MMO-sandlådan Albion Online släpps imorgon

Robot
MMO-sandlådan Albion Online släpps imorgon

Bygg städer, ägna dig åt crafting och döda andra spelare.

#albion-online


Medlem

usch kombo klasser nej tack!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Ett EVE i medeltiden? Skulle kunna bli hur grymt som helst!

Undrar hur uppstyrt det kommer vara, eller om de vågar släppa loss spelarna som CCP gör...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Prövade spelet i några dagar. Var alldeles för grindy för min smak och typ hela spelet verkar fokusera kring din utrustning. Så nej, någon EVE-klon är det absolut inte.

Medlem

Utvecklarna själva beskriver spelet som en blandning av Eve Online & League of Legends. Ist för Ultima Online.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Prövade spelet i några dagar. Var alldeles för grindy för min smak och typ hela spelet verkar fokusera kring din utrustning. Så nej, någon EVE-klon är det absolut inte.

Precis som EVE alltså


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Såg otroligt segt och gammalt ut, men ser definitivt en grupp människor vars dröm har gått i upplevelse här, och kan vara glad för deras skull.

Medlem

Ser lite smått intressant ut ändå. Diggar också att det är B2P, så blir nog ett försök åtminstone för min del.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

För att få en egen ö krävs det att du skaffar premium, dvs betalar för att under en period få den statusen. Du får även 50 procent mer silver och mining yield med det. Vad jag förstår krävs det jävligt mycket grind för att köpa premium med ingame pengar - vilket gör det enklare att pröjsa med riktiga pengar. Känns därför som att spelet har en inofficiell månadsavgift, annars halkar du efter.

Medlem
Skrivet av molg:

För att få en egen ö krävs det att du skaffar premium, dvs betalar för att under en period få den statusen. Du får även 50 procent mer silver och mining yield med det. Vad jag förstår krävs det jävligt mycket grind för att köpa premium med ingame pengar - vilket gör det enklare att pröjsa med riktiga pengar. Känns därför som att spelet har en inofficiell månadsavgift, annars halkar du efter.

Om du känner att du "halkar efter" är du antagligen tillräckligt investerad i spelet för att inte ha några problem med att betala en mindre summa pengar och stödja utvecklarna.

Så känner jag iaf...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser väldigt intressant ut! Blir ett test för mig med! Tack för infon FZ

Medlem
Skrivet av Dunder:

Om du känner att du "halkar efter" är du antagligen tillräckligt investerad i spelet för att inte ha några problem med att betala en mindre summa pengar och stödja utvecklarna.

Så känner jag iaf...

Fast man kan vara investerad i spelet utan att vilja betala en månadskostnad. Ta World of Warcraft och Guild Wars 2 som två andra MMO-exempel.

World of Warcraft har en månadskostnad, vilket innebär att om jag betalar för en månad känner jag mig nästintill tvungen att spela spelet för att få valuta för pengarna - oavsett om jag har kul eller inte. Än värre är att jag prioriterar belöning över nöje - återigen eftersom jag vill få valuta för pengarna. Det blir helt enkelt inte kul.

Guild Wars 2 är F2P/B2P, och helt utan någon prenumerationstjänst. Här är det helt OK att sitta i staden och prata med vänner, eller klättra bland berg för att ta screenshots eller utforska utan att känna ångest eller slöseri på tid. Om jag känner mig trött på spelet tar jag en paus på kanske någon vecka, och kommer tillbaka när jag känner för det. Perfekt.

Dessa två spelupplevelser är som natt och dag för sådana som mig som vill få ut så mycket som möjligt för pengarna man lägger ut. Jag har absolut ingenting emot att investera i ett spel (Inte ens F2P-spel), men då vill jag att det kommer frivilligt, och utan att det resulterar i att spelarbasen blir särbehandlad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Fast man kan vara investerad i spelet utan att vilja betala en månadskostnad. Ta World of Warcraft och Guild Wars 2 som två andra MMO-exempel.

World of Warcraft har en månadskostnad, vilket innebär att om jag betalar för en månad känner jag mig nästintill tvungen att spela spelet för att få valuta för pengarna - oavsett om jag har kul eller inte. Än värre är att jag prioriterar belöning över nöje - återigen eftersom jag vill få valuta för pengarna. Det blir helt enkelt inte kul.

Guild Wars 2 är F2P/B2P, och helt utan någon prenumerationstjänst. Här är det helt OK att sitta i staden och prata med vänner, eller klättra bland berg för att ta screenshots eller utforska utan att känna ångest eller slöseri på tid. Om jag känner mig trött på spelet tar jag en paus på kanske någon vecka, och kommer tillbaka när jag känner för det. Perfekt.

