Hands-on – Wolfenstein II: The New Colossus

Robot
Hands-on – Wolfenstein II: The New Colossus

FZ spelar Machinegames makabra och absurda "tänk om"-scenario, som flyttat västerut.

#machinegames, #wolfenstein-2-the-new-colossus


Medlem

Mycket trevligt att de fortsätter satsa på singleplayer spel, plus att föregångaren var en riktigt bra sådan.
Vi kan aldrig få för mycket av den varan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ser ut som att singleplayer kommer bjuda på Nazi Terminators awesome


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Spelade igenom dom två andra spelen för första gången i höstas och tycker att dom var svinbra.
Riktigt kul om dom lyckas med ett tredje bra spel i serien.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Gissar på att dom använder id tech 6 den här gången?

ELF
Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Gissar på att dom använder id tech 6 den här gången?

Man kan ju hoppas, inte för att jag haft något problem med de två senaste Wolf spelen, men det är äckligt bra prestanda i nya Doom. Kan dock inte köra med Vulken då det inte går att låsa fpsen. Har i-lands problem med fpsen, den blir för hög så det blir lite onödigt varmt. Få spel som rullar så bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har inte testat dessa än... Kanske värt att testa dem...

Medlem

Skaffade Wolfenstein The New Order och The Old Blood i förrgår. Måste säga att jag är positivt överraskad! Trodde det skulle vara skräp. Men ljudet, gameplayet, designen m.m är toppenbra. Jag rekommenderar spelet varmt.

Det enda minuset för min del är att spelet tyvärr är låst till 60 fps på PC och att alla HUD element är låst i 16:9 när man spelar i 21:9. Är petig med sådant, men det känns rätt B då ett AAA företag gör på det viset. Sen kan jag tycka att spelet inte är så värst bra optimerat. Det är trots de få sakerna så är spelet självklart spelbart. Provade att låsa upp frame raten, inga svårigheter att göra det. Problemet med det är att spelets hastighet ökade. Allt i spelet gick säkert 10x snabbare. För er med 100+ hz skärmar bör vara medvetna om detta.

När jag ser dessa bilder så kanske de förhoppningsvis har fixat några av dessa problem då de ser ut att ha tagits på just en 21:9 skärm. Får vänta och se om det lutar åt ett bra optimerat Wolfenstein II på PC.

Medlem
Skrivet av AxxT:

Har inte testat dessa än... Kanske värt att testa dem...

Helt klart värt att spela igenom, rekommenderas starkt
Du kan ju i alla fall sätta den på önskelistan i steam, så får du en påminnelse när det är på rea.
Håller på med the old blood just nu, än så länge så är även det en solid upplevelse.
Det enda man egentligen kan klaga på är linux-supporten.

En annan sak med spelen som aldrig tycks nämnas är att ljudet är riktigt jävla bra.
Det är inte ofta man (eller jag) märker att ett spel har riktigt bra ljud, men här har de verkligen lyckats.
Det gör hela världen mer levande, inte bara vapenljuden utan alla dialoger också.
Särskilt plus i kanten för dialogen om grammatiknazister, för övrigt


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Helt klart värt att spela igenom, rekommenderas starkt
Du kan ju i alla fall sätta den på önskelistan i steam, så får du en påminnelse när det är på rea.
Håller på med the old blood just nu, än så länge så är även det en solid upplevelse.
Det enda man egentligen kan klaga på är linux-supporten.

En annan sak med spelen som aldrig tycks nämnas är att ljudet är riktigt jävla bra.
Det är inte ofta man (eller jag) märker att ett spel har riktigt bra ljud, men här har de verkligen lyckats.
Det gör hela världen mer levande, inte bara vapenljuden utan alla dialoger också.
Särskilt plus i kanten för dialogen om grammatiknazister, för övrigt

Wunderbar utbrast han med glädje!

Blir att köra igenom det då, har ju ett par nya G933 som måste köras in. Tror jag har köpt spelen tidigare på någon rea.
Men aldrig blivit av att spela.. dags att göra det

Medlem

Härligt! Det luktar Guldkorn redan nu! <3


signatur

Nämen!

Medlem

Min kropp är redo.

Medlem

Smürrigt och wünderbart!

1
Skriv svar