Musiktråd (skapa musik till ett forumalbum)

Medlem
Musiktråd (skapa musik till ett forumalbum)
Skrivet av Famest:

Säg till om det är någon som är intresserad av någon form av kollaboration, vi på FZ borde göra något tillsammans !

JAg tycker detta låter som en riktigt bra idé faktiskt (som jag sa i den andra tråden), och föreslår helt enkelt att vi gör det!
Vi skulle ju tillochmed kunna göra ett forumalbum, vi har ju några musikanter (och en riktigt duktig en i Brain) på forumet.

Så, låt oss göra musik tillsammans/enskilt, och göra ett album som vi sen släpper något datum (till jul kanske?)!

Ni som vill kan ju skriva här i tråden vad ni tycker, alla får såklart vara med, även om ni gör dödsmetalghettoskinheadmusik eller bara sitter och fiser i en mic och sen repeterar det i två minuter.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Låter som en fin idé. Det skulle vara intressant att höra vad de kreativa av medlemmarna här kan åstadkomma tillsammans. Verkar ju finnas några som är duktiga på att komponera musik och spela instrument. Själv kan jag bara spela apa så tyvärr är jag inte mycket till hjälp.

Medlem

Dödsmetalghettoskinheadmusik lät intressant.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

håller med, men man kan väl göra en barn vänlig låt om rosa kaniner som blir tofflor?
skulle vara så fränt


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Bra idé, kanske ska fixa fram någon skön 8-bit låt. Min fina dator krashade nyligen och tog med sig mitt fina Logic Pro, så kan tyvärr inte komponera några seriösa stycken. Men en 8-bit ska väl gå an.

edit: Vill poängtera att det var ett lånat exemplar av Logic Pro, inget nedladdat!

Medlem

Vi borde spela in "we are the world" genom att sjunga lite var så får någon klippa ihop det - alla pengar går till välgörande ändamål, dvs en snusavärjningskurs åt iceman.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vi borde spela in "we are the world" genom att sjunga lite var så får någon klippa ihop det - alla pengar går till välgörande ändamål, dvs en snusavärjningskurs åt iceman.

Inte We shall overcome då?
(Birgit Friggebo)

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vi borde spela in "we are the world" genom att sjunga lite var så får någon klippa ihop det - alla pengar går till välgörande ändamål, dvs en snusavärjningskurs åt iceman.

Det tycker jag var en mycket fin idé.

Jag kan spela klaver!


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

jag kan sjunga svea rikes national sång i en mic


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Får väl se om jag kan fixa ihop en tung partylåt. Annars så kan vi väl köra en remake på The Mills brothers - Caravan haha!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Vinyl?


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Låter som en grym idé, jag drar gärna ihop en låt om div speläventyr. Materialet är endless.

Vem ansvarar för att sätta ihop allt?

1
Skriv svar