Första bilderna på Ataribox, den mystiska konsolen från Atari

Robot
Första bilderna på Ataribox, den mystiska konsolen från Atari
Releasehästryttare
Gnällkuk

Den moderna var helt klart snyggare... träpanel i all ära, men det passade inte riktigt. Den såg också ganska stor ut, mot vad jag hade förväntat mig. Ska den dessutom kunna köra annat än enbart gamla retrospel kanske det är förklaringen, men det är lite fundersamt på vad det skulle vara för något annat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Snygg, men för någon anledning är OUYA det första jag tänker på när jag ser denna...


signatur

R00T B33R F0R L1F3

Medlem

Den där vill jag inte dammtorka.

Inaktiv

Tycker designen är klockren! Träpanelen i kombination med de där ränderna påminner så mycket om 80-tals elektronik fast denna gång i en snygg form.

Inte bara gamla Atarin som såg ut så då:

Medlem

Ser ju inte ut som enheten i teasern i alla fall. Den hade träpanel hela vägen upp och såg ut att ha USB-portar i nedre delen. Formen saknade dessutom de där "trappstegen".

Det luktar lite Androidbox av det hela, så det blir nog mer en konkurrent till Shield TV, vilket inte vore helt fel. Skulle tippa på att det sitter en Tegra Parker i den.

Medlem

Jag tycker att den rent estetiskt ser bra ut (med träpanel, gillade inte den svarta), men den känns ganska opraktisk. Dels damm i räfflorna, som Ziern är inne på, men även att upphöjningen ökar höjden och gör att den inte går att "stapla" med andra saker.

Medlem

Den med träpanel var sjukt snygg!

Medlem

Ser helt okej ut, men vill veta vad för hårdvara och vilka spel den kommer ha etc innan jag blir hypad.

Medlem

ojoj vad snygg

Medlem

Skulle kunna köpa den bara för att den är snygg


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Jag tycker att den rent estetiskt ser bra ut (med träpanel, gillade inte den svarta), men den känns ganska opraktisk. Dels damm i räfflorna, som Ziern är inne på, men även att upphöjningen ökar höjden och gör att den inte går att "stapla" med andra saker.

Torka den med något medel som är antistatiskt så samlar den inte åt sig lika mycket damm. Jag brukar först damma av elektronikprylarna med en mikrofiberduk, sen så blandar jag några droppar sköljmedel med ca: 3dl vatten. Sedan fuktar jag en trasa lite lätt med detta och torkar alla enheter. Då håller de sig dammfri mycket längre. I detta fall så kanske man får fukta en bomullspinne så att man kommer åt ordentligt i skårorna. Och vad gäller staplandet så brukar det oftast lösa sig på ett eller annat sätt. Denna ser ju ganska liten ut, så den går nog att ställa på det mesta, och har man något som är mindre så kanske det går att ställa dem bredvid varandra ovanpå något större.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Torka den med något medel som är antistatiskt så samlar den inte åt sig lika mycket damm. Jag brukar först damma av elektronikprylarna med en mikrofiberduk, sen så blandar jag några droppar sköljmedel med ca: 3dl vatten. Sedan fuktar jag en trasa lite lätt med detta och torkar alla enheter. Då håller de sig dammfri mycket längre. I detta fall så kanske man får fukta en bomullspinne så att man kommer åt ordentligt i skårorna. Och vad gäller staplandet så brukar det oftast lösa sig på ett eller annat sätt. Denna ser ju ganska liten ut, så den går nog att ställa på det mesta, och har man något som är mindre så kanske det går att ställa dem bredvid varandra ovanpå något större.

Bra tips, ska testa det nästa gång jag gör en rengöring av konsollerna.

Medlem

SATAN SÅ COOL !!! =D iaf den med träpanel, hoppas dom inte backar på designen! =D
Bra pris och intressanta spel så är jag med på båten! =]

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det luktar lite Androidbox av det hela, så det blir nog mer en konkurrent till Shield TV, vilket inte vore helt fel. Skulle tippa på att det sitter en Tegra Parker i den.

Må så vara att den luktar så, men den ska vara PC baserad


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd

I särklass en av dom snyggaste elektroniska apparater jag någonsin sett, lol!? Den är vacker! Det var det jävligaste, haha!!!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Må så vara att den luktar så, men den ska vara PC baserad

PC-baserad på vilket sätt? x86-arkitektur? I så fall så rör det sig väl förmodligen om Zen.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Torka den med något medel som är antistatiskt så samlar den inte åt sig lika mycket damm. Jag brukar först damma av elektronikprylarna med en mikrofiberduk, sen så blandar jag några droppar sköljmedel med ca: 3dl vatten. Sedan fuktar jag en trasa lite lätt med detta och torkar alla enheter. Då håller de sig dammfri mycket längre. I detta fall så kanske man får fukta en bomullspinne så att man kommer åt ordentligt i skårorna. Och vad gäller staplandet så brukar det oftast lösa sig på ett eller annat sätt. Denna ser ju ganska liten ut, så den går nog att ställa på det mesta, och har man något som är mindre så kanske det går att ställa dem bredvid varandra ovanpå något större.

