Cyberpunk 2077 – spela som rockstjärna eller journalist

Robot
Cyberpunk 2077 – spela som rockstjärna eller journalist

Spelarklasserna går i linje med Mike Pondsmiths Cyberpunk 2020.

#cyberpunk-2077


Medlem

Detta visste jag att de skulle ha i spelet, men det är alltid kul när utvecklare bekräftar saker. Ser fram emot Cyberpunk 2077 galet mycket:)


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Är det här spelet online eller enbart offline?

Medlem

@karbon: Som jag förstår det är det single player. Vanligtvist köper jag inte single player spel men köpte Witcher GOTY förra sommaren, alla som spelat det borde ju förstå hypen kring detta spel även om det är single player endast.

Geeks Gaming

@karbon: Svårt att säga. Jag skulle nog tro att det blir en singleplayer upplevelse då de endast har börjat med multiplayer nu med "Gwent".

Dock har som sagt inte mycket visats eller sagts om spelet så svårt att avgöra nu då "klasserna" känns lite som att de kan vara gjorda för flera spelare.

Medlem
Skrivet av Elixx:

@karbon: Som jag förstår det är det single player. Vanligtvist köper jag inte single player spel men köpte Witcher GOTY förra sommaren, alla som spelat det borde ju förstå hypen kring detta spel även om det är single player endast.

Fel det är MP, dock ska man kunna spela det sp till viss mån.

Hela brädspelet är baserat att spela med andra så vore extremt korkat att inte ha MP, nu vad för sorts MP som är tanken och hur mycket är frågan då dom vill även ge dom som endast gillar SP en chans såklart

Medlem
Skrivet av Tpett:

@karbon: Svårt att säga. Jag skulle nog tro att det blir en singleplayer upplevelse då de endast har börjat med multiplayer nu med "Gwent".

Dock har som sagt inte mycket visats eller sagts om spelet så svårt att avgöra nu då "klasserna" känns lite som att de kan vara gjorda för flera spelare.

Har sagts på forumen av devs.

Medlem

@FuzioN:
Tvärtom såvitt jag vet; det är först och främst ett SP spel men kommer att erbjuda någon sorts MP.
Räkna dock med att de lägger krutet på SP delen, cyberpunk är så cinematiskt att det nog gör sig bäst så!

Originalet är för övrigt ett rollspel och inte brädspel men du har helt rätt i att det är en social aktivitet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har fascinerats av den där trailern i åratal nu

Medlem

Ska det ha lika lång utvecklingstid som Prey? Börjar snart komma upp i de åren..
Duke kan de omöjligt slå


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Enda spelet jag känner lite hype över för tillfället.

Medlem

Hade varit väldigt trevligt om de kan börja presentera spelet senare i höst, med tanke på att Blade Runner 2049 släpps då. Tänkte att det kan bli lite mer intresse för genren i och med filmen (förutsatt att den inte suger förstås).

Kom precis ny trailer till Blade Runner 2049

Medlem

Sluta dundra ut en massa obegripliga teaser trailers som de lagt ner viktig-dyrbar tid på, utan sparka igång utvecklingen och släpp det kommande mästerverket/spelet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sluta dundra ut en massa obegripliga teaser trailers som de lagt ner viktig-dyrbar tid på, utan sparka igång utvecklingen och släpp det kommande mästerverket/spelet.

Finns bara en teaser till spelet, och det är den som FZ har länkat. Antagligen ett sätt för att pitcha spelet för att visa att de jobbar på just Cyberpunk 2077. Finns absolut inget annat än det klippet och några bakgrundsbilder på deras hemsida. Mike Pondsmith har även pratat om spelet i en kort video.

CDPR har troligen jobbat stenhårt med spelet redan innan Witcher 3 och det kommer att bli ett mästerverk. Kan omöjligt tro något annat.

