Hårdare straff för dåligt beteende i Overwatch

Robot
Hårdare straff för dåligt beteende i Overwatch

Blizzard finjusterar straffskalan, och det är bara början.

#blizzard, #overwatch


Medlem

About fracking time...

Vore najs om dom kunde porta "ett system som notifierar dig när en person du anmält har blivit bestraffad" till andra spel också, som Heroes of the Storm, och World of Warcraft.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Skönt att se att Blizzard fortfarande jobbar med dessa problem. Jag började spela Ranked igen för någon vecka sedan, och har redan blivit önskad död vid ett tillfälle, och cancer vid ett annat - bara för att jag inte ville spela den hjälte som den andra personen ville att jag skulle spela. För att inte tala om de 2-3 gånger som personer lagt sig under en match för att de inte får som de vill.

Jag älskar Overwatch, men det där beteendet tar verkligen bort allt roligt från spelet. Hur dessa personer någonsin nådde Diamond är bortom all förståelse.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Puscifer: önskar att det fanns någon mute knapp,


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av darkthunder:

About fracking time...

Vore najs om dom kunde porta "ett system som notifierar dig när en person du anmält har blivit bestraffad" till andra spel också, som Heroes of the Storm, och World of Warcraft.

Ett meddelande om att din rapport har gått vidare vore nice så man ser att de hade en effekt, vilket innebär att Blizzard inte kommer göra det :S.
De borde nästan göra som HoN har, där har du en ingame valuta för skins och annat junk (som vanligt) men om du anmäler någon så tar den 10-20 guld av dig och Om de anser att anmälan var korrekt så får du tillbaka ditt guld, annars behåller de det. Detta gör att folk inte anmäler andra spelare för skitsaker som "ÖÖÖÖÖ DU PICKADE FEL KLASS!" för sånt kostar folk.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Skönt att se att Blizzard fortfarande jobbar med dessa problem. Jag började spela Ranked igen för någon vecka sedan, och har redan blivit önskad död vid ett tillfälle, och cancer vid ett annat - bara för att jag inte ville spela den hjälte som den andra personen ville att jag skulle spela. För att inte tala om de 2-3 gånger som personer lagt sig under en match för att de inte får som de vill.

Jag älskar Overwatch, men det där beteendet tar verkligen bort allt roligt från spelet. Hur dessa personer någonsin nådde Diamond är bortom all förståelse.

Det här är ett beteende jag har märkt i alla Blizzard spel (förutom Hearthstone som har andra problem). Det jag märkte senaste säsongen jag körde var att det var en chockerade mängd folk som lämnade games. Säsong 1-3 hände det kanske 1 på 1000 games, senaste var det 1 på 10. Det var antingen om de inte "fick" sin hero och då drog de direkt eller så var det om man förlorade första rundan så stack de. Det är också något de skulle behöva straffa folk för ännu hårdare än vad de gör för uppenbart så bryr sig inte folk lika mycket längre.

Har övergivit Overwatch nu p.g.a. dess community och det är egentligen samma anledning till att jag övergav WoW. Blizzards community är en av de värsta inom spelvärlden, större fanboys och whiners får man leta efter :(.

Medlem

Att folk regelbundet kan vara så jävla otrevliga och respektlösa när man spelar online kan få mig att surna på onlinespelandet rejält till och från.

Om någon skulle säga något snällt eller vara hjälpsam till en annan i chatten skulle man ju fan inte tro sina ögon. Det kan fan inte vara rimligt att det är så.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Finns mute till voice och chat om man möter något kryp till person
Man behöver inte bli triggad av allt.
Men trevligt att dom gör något.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Få spel behöver faktiskt en chat. World of Tanks tog bort att du kan tala med motståndarna... Det var ovant och kändes dumt men ju mer tiden led ju mer vettigt kändes det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

@Anton Q: Du är alldeles för känslig.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Hur vet Blizzard om en spelare är medvetet AFK? Ringer dom hem till honom först?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

@Puscifer: önskar att det fanns någon mute knapp,

Det finns det ju, men brukar föredra att inte göra det eftersom tanken är att man ska spela tillsammans; utan kommunikation tappar man en stor del av lagarbetet. (Ja, jag inser att en person som önskar livet ur en inte kan förväntas att samarbeta särskilt väl, men det tar ändå emot att muta någon) Dessutom är skadan redan skedd så fort personen uttrycker sitt missnöje i form av förolämpningar och hot, vilket brukar gå ganska snabbt.

Sedan är det väl även förskolläraren inom mig som gärna skulle vilja prata med personen och reda ut saker istället för att vända ryggen till..

Skrivet av breahl:

Hur vet Blizzard om en spelare är medvetet AFK? Ringer dom hem till honom först?

Gissningsvis ser de ett mönster i spelarens beteende. Om det händer exempelvis en gång var tredje månad är det kanske inte så märkvärdigt, men om det händer såpass ofta att det blir till ett problem hissar det ett varningsflagg.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@breahl:

Behövs inte. Det finns ingen godkänd anledning att vara afk i ett competetive-spel.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

@Json_81: hjärtattack, brand, dödsfall finns massor av anledningar.