Dessa två spelupplevelser är som natt och dag för sådana som mig som vill få ut så mycket som möjligt för pengarna man lägger ut. Jag har absolut ingenting emot att investera i ett spel (Inte ens F2P-spel), men då vill jag att det kommer frivilligt, och utan att det resulterar i att spelarbasen blir särbehandlad.

Det är helt frivilligt. Allt du får om du betalar verkar du kunna få utan att betala också. Precis som i EVE, som de verkar jämföra sig själva med hela tiden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Haziza:

usch kombo klasser nej tack!

Jag önskar jag kunde 100uppa din kommentar.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Om du känner att du "halkar efter" är du antagligen tillräckligt investerad i spelet för att inte ha några problem med att betala en mindre summa pengar och stödja utvecklarna.

Så känner jag iaf...

Jag har inga problem med att betala mer för ett spel jag gillar. Föredrar även månadsbaserade mmos. Men att ange att det endast är en kostnad, när du köper, är en sanning med modifikation.

Medlem

Click to move och avsaknad av WASD kontroller får nog mig att avstå. Kanske en aning nerdummat för min smak också. Och då talar jag om mobilanpassningen och vad det medför.

Avstängd
Skrivet av Ajee:

Click to move och avsaknad av WASD kontroller får nog mig att avstå. Kanske en aning nerdummat för min smak också. Och då talar jag om mobilanpassningen och vad det medför.

Du är ingen ARPG- eller MOBA-spelare, med andra ord

Medlem

Finns det någon här som känner till en svensk guild, alternativt någon som vill spela tillsammans? PM:a mig.

Medlem

Jisses vilken laggfest det är haha


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Araxes: Jo men jag uppskattar MOBAS, det är inte det. ARPG står mig varmt om hjärtat och likaså MMORPG, och den just av anledningen tycker jag click-to-move begränsar känslan och får allt att halta lite. I MOBAS passar det och har blivit standard, men i övrigt ser jag det bara som en kompromiss och begränsning.

Men smaken är väl som baken antar jag

Medlem
Skrivet av Ajee:

@Araxes: Jo men jag uppskattar MOBAS, det är inte det. ARPG står mig varmt om hjärtat och likaså MMORPG, och den just av anledningen tycker jag click-to-move begränsar känslan och får allt att halta lite. I MOBAS passar det och har blivit standard, men i övrigt ser jag det bara som en kompromiss och begränsning.

Men smaken är väl som baken antar jag

Jag håller med faktiskt. Det har antagligen gjorts för att enkelt ge samma upplevelse oberoende av plattform. Det är helt enkelt lättare att spela så när man sitter på mobilen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av molg:

För att få en egen ö krävs det att du skaffar premium, dvs betalar för att under en period få den statusen. Du får även 50 procent mer silver och mining yield med det. Vad jag förstår krävs det jävligt mycket grind för att köpa premium med ingame pengar - vilket gör det enklare att pröjsa med riktiga pengar. Känns därför som att spelet har en inofficiell månadsavgift, annars halkar du efter.

Du får 30 dagar premium med billigaste starter pack. Samt guld, så du har tillräkligt att skaffa dig din ö och komma igång ack så väl utan att behöva betala något mer utöver det. sedan bör du kunna finansiera premium med silver enbart genom att spela spelet.

Jag vill poängtera dock att detta spel verkligen inte verkar vara något ALLS för den som tänkt spela solo.

Medlem

Hejhej, litt sen kansk, men har spelat typ en vecka och har väl tier... 5? grejjer kanske... Nån annan som är igång?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hejhej, litt sen kansk, men har spelat typ en vecka och har väl tier... 5? grejjer kanske... Nån annan som är igång?

Tier5 helvete vad hardcore.. Har spelat sen release och är inte riktigt där än. t5 vapen men t4 armor craftar allt själv dock

Medlem
Skrivet av Jonator:

Tier5 helvete vad hardcore.. Har spelat sen release och är inte riktigt där än. t5 vapen men t4 armor craftar allt själv dock

Jag har dratt igång igen efter uppehåll, kör du fortfarande? Vad heter du?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag har dratt igång igen efter uppehåll, kör du fortfarande? Vad heter du?

Samma som här börjat spela lite Tree of life istället nu dock som slappspel... Men adda på för all del håller till kring Martlock

1
Skriv svar