Använd gärna möbelpolish (för lackade ytor, inte möbel/träolja), även bra för plastens densitet. Du kan få en gammal, illa uttorkad plastyta till ursprungsskick, upprepa max 2 gånger om året!, om ens det!
Kanske kan pröva anti-stat spray som vinyl-enthusiaster sprayar sina skivor med annars!
Jag torrpenslar även min elektronik, med en bred, platt pensel (ny), perfekt om du behöver komma åt, och för att få bort dammfilmen du inte kan blåsa/suga bort.

Medlem
Skrivet av lackis:

Använd gärna möbelpolish (för lackade ytor, inte möbel/träolja), även bra för plastens densitet. Du kan få en gammal, illa uttorkad plastyta till ursprungsskick, upprepa max 2 gånger om året!, om ens det!
Kanske kan pröva anti-stat spray som vinyl-enthusiaster sprayar sina skivor med annars!
Jag torrpenslar även min elektronik, med en bred, platt pensel (ny), perfekt om du behöver komma åt, och för att få bort dammfilmen du inte kan blåsa/suga bort.

Finns många lösningar för att bli av med statisk elektricitet, men sköljmedel är både billigt och något som många har hemma Tipset om penslar var dock intressant. Det måste jag testa

Medlem

Lite lik den gamla

Medlem

Snygg var den i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Finns många lösningar för att bli av med statisk elektricitet, men sköljmedel är både billigt och något som många har hemma Tipset om penslar var dock intressant. Det måste jag testa

Ja faktist, hur tänkte jag där, lol?? Skulle snarare säga att jag eventuellt vill pröva din metod på någon gammal platta i så fall, haha! Och bra, testa det, är kanon, med lätt hand drar du även över tv panelen, i ett vips!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

PC-baserad på vilket sätt? x86-arkitektur? I så fall så rör det sig väl förmodligen om Zen.

Ingen aning faktiskt - men de sa själv att det ska vara pc baserat. Vad det blir för cpu kan vi bara spekulera i.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av lackis:

Ja faktist, hur tänkte jag där, lol?? Skulle snarare säga att jag eventuellt vill pröva din metod på någon gammal platta i så fall, haha! Och bra, testa det, är kanon, med lätt hand drar du även över tv panelen, i ett vips!

Skulle inte rekommendera min metod för vinylplattor då man inte kan säkerställa att det är 100% fritt från saker som kan förstöra plattan. Räcker ju med att det t.ex. följer med ett litet gruskorn eller liknande från sköljmedlet för att det ska bli repor. För det ändamålet är det bättre att använda en metod som är specifikt för vinyl. Själv så har jag föregångaren till den här för mina plattor, och den fungerar toppen
https://www.amazon.de/Knosti-Antistat-Cleaning-Machine-Genera...

Är man väldigt rädd om etiketterna så är nog en antistatpistol att rekommendera, för det finns alltid en risk att etiketterna kommer i kontakt med medlet.

Medlem

Tyckte träpanelen var helt perfekt estetiskt på alla vis, skulle aldrig få för mig att köpa den andra.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av mill:

Lite lik den gamla

Atari 2600 för de som undrar vad "den gamla" är.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Atari_2600

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Skulle inte rekommendera min metod för vinylplattor då man inte kan säkerställa att det är 100% fritt från saker som kan förstöra plattan. Räcker ju med att det t.ex. följer med ett litet gruskorn eller liknande från sköljmedlet för att det ska bli repor. För det ändamålet är det bättre att använda en metod som är specifikt för vinyl. Själv så har jag föregångaren till den här för mina plattor, och den fungerar toppen
https://www.amazon.de/Knosti-Antistat-Cleaning-Machine-Genera...

Är man väldigt rädd om etiketterna så är nog en antistatpistol att rekommendera, för det finns alltid en risk att etiketterna kommer i kontakt med medlet.

Ok!, tack för tippset. Var inte riktigt bekväm med, cocktail på skivan heller, stift osv. Har inte heller problem med statik, så det är lugnt. Lite kul fakta, hört talas om "spela skivor vått" förut?, kolla VWestlife: Noisy vinyl? - Just add water på You tube.

Medlem

en bild gjord av någon i 3d, informativt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av lackis:

Ok!, tack för tippset. Var inte riktigt bekväm med, cocktail på skivan heller, stift osv. Har inte heller problem med statik, så det är lugnt. Lite kul fakta, hört talas om "spela skivor vått" förut?, kolla VWestlife: Noisy vinyl? - Just add water på You tube.

Har hört talats om wet playing, men det är inget som jag har vågat mig på än. Har en ganska så påkostad pickup som jag inte vill riskera att förstöra

1
Skriv svar