Tjusiga miljöer i Unreal 4-drivna racingspelet Gravel

Robot
Tjusiga miljöer i Unreal 4-drivna racingspelet Gravel

Spana in första utvecklardagboken!

#gravel


Gnällkuk

Får hålla utkik, men tycker spelet i nuläget ser väldigt intetsägande ut. Ser ut som vilket annat spel som helst. Fult var det väl inte, men att kalla det "fotorealistiskt" var ju att överdriva rätt bra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

De snackade en del om motorljud osv i slutet.. njae, tyckte det lät som de tagit ljuden från någon standardkälla.. som vilket annat casualbilspel som helst..
Men "work in progress" så vi får se vart det här bär.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Har noll förtroende för de här utvecklarna. Det är samma gäng som gör MotoGP serien. De har riktigt dålig inställning till sina kunder. En namn insamling har redan dragit in över 200 namn för att få dem andra ända sitt sätt. https://www.change.org/p/dorna-sports-away-with-milestone-as-...

Medlem

Jag har ingen erfarenhet med utvecklarna, men det är lätt att låtsas kunna sin sak om spelutveckling med unreal engine som ger dig möjligheten att göra snygga miljöer till spel på några minuter.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Har noll förtroende för de här utvecklarna. Det är samma gäng som gör MotoGP serien. De har riktigt dålig inställning till sina kunder. En namn insamling har redan dragit in över 200 namn för att få dem andra ända sitt sätt. https://www.change.org/p/dorna-sports-away-with-milestone-as-...

Men Ride 2 är faktiskt riktigt bra


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Men Ride 2 är faktiskt riktigt bra

Absolut, gillade också Ride 2. Verkar mest som att de tappar bollen när det gäller MotoGP licensen. Fast deras attityd är dålig rakt igenom.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Absolut, gillade också Ride 2. Verkar mest som att de tappar bollen när det gäller MotoGP licensen. Fast deras attityd är dålig rakt igenom.

Ok, jag har aldrig varit i kontakt med dom så jag kan inte uttala mig om det.


signatur

PSN: MrOakenborn

Geeks Gaming

Gillar hur de började snacka om ljudet i spelet och sen slänger på tung musik samtidigt så man knappt hör bilen, bra tänkt!
Spel som har bra ljud för just bilarna i det är project cars och Dirt Rally, just att man hör bromsar, upphängning och allt annat än bara motorn ökar inlevelsen så mycket.

Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Gillar hur de började snacka om ljudet i spelet och sen slänger på tung musik samtidigt så man knappt hör bilen, bra tänkt!
Spel som har bra ljud för just bilarna i det är project cars och Dirt Rally, just att man hör bromsar, upphängning och allt annat än bara motorn ökar inlevelsen så mycket.

Håller med. Personligen tycker jag att ljud är det viktigaste i ett spel. Synd bara att han i klippet i princip förklarade hur lata dom va och lät mjukvaran slänga på en synthesizer som fungerar i princip som ett autotune. Det kommer höras o låta plastigt.

Medlem

Videon sålde mig inte riktigt. Bara massa snack om UE4 motorn. Fysiken är ju det viktigaste. Kan bli nåt om det är i närheten av Dirt Rally. Annars håller jag mig till sistnämnda

Medlem

Träden är då definitivt inte fotorealistiska. (geléfladder anim + låg poly).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar