Min youtube kanal

Medlem
Min youtube kanal

Hejsan!
Jag heter Martin, men mitt youtube alias är Telcular, jag har haft en youtube kanal fokuserad på letsplays sedan oktober 2016.
Jag laddar upp/gör nästan dagliga episoder av spelen som jag kör, just nu Shadow of Mordor, och närmar mig 300 totala videor.
Då jag ser det mest som en hobby, så skulle mer publicitet/feedback inte skada då jag njuter av att dela glädjen med andra.

Kanalen har ingen direkt åldersgrupp, men med tanke på att den är 100% engelsk och det slinker ut svordomar lite då och då så skulle jag inte rekommendera att dom yngre ska titta

För att försöka fånga ert intresse, så delar jag med mig av en liten serie som jag har kallat "Mini moments".
Poängen med dem är att speciella tillfällen i mina videor som jag, eller andra, har tyckt varit speciellt underhållande får en highlight, med nödvändig info för att man ska förstå vad som händer (om det behövs).

Spel som jag tidigare har spelat inkluderar: Dishonored 2 (både High och Low-chaos slutet), Expeditions: Viking, Xcom 2, Rimworld och Tyranny.

Jag hoppas att jag har fångat ert intresse, och avslutar med en länk till min kanal för dom nyfikna.
https://www.youtube.com/channel/UCG2WUguUo3J4a_DYxyNAwCw

Medlem

Du borde göra ett filmklipp där du säger allt som du skriver ovanför!
En introduktionsvideo till din kanal.

Medlem
Skrivet av Shinnichi:

Du borde göra ett filmklipp där du säger allt som du skriver ovanför!
En introduktionsvideo till din kanal.

Det var en bra ide faktiskt!
Brukar inte vara bra på presentationer och sådant, tog runt en timme att bli klar med det där meddelandet, tänkte inte på att använda det som ett manus med!

Medlem

Hoppas inte FZ har nåt emot dubbelpostar, i värsta fall så vore det väll bättre att posta i min tråd igen än skapa en ny.

Jag har gjort en intro-video till min kanal nu, eller i arbete att göra en iallafall, skulle gärna ha lite feedback ifall någon/några med erfarenhet vill dela med sig av sina tankar.

https://www.youtube.com/watch?v=gdYH4ZFr95U

Saker att tillägga:
-Jag letar efter en icke-copyrightad låt att lägga till i backgrunden för att fylla tystnaden lite
-Ska även försöka göra så att klippen som glider förbi i skärmen ser finare ut, ie mindre fyrkantiga

Medlem

Hej, denna kritik är 100% konstruktivt ämnad.

Min bedömning

Ditt klipp är för det mesta okej samt 70% färdig. Det är lite justeringar kvar.

Utmaning 1

1. Du missar målet med din första mening.
Innehållet av vad du säger är väl ganska okej.

"-hello, and welcome to youtube channel."
(Reaktion: ok.... vem är du då?)

Förslag:
"-hello, this is / I am X, and welcome to my channel!"
(<- bättre du säger ditt namn).

utmaning 2

Det största området att förbättra i ditt klipp är inte innehållet utan sättet som du försöker framställa dig på.

Du har använt dig av "en tillgjort viskande" och "en tillgjort mörk röst" - det hörs och blir cringe när det är på allvar. Utan rätt teknik kan du inte få din önskade effekt (låta cool/häftig), utan du får enbart lyssnaren att minnas tillbaka när vi lekte Batman på förskolan.

Det är inte omöjligt att få rösten att låta cool, men då får det inte låta billigt/överansträngt!
Om din avsikt är att lyckas med "I'm a cool guy, with deep voice" då behöver du en mikrofon (blue exempelvis) som är gjord för att prata med väldigt låg röst.

Du bör ALDRIG anstränga/påverka din egen röst, för att låta som Batman, då låter det bara som förskolebatman i våra öron. Det jobbet ska tekniken stå för, till 80% åtminstone. Din teknik ska få din röst att låta som Batman, inte din ansträngning.

