Kreativa finter och bättre AI bland nyheterna i NHL 18

Robot
Kreativa finter och bättre AI bland nyheterna i NHL 18

Spana in gameplay i nya filmklippet.

#nhl18


Avstängd

Tror inte jag spelat NHL sen NHL 96. Har testat några demos på nyare NHL spel men är inte lika kul som förr!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Mest besviken på dom inte kunde få till det till PC i år. Kändes som dom halvt om halvt lovade det iom att fifa kom till pc... Jaja vi får väl se nästa år

Medlem

Det tog bara sådär nästan 10 år för dem att få till att man kunde använda klubban på ett bra sätt vid försvar.

Creative A.I? Hur många gånger har vi inte hört det?

Gnällkuk
Skrivet av breahl:

Tror inte jag spelat NHL sen NHL 96. Har testat några demos på nyare NHL spel men är inte lika kul som förr!

Testa NHL 3on3 Arcade, superkul spel att köra i soffan med polarna en bärskväll


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av tricky:

Testa NHL 3on3 Arcade, superkul spel att köra i soffan med polarna en bärskväll

Ett av mina favoritspel! Jäklar vad kul det är i rätt sällskap.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av heviom:

Mest besviken på dom inte kunde få till det till PC i år. Kändes som dom halvt om halvt lovade det iom att fifa kom till pc... Jaja vi får väl se nästa år

EA verkar aldrig släppa det på PC igen. De anser antagligen att det är för liten marknad och inte värt kostnad för konvertering. Av alla något sånär stora sportspel är hockey minst. Tråkigt, men inte så mycket man kan göra åt det.

Såg dock att det finns fans som uppdaterar NHL 04. Tydligen flera som anser det som ett av de bästa i NHL-serien för PC. Gäller bara att hitta originalspelet nu då och hoppas man får det fungera under Win10. Sen är spelet 13 år gammalt, så grafiken är förstås inte den bästa.
http://z15.invisionfree.com/NHL04Rebuilt/index.php

Demovideo NHL 2004 Rebuilt: Tampa Bay 2016-2017 Game 1 vs. Detroit

Medlem

Hoppas för guds skull att de riktiga landslagsdressarna är med i år för 2a året i rad. Fixar inte o lira med de oäkta med stora feta flaggor på framsidan. Sedan vill jag ha möjligheten att kunna lira på NHL rink o inte den större internationella rinken. Det blir tightare roligare spel på den mindre NHL rinken. Och släpp spelet till PC för bövelen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Känns inte som så mycket har hänt de senaste åren, lite idétorka kan jag tycka. Det som jag tycker de borde återinföra, till både NHL och FIFA, är svenska kommentatorer till den svenska upplagan. Tänk er Niklas Holmgren som sitter och skriker och Glenn Hysén på FIFA, då skulle jag köpa direkt.

Medlem

@Espresso_Bengt: fast styra klubban fritt anser jag vara en ganska stor grej. Svenska kommentatorer har ju funnits tidigare, lär väl aldrig komma igen antar jag.

Medlem

PS4 Pro kompatibel? 4K? HDR?

Medlem

@GOLGO13: Svårt att få tag i vettig info om det, men jag tror det sker först nästa år, eftersom NHL inte byter till Frostbite förrän då.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

@laban005:

Mjoo, vi får hoppas det görs rätt och blir en förbättring, håller med. Men jag tycker att man generellt betalar väldigt mycket pengar (600-700 kr) för varje ny upplaga när det egentligen inte är ett nytt spel, utan mer som en uppdatering kan jag tycka. Därför tycker jag svenska kommentatorer vore nått de kunde lägga till för att öka värdet så att säga.

Medlem

@Espresso_Bengt: ja jag hade inte klagat men tror inte det kommer hända igen. Ja klubbgrejen blir fantastisk om det görs bra, kan nog bli en sån grej så man knappt kan spela äldre nhl sen ☺️ men det ska göras rätt också, håller tummarna.

1
Skriv svar