Bioware marknadsför Anthem med.. majs
Kul med något nytt och annorlunda istället för en generisk actionspäckad trailer som aldrig lever upp till förväntningarna, eller en reklamplansch som man lärt sig att ignorera per automatik.
Reklamsnutten ger mig intrycket att de:
1. Har humor, och kan driva med sig själva. (Exempelvis sista repliken när han blir frågad hur det är att jobba med Bioware)
2. Känner sig tillräckligt säkra på sitt spel att de kan slappna av lite.
3. Tänker utanför lådan, vilket också uppskattas i spelbranschen där innovation ofta är en välkomnad egenskap.
Jag kände mig ganska neutral och passiv gällande Anthem, men den här reklamsnutten får mig att åtminstone vilja ge det en ärlig chans. Jag får lite Blizzard-vibbar av någon anledning, men det måste ju ändå ses som något positivt.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Sista frågan var så bäst.
Instämmer! Corny as hell.
Ni skriver om det, så det är lyckad marknadsföring
@eld: frågan är om de skriver pga spelet eller marknadsföringen?
Nä, det är faktiskt helt oväsentligt.