Dock förstår jag vad du menar med att många utvecklare spenderar tid och pengar på marknadsföring. Men i det här fallet har det varit knäpptyst både innan och efter den första och hittills enda teaser-trailern.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Finns bara en teaser till spelet, och det är den som FZ har länkat. Antagligen ett sätt för att pitcha spelet för att visa att de jobbar på just Cyberpunk 2077. Finns absolut inget annat än det klippet och några bakgrundsbilder på deras hemsida. Mike Pondsmith har även pratat om spelet i en kort video.

CDPR har troligen jobbat stenhårt med spelet redan innan Witcher 3 och det kommer att bli ett mästerverk. Kan omöjligt tro något annat.

Dock förstår jag vad du menar med att många utvecklare spenderar tid och pengar på marknadsföring. Men i det här fallet har det varit knäpptyst både innan och efter den första och hittills enda teaser-trailern.

Ok. Då förstår jag. Tack för ett bra svar. Efter att ha klarat The Witcher 3 två gånger nu, så blir detta en fantastisk kommande upplevelse att ta sig an. Utan tvekan. Ska bli jäkligt intressant att få ett Witcher 3; öppen värld fast i ett spännande sci-fi tema. Jag dräglar av tankarna som framkommer..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Jag kan inte hitta något open world spel med cyberpunk som tema(Far Cry 3: Blood Dragon är kanske undantaget). men inget som liknar Blade Runner filmen vad jag vet. Och det lär nog bli en stor utmaning då utvecklarna måste skapa allt från grunden. Designa alla saker tar väldigt lång tid på den skalan som Cyberpunk 2077 lär vara i. Gissar att staden kommer vara stor, men inte lika stor som Witcher 3. Den lär vara mer detaljrik och innehållsrik med massa gator och lägenheter. Längtar verkligen att gå runt under natten i regnet, neonlampor som reflekteras i vattenpölar, nattklubbar vars bas mullrar genom kvarteren och smälter in i soundtracket.

Jag har skyhöga förhoppningar på det här spelet, precis som du har!

Medlem

CDPR började ju om från början efter 2 år. Inte konstigt att det tar tid.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Freffo:

@CARTMAN: Jag kan inte hitta något open world spel med cyberpunk som tema(Far Cry 3: Blood Dragon är kanske undantaget). men inget som liknar Blade Runner filmen vad jag vet. Och det lär nog bli en stor utmaning då utvecklarna måste skapa allt från grunden. Designa alla saker tar väldigt lång tid på den skalan som Cyberpunk 2077 lär vara i. Gissar att staden kommer vara stor, men inte lika stor som Witcher 3. Den lär vara mer detaljrik och innehållsrik med massa gator och lägenheter. Längtar verkligen att gå runt under natten i regnet, neonlampor som reflekteras i vattenpölar, nattklubbar vars bas mullrar genom kvarteren och smälter in i soundtracket.

Jag har skyhöga förhoppningar på det här spelet, precis som du har!

Oooh... Jag fick lite schysta bilder i huvudet av din beskrivning. CD Project Red kommer leverera. Finns inget annat på kartan.!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Freffo:

@CARTMAN: Jag kan inte hitta något open world spel med cyberpunk som tema(Far Cry 3: Blood Dragon är kanske undantaget). men inget som liknar Blade Runner filmen vad jag vet. Och det lär nog bli en stor utmaning då utvecklarna måste skapa allt från grunden. Designa alla saker tar väldigt lång tid på den skalan som Cyberpunk 2077 lär vara i. Gissar att staden kommer vara stor, men inte lika stor som Witcher 3. Den lär vara mer detaljrik och innehållsrik med massa gator och lägenheter. Längtar verkligen att gå runt under natten i regnet, neonlampor som reflekteras i vattenpölar, nattklubbar vars bas mullrar genom kvarteren och smälter in i soundtracket.

Jag har skyhöga förhoppningar på det här spelet, precis som du har!

Deus Ex Human Revolution och Mankind Divided är väl det närmsta vi kan komma idag.

Medlem

Music is the weapon!

1
Skriv svar