Playerunknown's Battlegrounds får spelläge med endast förstapersonsvy

Robot
Playerunknown's Battlegrounds får spelläge med endast förstapersonsvy
Medlem

YES, ÄNTLIGEN!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Kommer man inte kunna spela first person view only med squads?

Medlem

Efterlängtat. Känns som det kommer handla lite mer om skicklighet i detta mode.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Efterlängtat. Känns som det kommer handla lite mer om skicklighet i detta mode.

Är väl bara ett annat sätt att lira. Spelaren får anpassa sig till förutsättningarna helt enkelt. Vet du att någon exempelvis kan se dig bakom kanter behöver du spela utifrån den kunskapen. Tycker inte det behöver innebära "mer skicklighet".

Medlem

@Jeehao: Inte riktigt än, det är prioriterat till Solo och Duo i första hand.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av molg:

Är väl bara ett annat sätt att lira. Spelaren får anpassa sig till förutsättningarna helt enkelt. Vet du att någon exempelvis kan se dig bakom kanter behöver du spela utifrån den kunskapen. Tycker inte det behöver innebära "mer skicklighet".

Ja och nej, tredjepersonsspel med mer ös i har jag väl aldrig riktigt reagerat på då det alltid funnits en majoritet av dem på konsoler, men någonstans har jag ändå alltid irriterat mig på att man har orättvisa fördelar för situationen man hamnar i. Visserligen kan jag göra precis samma sak mot min fiende och precis som du säger så anpassar man ju sig efter det, men det är ändå väldigt många strider eller encounters som inte handlar om tex vem som är skickligast i en eldstrid utan mer om att man sitter och trycker runt hörn utan att behöva exponera sig själv för att få information om omgivningen, eller att man ser ut ur hus med helt orimliga vinklar. Eller vad sägs som att vapnet är på höger axel, så även om ni kör ett peak-game så har den som måste exponera sin vänstra del först en stor nackdel. (oavsett om kameran är vänster)

Jag vet att det kommer gynna mig och de jag lirar med och att vi kommer uppleva det mycket mer fair och intense, men så kommer vi också från att ha spelat väldigt många fps-spel och även hardcore spel och simulatorer. Om jag kör gears of war i tredjepersonsvy så fine, men detta, nej tack inte för min del. I FPS-only lär varje hus och varje stad bli mycket mer osäker eftersom du inte kan få samma överblick. Fps-only kommer vara så mycket mer för en annan iaf.

Medlem

Strålande! Nu måste jag bara få det att funka på mitt nybygge. Just nu kraschar det i lobbyn eller första minuten från att jag hoppar ur planet

Geeks Gaming

titeln är ju lite felaktig då första personsvy redan finns idag, men att det blir ett eget spelläge är det intressanta. Synd med bara duo, får hoppas att det bara är första månaden. Kommer helt klart ändra spelstilen markant...

Medlem
Skrivet av molg:

Är väl bara ett annat sätt att lira. Spelaren får anpassa sig till förutsättningarna helt enkelt. Vet du att någon exempelvis kan se dig bakom kanter behöver du spela utifrån den kunskapen. Tycker inte det behöver innebära "mer skicklighet".

Problemet med 3rd person är att en spelare kan sitta och trycka precis vart som helst och sikta på dig innan denne tittar upp och skjuter dig utan att du ens hinner att reagera. En spelares kameravinkel gör att någon alltid har en fördel, oftast den som kampar.

Inaktiv

Märkligt skriven artikel då den får det att låta som förstapersonsvy inte redan finns i spelet.

Skribent
Skrivet av TheMadPanda:

titeln är ju lite felaktig då första personsvy redan finns idag, men att det blir ett eget spelläge är det intressanta. Synd med bara duo, får hoppas att det bara är första månaden. Kommer helt klart ändra spelstilen markant...

Skrivet av anon_119148:

Märkligt skriven artikel då den får det att låta som förstapersonsvy inte redan finns i spelet.

Slarv av mig, ändrar så det blir mer tydligt att det handlar om ett spelläge.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kan man/kommer man kunna ställa in FOV:en? Ett par grejjer som faktiskt förespråkar tredjepartvy är att man jmf verkligheten kan röra sina ögon få en mer uppfattning om periferin än många spel med förstapersonslägen. Som att kolla i en toarulle ungefär, samt man måste vrida hela huvudet osv.

Jag vet att det finns en freelook i POBG men det är inte riktigt samma sak som att uppfatta sin omgivning irl.

Inaktiv

@Sp4ceRock3R: Väldigt tråkigt att höra. Har du problem med andra spel också och vad har du för komponenter i datorn?

Medlem

@anon_119148: haha tack för sympatin. Samtliga spel jag testat kraschar. (nvlddmkm.sys-felet) Har dock inte hunnit med en rejäl felsökning än pga diverse semesterrelaterade förpliktelser,och kan ju fortfarande lira på gamla datorn tills vidare

Medlem

-Great, FPS mode men vad händer med resten av spelet?
När kommer nästa riktiga update, har inte hänt mycket sen alphan kom ut.
Så trött på det styltiga rörelse animationerna den super långsamma lootningen och trasiga physicen på fordon.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Kan man/kommer man kunna ställa in FOV:en? Ett par grejjer som faktiskt förespråkar tredjepartvy är att man jmf verkligheten kan röra sina ögon få en mer uppfattning om periferin än många spel med förstapersonslägen. Som att kolla i en toarulle ungefär, samt man måste vrida hela huvudet osv.

Jag vet att det finns en freelook i POBG men det är inte riktigt samma sak som att uppfatta sin omgivning irl.

In real life under eldstrid, kan jag tänka mig att toa rullen är en bra beskrivning av den faktiska syn man har.

Medlem

@Ducci: Det kommer ju en varje månad, det har hänt en del sedan alphan min vän. Förhoppningsvis kommer vaulting och climbing in i Augusti!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar