Ubisoft ber om ursäkt för fake news-kommentar, avslöjar hur många som spelar For Honor

Robot
Ubisoft ber om ursäkt för fake news-kommentar, avslöjar hur många som spelar For Honor

For Honor är nog inte så dött som vissa tror.

#fake-news, #for-honor, #ubisoft, #nyhetstips


eld
Medlem

Eftersom de valde de största siffrorna istället för att bara säga CCU vet vi att det nog inte ser så bra ut.

Det räcker att en ägare av spelet startar spelet i en minut under juni för att hen ska ha bidragit till unika spelare under den perioden.

Inaktiv

Tycker inte det är helt fel att kalla det för fake news. Steam är ju bara en aktör på marknaden, i vissa spel är mängden steam spelare marginell.
Däremot så tror jag ändå inte någon spelar For Honor, det var tyvärr inget bra spel.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Däremot så tror jag ändå inte någon spelar For Honor, det var tyvärr inget bra spel.

1,3 miljoner öppnade och stängde spelet igen efter 3 minuter...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Tycker inte det är helt fel att kalla det för fake news. Steam är ju bara en aktör på marknaden, i vissa spel är mängden steam spelare marginell.
Däremot så tror jag ändå inte någon spelar For Honor, det var tyvärr inget bra spel.

Sant fast om 95% av steam spelarna slutat spela spelet är det inte orimligt att anta att 95% på uplay/konsol också slutat spela

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Cane:

Sant fast om 95% av steam spelarna slutat spela spelet är det inte orimligt att anta att 95% på uplay/konsol också slutat spela

Jag tror faktiskt inte att det är så självklart när det gäller konsoll där både spelkontrollen, de som spelar och hur man spelar skiljer sig från PC-marknaden.

Medlem

Bullshit, de hade 1 mille på patch day när folk logga in för sina factions rewards. Skojjar inte, testa själv att köa till spel och se hur många unika spelare du kan känna igen under 3 spel.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Bullshit, de hade 1 mille på patch day när folk logga in för sina factions rewards. Skojjar inte, testa själv att köa till spel och se hur många unika spelare du kan känna igen under 3 spel.

Fast i hans värld har de då 1 mille, eftersom de registrerades.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Bullshit, de hade 1 mille på patch day när folk logga in för sina factions rewards. Skojjar inte, testa själv att köa till spel och se hur många unika spelare du kan känna igen under 3 spel.

Körde ett gäng Dominion matcher igår kväll och det var väldigt få namn som återkom runda efter runda. Förutom när jag valde re-match då. Kör på PS4a så jag vet inte om det har med saken att göra.
Verkar mest vara Duel 1v1 som man stöter på samma motståndare om och om igen.


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar