Destiny 2 till PC – här är systemkraven och datum för beta!

Robot
Destiny 2 till PC – här är systemkraven och datum för beta!

Alldeles i slutet av nästa månad går det att testa pc-versionen av sci-fi-shootern.

#destiny-2


Medlem

Jahapp blir nog att avboka tills jag lyckas införskaffa ett nytt grafikkort

*edit*
Battlefield 1 har ju GeForce GTX 660 2GB som minimum och mitt 560 gtx 1GB funkar fin fint med det så borde inte vara något problem nu när jag kollat lite ^^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Inte speciellt krävande, mycket trevliga nyheter!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Bara väntan kvar nu då!

Medlem

Trevligt! Blir att testa detta och sen avgöra om jag ska förboka det eller köpa det. Var acceptabelt på PS4 förutom att jag blev konstant "moosed" av ett error men hoppas det inte kommer bli fallet nu på PC.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Känns som ganska vettiga systemkrav ändå. Hade förväntat mig högre krav för både grafikkort och processor.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd

@unforg0tten: Dåliga nyheter att det är så låga rekommenderade specs, snarare, för det betyder att det kunde vara mycket snyggare.

Ett välgjort spel har jättehöga krav för maxinställningar men låga minimikrav!

Avstängd

@Tapiwen: wut?

Moosed

While engaging in intercourse from behind, placing one's thumbs against one's temples and then vigorously wiggling one's fingers in a Bullwinklish manner.
"I moosed three chicks last night."
"Last night I got moosed again by that bastard!!

Medlem

@Araxes: Moose - "This is vaguely described as a "general networking error". Players report it occurs during the opening Homecoming mission of the beta, with Ikora and enemies failing to load before the error "

http://www.eurogamer.net/articles/2017-07-25-destiny-2-error-...

Medlem
Skrivet av Araxes:

@Tapiwen: wut?

Moosed

While engaging in intercourse from behind, placing one's thumbs against one's temples and then vigorously wiggling one's fingers in a Bullwinklish manner.
"I moosed three chicks last night."
"Last night I got moosed again by that bastard!!

Destiny använder djur som felkoder. Moose är en av felkoderna man kan få.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

haha.. vilka konstiga krav.
haha..

Medlem

@Araxes: Det är ju bara positivt att potatisägarna också ska få spela! Men om du läser Bungies senaste post så kan du se att om du vill maxa inställningarna som de gjorde vid gameplay release så är det i7 7700 och ett 1080Ti som krävs, inte illa pinkat.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Araxes:

@Tapiwen: wut?

Moosed

While engaging in intercourse from behind, placing one's thumbs against one's temples and then vigorously wiggling one's fingers in a Bullwinklish manner.
"I moosed three chicks last night."
"Last night I got moosed again by that bastard!!

Fick en kod som hette "moose" hela tiden under PS4 betan. Det gjorde att jag inte kunde typ klara av första uppdraget eller sista bossen i striken. Var många som hade problem med det under betan vad jag läste också.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

@Araxes:
Då lärde man sig något nytt idag.

Tackar


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

skräp konsol port

Medlem
Skrivet av Araxes:

@unforg0tten: Dåliga nyheter att det är så låga rekommenderade specs, snarare, för det betyder att det kunde vara mycket snyggare.

Ett välgjort spel har jättehöga krav för maxinställningar men låga minimikrav!

Varför det? Det betyder bara att fler kan spela spelet.

Och sen är det väl bara rekommenderade specs i artikeln, inte specs för high eller ultra? Kan dock ha fel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Cyberz:

Har du super early access eller vill du bara provocera över internet?

Medlem

@Cyberz: ja! Låt oss måla fan på väggen innan vi vet hur resultatet blir. Pessimistiskt tänkande gör en lycklig!

Edit. Stora frågan dock.. pc eller ps4? Lär nog vänta tills jag vet hur bra pc versionen blir, samt hur stort det blir på pc

Medlem
Medlem

Är det en öppen Beta?

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

@Araxes: Det är ju bara positivt att potatisägarna också ska få spela! Men om du läser Bungies senaste post så kan du se att om du vill maxa inställningarna som de gjorde vid gameplay release så är det i7 7700 och ett 1080Ti som krävs, inte illa pinkat.

Har du länk till att lira med allt Maxat kräver 7700k samt GTX 1080 Ti?
Jag hittar bara att de hade den CPUn samt GPUn i deras E3 booth, där de kunde spela spelet med alla inställningar på Max, i 4K upplösning och få stabila 60fps, även med gameplay-inspelning genom nVidias mjukvara.
Med den informationen jag hittade så betyder det att du kan säkert köra allt maxat med även sämre CPU/GPU.
Majoriteten kommer köra 1080p/1440p, väldigt få kommer köra 4K. 4K drar enormt mycket mer prestanda från datorn än vad 1440p gör. Jag gissar på att 1070 eller sämre kan säkert maxa allt utan problem på 1440p.

Antingen är spelet superoptimerad eller så kunde dem ha gjort spelet grafiskt snyggare. Men men, det kommer vi se när PC-betan väl öppnas och man kan leka med inställningarna där.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Är det en öppen Beta?

Early Access: August 28
Open Beta: August 29
Beta Ends: August 31

Skrivet av Shamanfox:

Har du länk till att lira med allt Maxat kräver 7700k samt GTX 1080 Ti?
Jag hittar bara att de hade den CPUn samt GPUn i deras E3 booth, där de kunde spela spelet med alla inställningar på Max, i 4K upplösning och få stabila 60fps, även med gameplay-inspelning genom nVidias mjukvara.
Med den informationen jag hittade så betyder det att du kan säkert köra allt maxat med även sämre CPU/GPU.
Majoriteten kommer köra 1080p/1440p, väldigt få kommer köra 4K. 4K drar enormt mycket mer prestanda från datorn än vad 1440p gör. Jag gissar på att 1070 eller sämre kan säkert maxa allt utan problem på 1440p.

Antingen är spelet superoptimerad eller så kunde dem ha gjort spelet grafiskt snyggare. Men men, det kommer vi se när PC-betan väl öppnas och man kan leka med inställningarna där.

Recommended Spec
CPU
Intel - Core i5-2400
AMD - Ryzen R5 1600X

GPU
Nvidia - GeForce GTX 970
AMD - Radeon R9 390

RAM
8GB

Bungie’s Event Machine
CPU – Intel i7-7700k
GPU – Nvidia GeForce GTX 1080Ti 11GB

Taget från: Bungie


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Early Access: August 28
Open Beta: August 29
Beta Ends: August 31

Recommended Spec
CPU
Intel - Core i5-2400
AMD - Ryzen R5 1600X

GPU
Nvidia - GeForce GTX 970
AMD - Radeon R9 390

RAM
8GB

Bungie’s Event Machine
CPU – Intel i7-7700k
GPU – Nvidia GeForce GTX 1080Ti 11GB

Taget från: Bungie

Tack

Det där visar bara vad dem använde under E3 dock, så det säger inte så mycket vad kraven är för att kunna ha allt på max och ändå ha det spelbart. Den klarade 4K med 60fps så personligen är jag nöjd med den informationen, då jag har planer på att uppgradera min dator och köra på just dom komponenterna, så att den håller i några år iaf. Då kanske man får nytta av 4K TVn också när det kommer till spel...

Medlem

@Shamanfox: Helt rätt, kände bara att det var det vettigaste jag kunde hitta kring maxad grafik i nuläget, så jag kan hålla med om att ett 1070 räcker gott å väl för att spelet ska fungera prima.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Araxes:

@unforg0tten: Dåliga nyheter att det är så låga rekommenderade specs, snarare, för det betyder att det kunde vara mycket snyggare.

Ett välgjort spel har jättehöga krav för maxinställningar men låga minimikrav!

CS:GO är ett bra exempel på ett spel som man kunde maxa på ett lowend GTX 550Ti och en i3 cpu när det släpptes. En del utvecklare satsar på anpassa spelet för den stora massan och när majoriteten av spelarna sitter på datorer som är jävligt slöa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Tack! Vet inte riktigt om vad men alltid kul att höra de orden


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Avstängd
Skrivet av marcus8958:

CS:GO är ett bra exempel på ett spel som man kunde maxa på ett lowend GTX 550Ti och en i3 cpu när det släpptes. En del utvecklare satsar på anpassa spelet för den stora massan och när majoriteten av spelarna sitter på datorer som är jävligt slöa.

Jag rättar dig: "En del utvecklare struntar i att göra spelets grafik skalbar, och satsar endast på den stora massan .."

1
Skriv svar