Starcraft 2 får tillfälliga lootlådor

Robot
Starcraft 2 får tillfälliga lootlådor

Delar av försäljningen går till e-sportturneringar.

#blizzard, #starcraft-2


Medlem

Avinstallerade faktiskt SC2 i helgen efter att ha haft det liggandes installerat sen 2010. Även D3 åkte med av bara farten, och sen försvann Battle.net klienten också. Blizzard verkar inrikta sig på en annan spelargrupp numera, som inte jag känner att jag tillhör direkt.

Medlem
Skrivet av Buio:

Avinstallerade faktiskt SC2 i helgen efter att ha haft det liggandes installerat sen 2010. Även D3 åkte med av bara farten, och sen försvann Battle.net klienten också. Blizzard verkar inrikta sig på en annan spelargrupp numera, som inte jag känner att jag tillhör direkt.

Du menar att typ alla deras spel numera är casual med 3 miljoner lootboxes och microtransactioner.

Medlem

@Barkbiten: Har inte deras spel alltid varit mer eller mindre inriktade åt en ganska "casual" spelarbas?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Du menar att typ alla deras spel numera är casual med 3 miljoner lootboxes och microtransactioner.

Ja, sen fusionen med Activision det fokuserats en del mer på att tjäna pengar. Men även att de blivit lite mer som McDonalds, för att sälja så mycket som möjligt gör spel enbart för den stora massan. Till och med deras "småprojekt" är så, istället för att våga ta ut svängarna med mindre spel (tänker på Hearthstone t.ex.).

Inaktiv
Skrivet av Buio:

Avinstallerade faktiskt SC2 i helgen efter att ha haft det liggandes installerat sen 2010. Även D3 åkte med av bara farten, och sen försvann Battle.net klienten också. Blizzard verkar inrikta sig på en annan spelargrupp numera, som inte jag känner att jag tillhör direkt.

Tolkar jag det rätt att du inte installerat om datorn på 7 år? Huga!
För övrigt så slutade väl Blizzard att göra bra spel i och med WoW. Från och med det så har det endast handlat om att maximera intäkter snarare än att våga skapa någonting nytt.

Medlem

Ursäkta, ska bara gå och spy lite.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Tolkar jag det rätt att du inte installerat om datorn på 7 år? Huga!

Nja, man behöver ju inte ta bort datafilerna om de inte ligger på sen systemdisk. Precis som med Steam kan man hitta en tidigare installation och lägga till dem. Jag har även använt det för att flytta mindre aktiva spel från SSD till HDD. Så jag har väl delvis installerat om spelet om jag ska vara noggrann.

Umi
Medlem

Känns som att Blizzard fokuserar mer på Overwatch, Hearthstone och på HoTS där micro transaktioner ligger i fokus istället för att utveckla/supporta deras gamla ip:n

Medlem
Skrivet av Umi:

Känns som att Blizzard fokuserar mer på Overwatch, Hearthstone och på HoTS där micro transaktioner ligger i fokus istället för att utveckla/supporta deras gamla ip:n

Det sorgliga här är att D3 har sålt vansinnigt mycket, men genererar inget inne i spelet sen auktionen försvann. I de andra spelen köps det för massor, så de är löpande pengakor. Verkar som de dumpa D3 tills vidare. En del tyder på att det skulle varit en till riktig expansion, men att de la ner det och portionerade ut innehållet i uppdateringar och Necromancer-klassen istället. Risken är väl också att D4 kommer vara ett loot crate/mikrotransaktionsspel, om det ens kommer.

Medlem
Skrivet av Buio:

Det sorgliga här är att D3 har sålt vansinnigt mycket, men genererar inget inne i spelet sen auktionen försvann. I de andra spelen köps det för massor, så de är löpande pengakor. Verkar som de dumpa D3 tills vidare. En del tyder på att det skulle varit en till riktig expansion, men att de la ner det och portionerade ut innehållet i uppdateringar och Necromancer-klassen istället. Risken är väl också att D4 kommer vara ett loot crate/mikrotransaktionsspel, om det ens kommer.

Och folk bara fortsätter att köpa skiten för det är ju Blizzard som aldrig kan göra fel och så fort man kritiserar Blizzard så är man en hater eller så är motargumentet alltid "men det är ju bara kosmetiska prylar, det påverkar ju inte gameplay"

Tog ju Blizzard flera år innan de tog bort att man kan få duplicates av legendarys i Hearthstone och när Hots 2.0 släpptes tyckte alla att det va skit bra. Men när Jesse Cox och många andra kritiserade det eftersom att det bara va en massa skins och en shop overhaul för att få folk att spendera mer pengar så skulle man hålla käften och vara glad.

Medlem
Skrivet av Buio:

Avinstallerade faktiskt SC2 i helgen efter att ha haft det liggandes installerat sen 2010. Även D3 åkte med av bara farten, och sen försvann Battle.net klienten också. Blizzard verkar inrikta sig på en annan spelargrupp numera, som inte jag känner att jag tillhör direkt.

Känner igen mig REJÄLT i det du skriver. Gjorde samma sak för ungefär ett år sedan.

Allt Blizzard spottar ur sig numera skickar tydliga signaler att jag inte tillhör målgruppen längre. Saknar det Blizzard som gjorde vanilla WoW och TBC. Saknar i synnerhet Blizzard North.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar