Maxa din The Witcher 3-upplevelse

Robot
Maxa din The Witcher 3-upplevelse

Upphottade texturer gör ett snyggt spel, snyggare.

#cd-projekt, #the-witcher-3


Medlem

Använde den i min senaste genomspelning efter installation av nytt grafikkort (hade inte spelat sista expansionen i väntan på, fö. helt sjukt bra expansion).

Man behöver verkligen inte använda deras mod manager, går lätt att installera själv om man har en gnutta datorvana.

Enda med denna mod som ställde till det var Enhanced wall textures för Novigrad, de fick spelet att krasha på vissa ställen så jag valde bort den. Nu kanske han fått ordning på det problemet.

Vill man lägga in flera moddar är det bra att hålla koll så de inte moddar samma filer, då blir det problem (som förvisso enkelt kan lösas med ett diffverktyg).

Medlem
Skrivet av deezel:

Använde den i min senaste genomspelning efter installation av nytt grafikkort (hade inte spelat sista expansionen i väntan på, fö. helt sjukt bra expansion).

Man behöver verkligen inte använda deras mod manager, går lätt att installera själv om man har en gnutta datorvana.

Enda med denna mod som ställde till det var Enhanced wall textures för Novigrad, de fick spelet att krasha på vissa ställen så jag valde bort den. Nu kanske han fått ordning på det problemet.

Vill man lägga in flera moddar är det bra att hålla koll så de inte moddar samma filer, då blir det problem (som förvisso enkelt kan lösas med ett diffverktyg).

Som du säger så behöver man givetvis inte installera nexus mod manager, däremot underlättar det en hel del vid installation och avinstallation av moddar. Det du nämner med samma filer varnar nexus mod manager om och du kan välja för varje enskild fil om du vill ersätta den befintliga eller behålla den. När man har över 100 moddar installerade till Skyrim är det inte kul att ha koll på alla man installerat manuellt, redan vid en 10 stycken blir det svårt att komma ihåg för min del. Ser därför inte problemet med att enkelt bara installera NMM, logga in på nexus hemsida och börja installera via den, men det är ju subjektivt.

Medlem

NMM är bra att använda till spel som Skyrim med tusentals moddar.

Witcher 3 är inte lika öppen på så sätt så det är bara att lägga in mods i MODS mappen och ladda ner script och eller modmerger. Jag har båda för att inte moddar ska spöka så mycket tillsammans.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Såg jäkligt lovande ut

Medlem

Har länge undrat hur någon kan ha så mycket tid och erfarenhet att göra texturer av den kvalitén, nu när jag vet hur med särskilt utformade program som generar det åt en så är jag inte riktigt lika imponerad, men det kan kvitta när resultatet ser ut som det gör, i for one welcome these generators, det är trots allt inte bara att klicka en knapp, man måste ha lite koll.

Medlem

Väldigt imponerande, speciellt då dom verkligen fokuserat på att texturerna ska vara så lika originalet som möjligt. Till skillnad från många andra spelmoddar så blir spelets atmosfär bara förhöjd snarare än förändrar av sånt (jag tittar på dig, Fake Factory!).


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Väldigt najs!
Nästa gång jag spelar om W3 så blir det denna mod!

Medlem

Vad synd. Har precis spelat ut The Witcher 3 för andra gången men nu på PC för första gången. Spelade även ut de båda fantastiska expansionerna som är vanliga fullstora spel också. Kommer vänta några år nu innan det blir en 3e genomspelning. Då kanske jag drämmer in några moddar också. Gud vilket fantastiskt mästerverk CD Project Red gav ut. Helt otroligt arbeta från polackerna. De måste ha jobbat många övertimmar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

NMM är bra att använda till spel som Skyrim med tusentals moddar.

Witcher 3 är inte lika öppen på så sätt så det är bara att lägga in mods i MODS mappen och ladda ner script och eller modmerger. Jag har båda för att inte moddar ska spöka så mycket tillsammans.

Korrekt!

Om man däremot har 4st Bethesdaspel installerade samt Witcher 3 är det smidigt att använda NMM även till det också, dock så har båda lösningarna sin charm.

Medlem

Funkar denna mod även om man kör expansionerna?

Medlem

Har precis börjat spela Witcher 3 för första gången nu när jag har semester

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Har precis börjat spela Witcher 3 för första gången nu när jag har semester

Se till att njut för när man spelat klart önskar man att man kunde radera minnet och börja om igen

Medlem
Skrivet av shiko:

Funkar denna mod även om man kör expansionerna?

Ja, står oftast vilka versioner som stöds av moddarna.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Som du säger så behöver man givetvis inte installera nexus mod manager, däremot underlättar det en hel del vid installation och avinstallation av moddar. Det du nämner med samma filer varnar nexus mod manager om och du kan välja för varje enskild fil om du vill ersätta den befintliga eller behålla den. När man har över 100 moddar installerade till Skyrim är det inte kul att ha koll på alla man installerat manuellt, redan vid en 10 stycken blir det svårt att komma ihåg för min del. Ser därför inte problemet med att enkelt bara installera NMM, logga in på nexus hemsida och börja installera via den, men det är ju subjektivt.

Spelar ju ingen roll om den varnar och du kan ersätta filer. De flesta moddarna i witcher 3 ändrar kod, så skriver du över en fil från en mod så är risken stor att du haft sönder något.

Själv vill jag oftast ha stenkoll på grejjerna, men så är jag ju utvecklare också.

Medlem

Ska försöka klara ut spelet någon gång. Blir uttråkad efter någon timma xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Ska försöka klara ut spelet någon gång. Blir uttråkad efter någon timma xD

Ge inte upp. Kände också så precis i början men det blir snabbt ett mästerverk och öppnar upp sig. Du kommer missa ett rejält äventyr. Det är helt fantastiskt alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ge inte upp. Kände också så precis i början men det blir snabbt ett mästerverk och öppnar upp sig. Du kommer missa ett rejält äventyr. Det är helt fantastiskt alltså.

Tänkte ge spelet ett nytt försök senare ikväll


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar