NBC förklarar vem som äger månen – med hjälp av Minecraft

Robot
NBC förklarar vem som äger månen – med hjälp av Minecraft
Inaktiv

Skulle gjort det i Kerbal Space Program istället.

NuZ
Testpilot

Men.... Teoretiskt sett skulle jag kunna iaf flytta till månen. Bosätta mig och säga att månen är min och bara min. Skapa en häftig flagga med en cool halvmåne på eller nått och bara njuta av en långsam men effektiv terraforming av stenen. Sedan utvinna så mycket helium 3 därifrån att jorden inte skulle kunna tacka nej att handla med mig och bli rik på köpet. Vem skulle stoppa mig och vad är straffet? Finns ingen domstol som täcker månen!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Men.... Teoretiskt sett skulle jag kunna iaf flytta till månen. Bosätta mig och säga att månen är min och bara min. Skapa en häftig flagga med en cool halvmåne på eller nått och bara njuta av en långsam men effektiv terraforming av stenen. Sedan utvinna så mycket helium 3 därifrån att jorden inte skulle kunna tacka nej att handla med mig och bli rik på köpet. Vem skulle stoppa mig och vad är straffet? Finns ingen domstol som täcker månen!

Ingen äger månen så det skulle du kunna göra. Det är ungefär som solen. Vem som helst får "bruka" den men ingen får innehava monopol på den.

Sedan är jag ganska säker på att någon skulle få reda på om du bygge en raketuppskjutningsplattform på din bakgård och sedan rapportera det vidare.

Medlem

Might makes right, så fort någon med mer muskler ledsnar på att du sitter på Helium 3 så kommer du slängas ut


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar