som står för det då.

Oj, det var inte många rätt; men, det är klart man sörjer "Prey 2" och "Star Wars: 1313".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

8/10 Correct answers!
Du har stenkoll! Hoppas du inte längtade för mycket efter spelen..

Medlem
edge

Erat quiz funkar inte på edge, varken i telefonen eller datorn. Har chrome installerat enbart för era quiz

Medlem

Att World of Darkness blev scrappat gör mig fortfarande
ledsen i ögat...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Fragtjuv

@Amelek: det kanske är värt att kolla upp då


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

@Ravenknight: Jag såg verkligen fram emot detta. Ett World of Darkness universum drivet av riktiga spelare precis som i Eve Online. Fuck you CCP för att ni la ner projektet.
Jaja, Paradox har köpt rättigheterna till White Wolf, nu får vi bara vänta med glädje och se vad de gör med IPn.

För er som inte vet så har World of Darkness (old och new) den bästa loren och regler för vampyrer, werewolves, magiker mfl, allt som är fantasy och lite sci fi. Inga andra versioner kommer ens i närheten, inga glittrande emo vampyrer här inte.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Log åt sista bilden :). Hört rykten om att Thrill Kill ska gå att spela.

Är inget rykte, spelet är fullt spelbart och färdigt men EA släppte det aldrig för dom fick kalla fötter och ville inte "publish such a senselessly violent game"

Bara ladda ner emulator och iso och börja lira. Enda sättet att spela det innan folk börjar hacka på mig om pirat kopiering.

Skribent

Lite sen på bollen och andra har redan besvarat vissa av grejerna nedan, men jag kör ändå!

Skrivet av Kleptoman:

4/10. DOOM 4 finns ju så vet inte varför den finns med på listan.

Som redan nämnts skrotades det Doom 4 på bilden helt och har inget med Doom från förra året att göra. Samma sak gäller Prey 2 som också skrotades helt och inte har något med årets Prey (2) att göra.

Skrivet av joelthor100:

Log åt sista bilden :). Hört rykten om att Thrill Kill ska gå att spela.

Det går fint via emulator eller "bootleg". Minns själv att jag hade någon piratversion till gammel-Playstation. Det saknades en del filmsekvenser och spellägen har jag för mig, men annars helt spelbart.

Kuriosa: efter att EA avbröt utvecklingen så gjorde Midway om Thrill Kill till ett fighting-spel med Wu-Tang Clan:

Skrivet av Ravenknight:

Att World of Darkness blev scrappat gör mig fortfarande
ledsen i ögat...

Ja, jag såg verkligen fram emot det. Jag tilltalas på sätt och vis av grundkonceptet i Eve, men har svårt för rymdspel överlag. Hade gärna tagit något liknande med övernaturliga krafter istället!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Är inget rykte, spelet är fullt spelbart och färdigt men EA släppte det aldrig för dom fick kalla fötter och ville inte "publish such a senselessly violent game"

Bara ladda ner emulator och iso och börja lira. Enda sättet att spela det innan folk börjar hacka på mig om pirat kopiering.

Det argumentet fungerar säkert i en rättegång.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Det argumentet fungerar säkert i en rättegång.

Jaså och vem skulle vilja ta det till rättegång? Du? Paradox Development som inte existerar längre?

Ja det är tekniskt sett olagligt men jag tvivlar på att upphovsrättsinnehavaren skulle ta det till rättegång för vid det här laget har de redan gett upp hoppet om att tjäna pengar på det.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jaså och vem skulle vilja ta det till rättegång? Du? Paradox Development som inte existerar längre?

Ja det är tekniskt sett olagligt men jag tvivlar på att upphovsrättsinnehavaren skulle ta det till rättegång för vid det här laget har de redan gett upp hoppet om att tjäna pengar på det.

KLart. Lät som att du tänkte att det var piratkopiering först, men antagligen försvarade du dig bara mot såna smartasses som jag

Men skulle vara intressant att vet exakt hur det ligger till med lagen med spel som Thrill Kill. Tror inte heller att någon skulle överhuvudtaget orka dra igång en rättegång.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Interplay hade kvar licencen för Fallout Online i några år efter försäljningen av IP:t till Bethseda. Dock hade de tidskrav på release så det blev aldrig något av det. Antar att om det blir något i framtiden är det Bethseda som står för det då.

oj fan va gött det hade vart.

1
Skriv svar