Epic Games co-op-spel Fortnite släpps i early access idag

Robot
Epic Games co-op-spel Fortnite släpps i early access idag

Bygg ett fort och skydda dig mot zombier, tillsammans med vänner.

#epic, #fortnite


Medlem

Låter som något man borde testa?

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Spelet ser kul ut med ett par polare, men jag är alltid skeptisk till Free to Play. Att man ska kunna betala för att avancera snabbare i spelet låter potentiellt hemskt. Ska bli intressant att se vad intrycken blir från tidiga spelare.

Medlem

Spelat det ett par dagar nu, och har haft skitkul med det.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Brona:

Spelet ser kul ut med ett par polare, men jag är alltid skeptisk till Free to Play. Att man ska kunna betala för att avancera snabbare i spelet låter potentiellt hemskt. Ska bli intressant att se vad intrycken blir från tidiga spelare.

Tyvärr är det inte Free to Play under Early Access, det blir Free to Play nån gång under 2018.

Medlem

Har sett en del streams och det som folk är mest negativa mot är den enorma grinden. Det är en grindfest ala Koreanska MMO's...

Gnällkuk
Skrivet av Kerrai:

Har sett en del streams och det som folk är mest negativa mot är den enorma grinden. Det är en grindfest ala Koreanska MMO's...

Det är ju som sagt early access, sånt här de antagligen ska slipa på så att det har en modell som de känner fungerar ekonomiskt och som spelarna är okey med. Skulle gissa på att det blir rätt mycket balansändringar i drop rate och crafting mats osv under spelets gång i early access.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Angust: Värt pengarna med andra ord? Skulle du påstå det är kul med bara två spelare?

Medlem

känns för dyrt. men verkar småskoj


signatur

//monster

Medlem

Har haft skoj som fan med det hittills, men påstående att det är en hel del grind är inte obefogat om man nu inte gillar spelets huvudsakliga innehåll och även då så kan man ställa sig kritisk till vissa system.

För mig väger blandningen mellan utforskarglädje, basbyggande, stridande samt loot upp för det mer irriterande momenten och på rätt sätt håller mig för upptagen för att tänka på att jag "grindar". Skillnaden för mig är att grind är i andra spel, specifikt mmos, är något tråkigt man måste göra för att komma åt mer intressant innehåll, medans i detta fall så har jag skoj hela tiden allt eftersom svårighetsgraden går upp och mer innehåll blir tillgängligt.

Tror dock inte att det är något för alla, så vet man med sig själv att det inte verkar vara intressant så skippa det.

Medlem

@Frasstheass: jag har spelat själv och Även med en vän, vi båda två har haft kul med det. Känns som att det finns en hel del att lära sig innan man får full koll på läget.


signatur

God is dead

Avstängd

Gameplay-trailern hade ju varit lite mer relevant än cinematic-trailern...

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul koncept, men genomförandet verkar inte vara i min smak.

Medlem

Wow, det var riktigt dyra paket för det lilla man får. När spelet ändå blir gratis nästa år.

Medlem

Var på vippen att köpa det tills jag insåg att det inte släpps på varken Steam, GOG, Origin eller Uplay. Det räcker med plattformar nu. Sorry.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Var på vippen att köpa det tills jag insåg att det inte släpps på varken Steam, GOG, Origin eller Uplay. Det räcker med plattformar nu. Sorry.

Plattformsoberoende eller "cross platform" har fått en ny innebörd.

Medlem
Skrivet av HappyPie:

Plattformsoberoende eller "cross platform" har fått en ny innebörd.

Haha, ja lite så.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Brona:

Att man ska kunna betala för att avancera snabbare i spelet låter potentiellt hemskt.

League of Legends, World of Warcraft, Hearthstone, Black Desert Online, Elder Scrolls Online, SWTOR, Dungeon Keeper (mobil), Farmville, FIFA osv...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Frasstheass: Jag o tjejen köpte det igår (tisdag) på morgonen o satt i stort sett hela dagen o spela. Riktigt underhållande, o då är det mer än bara gameplay. Härlig humor i conversationerna, stora skill träd, forskning, kan samla alla vapen, fällor och folk i en samlingsbok som ger dig extra belöningar etc.

Kan starkt rekommendera det

1
Skriv svar