Jag antar att du inte tänker springa och köpa en mikrofon för 1500kr (som är gjort för att du ska kunna prata mjukt och nära). Istället, det du kan ändra i ditt klipp är bara att prata rakt och naturligt som om du pratade till din vän. Om du vill använda förskolebatman-röst så använd det som ett skämt ibland, för det låter roligt.

Att göra:
En förbättrad ljudinspelning.
20% av tiden låter det ansträngt.

Medlem

En sak till (som hörs i några av dina filmklipp) är att du verkar aktsam att störa din omgivning. Det hörs att du håller tillbaka din röst; som om du vore rädd att störa/väcka någon sovande där hemma.

Denna information får mig distraherad och tänka. Undrar om hans flickvän/familj stör sig på att han pratar högt och gapar? Är det därför han håller tillbaka rösten?

Om du inte kan prata hur högt du vill, så har du en ytterligare andledning till att kolla på en mikrofon som du kan prata mjukt i.

Medlem

Alltid varit en tyst/osocial person, så antar att det har att göra med att rösten är som den är.
Jag har en Blue Snowball mic, men jag måste uppenbarligen justera den extra för lösa ljudet.

Tackar för ärlig feedback!

Medlem

@maertin Jag ska som jag kan hitta på en liten musikslinga till dig.


signatur

Niet.

Medlem

Också börjat med youtube nyligen och måste säga jag gillar verkligen hela processen fastän inte så många tittar på klippen.

Att många inte tittar gör att man inte bli lika nervös att ladda upp


signatur
Medlem

Precis, gör det dock lite illa om man vill ha feedback i comments, men ingen tittar
Börjat vända mig mer mot streaming nu dock, laddar upp dem på youtube kanalen efteråt med.

Avstängd

Ett tips för att finna mera tittare är att skapa en marknadsföring via YouTube, kanske mellan 30 sekunder till 1 minut lång beskrivning på din kanal.

Så har jag gjort sedan Januari 2017 och det funkar genialt.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Ett tips för att finna mera tittare är att skapa en marknadsföring via YouTube, kanske mellan 30 sekunder till 1 minut lång beskrivning på din kanal.

Så har jag gjort sedan Januari 2017 och det funkar genialt.

Får man fråga lite exakt hur du menar att skapa en marknadsföring via youtube?
Försökte googla fram det men är inte riktigt med


signatur
Avstängd
Skrivet av GiGeGame:

Får man fråga lite exakt hur du menar att skapa en marknadsföring via youtube?
Försökte googla fram det men är inte riktigt med

Ja så en specifik video du valt kommer visas upp som reklam före det klippet som personen skall se.

Och att kommer länkas upp i tips och rekommendationer på videos.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Ja så en specifik video du valt kommer visas upp som reklam före det klippet som personen skall se.

Och att kommer länkas upp i tips och rekommendationer på videos.

Lite som en presentation eller intro av sin kanal på några sekunder?


signatur
Medlem

Jag har mest kört Live på min kanal, blir ganska naket men visar ändå hur jag är som person, utan att redigera till mig. Min plan är att börja med lite mera redigerat material. Men gillar samtidigt att köra Live på både sp och mp spel. Men för att ge dig konstruktiv kritik. Så låter din röst lite ansträngd, iaf i den introduktions video. Men försök hitta din grej, vill du vara en badass? Vill du vara en rolig person? Vill du visa olika spel eller specificera dig på 1-2spel som du är bra på och visa dina skills? Jag har nischat mig lite genom att spela spel av Tell Talet Games. Ett tips är att börja köra ett eller två spel ganska mycket,och få en bra subscribe bas. Sen gå över till andra spel, och på det sättet stannar dina följare med dig samt får nya som hittat dig genom spelet. Har du en bra subscribe bas så hakar fler på. Jag har själv ganska blandade spel i min lista, men min grund ligger i Tell Tale Games. Nu har jag inte så många subs, men kör som sagt mest Live och på sena kvällar när barnen och fru somnat. Keep up The Work!

Avstängd
Skrivet av GiGeGame:

Lite som en presentation eller intro av sin kanal på några sekunder?

Japp precis!

1
Skriv svar