Medlem
Skrivet av Yabba:

@Json_81: hjärtattack, brand, dödsfall finns massor av anledningar.

I de lägena behöver man inte bry sig om en liten ban.

Minns inte exakt hur det är i CS, men de börjar väl med en 10-min eller något sådant och sen blir det längre och längre om man fortsätter vara AFK. Bör väl vara något liknande i OW?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

phi
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är sjukt kul när man lyckats trigga någon så mycket att de skriker i micen eller spammar chatten med diverse kreativa sätt som de vill mörda eller våldtag dig och din familj på?

Det är ju halva nöjet med multiplayerspel.

Medlem

@phi: Haha ah men typ

Medlem

Bra att folk som felrapporterar straffas, överlag skulle jag villa se system som denna i alla online spel eller åtminstone "avoid this player" systemet som finns Overwatch, då vissa tänder på att vara olustiga och endast är ute för att få en "triggerd".

Medlem

Då kan de ju även ta fram bannhammaren mot folk som "mainar", väljer Widow i attack och allt annat som ger upphov till miljön i chatten när de ändå håller på.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Då kan de ju även ta fram bannhammaren mot folk som "mainar", väljer Widow i attack och allt annat som ger upphov till miljön i chatten när de ändå håller på.

Varför då? Låt folk spela spelet på det sätt de vill, att välja rätt hjälte vid rätt tid är en lika stor del av "skill" som allt annat och det finns inget i reglerna som säger att du inte får spela vissa hjältar i vissa situationer, tvärtom så kan du hamna i trubbel om du rapporterar folk för det.

Medlem

oj oj oj bestraffar folk som felaktigt rapporterar den had ebehövts i dota jisses vad vissa dåliga spelare inte klarar av när man säger till dom snällt om och om igen vad dom gör för fel och bör göra.

Efter man carriat spelet och varit glad och sagt till personen vad den gjorde för fel på ett humant sätt, så rapporterar den en.

Så istället för denna personen sög åt sig informationen upfattar den detta som flame/whine, så himla många som inte förstår skillnad på flame/whine och hjälpa någon.

Det har gått till den gränsen jag slutat tips eller prata helt enkelt i dota och mutat alla iklusive medspelarna för ingen lyssnar eller har en bra mikrofon, även i riktigt hög bracket.

Det är skratt retande helt enkelt.

Här har säkert valve något att lära sig utav.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Skönt att se att Blizzard fortfarande jobbar med dessa problem. Jag började spela Ranked igen för någon vecka sedan, och har redan blivit önskad död vid ett tillfälle, och cancer vid ett annat - bara för att jag inte ville spela den hjälte som den andra personen ville att jag skulle spela. För att inte tala om de 2-3 gånger som personer lagt sig under en match för att de inte får som de vill.

Jag älskar Overwatch, men det där beteendet tar verkligen bort allt roligt från spelet. Hur dessa personer någonsin nådde Diamond är bortom all förståelse.

Slutade med competitive av samma anledning. :/

Medlem
Skrivet av kebbe:

Då kan de ju även ta fram bannhammaren mot folk som "mainar", väljer Widow i attack och allt annat som ger upphov till miljön i chatten när de ändå håller på.

Tycker det är idiotiskt att döma ut folk som inte följer din åsikt om vad som är gångbart innan du vet hur bra det funkar, det finns widows som kan dominera motståndarlaget på attack och du har ingen aning om vilka de spelarna är. Går det inte bra kan man föreslå en ändring men det är aldrig ok att bete sig som en sur övertrött 6-åring under några omständigheter.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tycker det är idiotiskt att döma ut folk som inte följer din åsikt om vad som är gångbart innan du vet hur bra det funkar, det finns widows som kan dominera motståndarlaget på attack och du har ingen aning om vilka de spelarna är. Går det inte bra kan man föreslå en ändring men det är aldrig ok att bete sig som en sur övertrött 6-åring under några omständigheter.

Widow är ju för övrigt bättre på attack än på defence.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Vi kan nog alla enas om att dåligt beteende online knappast är unikt för något spel och har funnits där sedan internets begynnelse Idioti finns i allt från email till spel och sociala medier. Vissa spel har dock bättre system och/eller moderatorer än andra.

Människor online kräker ur sig vad som helst utan att tänka efter, vissa är helt andra personer i verkligheten och skulle aldrig säga något sånt, andra visar sin psykopatiska och oempatiska ego-sida, eller sjuka värderingar.

Mänskligheten i ett nötskal.. visar väl tyvärr mer sin riktiga sida online..

Men man får även komma ihåg att just i spel står ju många yngre för mycket av whinandet, jag har gnällt min beskärda del i intensiva klanmatcher och diskussioner med, speciellt i yngre dagar och främst då i irritation mot andra som börjat gnälla eller harassa i chatten/spelet.

Medlem

@Ahris: Om du inte klarar av lite troll kommentarer bör du nog inte ens vara ute på Internet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar