En första titt på Switch-versionen av Skyrim

Robot
En första titt på Switch-versionen av Skyrim

Nintendo och Bethesda har visat upp spelet under Comic Con-mässan.

#skyrim, #switch


Medlem

En till version av Skyrim.

Sssssnark.

Medlem

Grattis till ett 6 år gammalt spel...

Visst, det är ett bra spel, men kom igen...

Medlem

Meh... Det är Skyrim all over again. Inget nytt direkt. Det ända är väl att denna versionen är portable och det är ju ganska trevligt. Förstås inget jätte hypat men coolt med ett full skaligt Elder scrolls spel i portabelt format. Minns när de sa att det skulle släppas ett elder scrolls spel till pspn hur hypad man blev men spelet lades ju ned tyvärr. Synd bara att Skyrim till Switchen inte släpptes i sommar. Hade kunnat vara trevligt och ligga och spela detta i hammocken.

Avstängd

Alltså snälla nån, kan man bli mer kräsen och gnällig? Tycker det är bra att skryrim även släpps till switchen, vem bryr sig att spelet är ett par år gammalt? Det är då roligare att återgå till detta spel inom olika konsoler än vad det var att göra till oblivion till exempel

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

Alltså snälla nån, kan man bli mer kräsen och gnällig? Tycker det är bra att skryrim även släpps till switchen, vem bryr sig att spelet är ett par år gammalt? Det är då roligare att återgå till detta spel inom olika konsoler än vad det var att göra till oblivion till exempel

Känns bara överdrivet girigt när utvecklare mjölkar det allra sista ur sina spel genom att släppa dem igen och igen till alla möjliga enheter imo.
Skapa nåt nytt istället.

Dessutom, kan ju knappast finnas nån som vill spela skyrim men inte redan har spelat det på någon av den uppsjö olika enheter som det redan finns släppt till?

Medlem

Spelade Skyrim för 5-6 år sedan, så har ingenting emot att spela det på nytt igen - särskilt inte med upphottad grafik och förmågan att spela i handhållet format.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser fram emot när jag kan spela det på mitt kylskåp 2018, shouta lite medan man tar ut morötterna.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ser fram emot när jag kan spela det på mitt kylskåp 2018, shouta lite medan man tar ut morötterna.

fyfan va värdelöst haha..

Inaktiv
Skrivet av Pawbeltolaf:

vem bryr sig att spelet är ett par år gammalt?

Ett par alltså? Inte snart 6 år då?
Klart det är bra att roliga spel går vidare, portas till ytterligare en konsol vars prestanda får spel som dessa att flyta otroligt dåligt... och så vidare. Men att kalla det att vara kräsen vette fan om det är rätt ordval. Nintendo gör så många underliga beslut så man undrar ju om de sitter och sniffar bambu där borta. ^_^

Medlem

Har inget emot Skyrim till Switchen men hade ju varit roligare med något nytt Elder Scrolls spel istället till den. ^_^

eld
Medlem
Skrivet av anon_1418:

Ett par alltså? Inte snart 6 år då?
Klart det är bra att roliga spel går vidare, portas till ytterligare en konsol vars prestanda får spel som dessa att flyta otroligt dåligt... och så vidare. Men att kalla det att vara kräsen vette fan om det är rätt ordval. Nintendo gör så många underliga beslut så man undrar ju om de sitter och sniffar bambu där borta. ^_^

Switch är snabbare än konsollerna som spelet först släpptes på så vet inte hur du tänkte där, sedan så ser vi exakt hur det flytar i filmklippen.

Skrivet av Cirdane:

Känns bara överdrivet girigt när utvecklare mjölkar det allra sista ur sina spel genom att släppa dem igen och igen till alla möjliga enheter imo.
Skapa nåt nytt istället.

Dessutom, kan ju knappast finnas nån som vill spela skyrim men inte redan har spelat det på någon av den uppsjö olika enheter som det redan finns släppt till?

Priset skulle jag hålla med om när det handlar om girighet, att det kommer säljas för fullpris.

De sitter ju redan och utvecklar nya spel, så alternativet till att porta skyrim till switch är att inte porta skyrim till switch.

Medlem

Kul att så många Haters ska gå in på en artikel på ett spel som inte ens intresserar dem och självklart ska de också lägga energi på att gå in och kommentera på just den artikeln med när de inte ens är intresserade. xD

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fyfan va värdelöst haha..

Tack Det var meningen.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Känns bara överdrivet girigt när utvecklare mjölkar det allra sista ur sina spel genom att släppa dem igen och igen till alla möjliga enheter imo.
Skapa nåt nytt istället.

Dessutom, kan ju knappast finnas nån som vill spela skyrim men inte redan har spelat det på någon av den uppsjö olika enheter som det redan finns släppt till?

Men det är ju trots allt ett företag. Som behöver tjäna pengar för att betala sina anställda o.s.v.
Tror också att det är ganska lite arbete att släppa ett färdigt spel på en ny plattform jämfört med att komma på ett nytt koncept, skriva story, design och allt det där.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jag minns att jag såg fram emot releasen 11.11.11, men blev sedan avskräckt av den långa speltiden så det blev aldrig något köp. Nu är jag väldigt intresserad av av vad PSVR-versionen får för omdöme. Det kanske blir ett köp tillslut.

eld
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Men det är ju trots allt ett företag. Som behöver tjäna pengar för att betala sina anställda o.s.v.
Tror också att det är ganska lite arbete att släppa ett färdigt spel på en ny plattform jämfört med att komma på ett nytt koncept, skriva story, design och allt det där.

Bethesda och zenimax har gått runt några gånger på skyrim redan, aktieägare har fått sina avkastningar flera gånger om, pengarna används även för att köpa andra företag, så jag tror inte dom går under om dom sätter ett mildare pris än $60 på skyrim till switch.

Dom kan stänga ner studios och säga upp folk oavsett hur mycket folk betalar för skyrim.

Medlem

Hade ju varit en fördel om det var ett spel man inte spelat igenom 347 gånger, varav 150 gånger med mods som förändrat allt för man var trött på det.

1
Skriv svar