Disney annonserar AR-upplevelsen Star Wars: Jedi Challenges

Robot
Disney annonserar AR-upplevelsen Star Wars: Jedi Challenges
Herr rygg

Nyfiken jag blir.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Medlem

Den videon sa inte mycket! ska vi hålla hypen till ett minimum?

KoP
Medlem

Disney + Star wars = Partyspel.

Medlem

@KoP: tja...de äger ju SW så inte mycket annat val ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Trots att spel i VR- och AR-kategorin sällan blir så häftiga som man vill att de ska bli"

Eh va?

Medlem

@sebrock: äh han har ju rätt. Har typ 8 minuter speltid på mina VR-spel i snitt. Bäst hittills är Batman imo. Och Tiltbrush, men det är ju inte ens ett spel.

Edit: och the Lab, det är riktigt bra. Men inte heller ett riktigt spel direkt.

Ambassadör
Xbox

Kinect Star Wars. Never forget...


signatur

Jump in.

Inaktiv

@powerbuoy: Rekommenderar Superhot VR om du inte provat det. Lagom långt för ett mindre spel men känns fullfjädrat

Medlem

VR + Bilspel... (Och Elite Dangerous)... Det är väl det enda som fått mig att hoppa lite extra. Gillade EVE Valkyrie till en viss gräns och Ubisofts "örnsimulator", men näeh... Ännu väntar vi på en AAA killer.
...men nu var ju det här AR och inte VR.

Medlem

@powerbuoy: så har du missat mycket. Det finns en rad otroligt välgjorda spel, även om många är en del av Oculus ekosystem. Men testa revive och Robin Recall. Wilson's heart, Rich and Marty eller Echo Arena för att nämna några. Finns inget ens i samma liga 2D,även om jag spelar mycket där med. Det är lite av ett problem med Steam att mycket hållet ganska låg nivå.

Medlem
Medlem

@anon_119148: just det, hört att det ska vara grymt bra.

@sebrock: ok kanske får kolla upp det. Min hype är lite död dock. Men när 1280ti och 4k/144hz-HMDs kommer så lär peppen också komma tillbaka.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Vad är det som finns redan? Ditt inlägg är helt obegripligt...
Bilspel vet jag redan finns. Kör det dagligen, säger ju att det ÄR det enda som får min puls att gå upp. EVE Valkyrie finns givetvis också redan, liksom örnsimulatorn, så... vad menar du?
Om du menar AAA Killer, så.. vilken då? Alla titlar hittills är ju väldigt korta och begränsade, mycket, mycket långt ifrån en AAA-titel/killer eller så är de vanliga spel med VR inlagt efteråt (Som ED) som fungerar helt ok (just ED nämner jag ju som undantaget), men det skapar alltid en del problem, som Tested t.ex. beskriver i deras test av Skyrim VR när 3D gjorts för en platt skärm och inte VR.
...Så... vad menade du?

1
Skriv svar