Webhallen Halmstad bara dog

Medlem
Webhallen Halmstad bara dog

Webhallen Halmstad, det kom en notis i tidningen typ på tisdagen att affären skulle stänga , och samma dag var affären borta. Hur fan kan det få gå till så? Och vad är det som har hänt? Någon som vet? Hälsningar Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Kanske inte samma dag men det var väldigt tight minns jag


signatur

Wasted.White.Boys

Avstängd

Jävligt tråkigt att höra, ingenting sen borta?! Även förvånande, upplever webbhallen som jävligt bra, billiga, alltid på utsatt tid (webbutik 24 timmar), komplett sortiment, serviceinriktade. Och Halmstad är väl en ganska stor stad, så kunderna finns väl? Kanske pga. digitala downloads och online shopping, tragiskt! Vi får behandla våra handlare med omsorg!, alltså handla hos dom, annars har vi snart inga kvar.

Medlem

Ja jag har ju handlat en del prylar där.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Kolla med webhallens kundtjänst, finns säkert någon som vet något och det brukar inte vara topphemligt.

Relik 📜

Det gick tydligen väldigt snabbt. http://24halmstad.se/2017/07/02/165670/


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Måste säga det är riktigt dåligt av Webhallen att inte ens informera personalen om att det ska stänga utan varslar dom utan förvarning.
Får man ens göra så är frågan?


signatur
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Måste säga det är riktigt dåligt av Webhallen att inte ens informera personalen om att det ska stänga utan varslar dom utan förvarning.
Får man ens göra så är frågan?

Beror på om de är fackanslutna eller inte, samt om de är det om facket blivit informerade i tid på ett korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Måste säga det är riktigt dåligt av Webhallen att inte ens informera personalen om att det ska stänga utan varslar dom utan förvarning.
Får man ens göra så är frågan?

Varsel är ju en förvarning. Men trist som tusan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

kanske en effekt av elektronik skatten, sen finns det inte så många stora städer i Sverige där butiker kan skrapa ihop för att klara sig på heller.
Många elektronik kedjor har tidigare expanderat för hårt och halkat i diket pga av det.
tänker på On Off, Expert, Game, etc.

Medlem

@Makkapakka:
Det spelar verkligen ingen roll om man är med i facket eller inte.

Medlem

Jag tyckte Webhallen var en frisk fläkt i Halmstad, det finns ju inte så många renodlade spel och datorbutiker i närheten precis. Nä det var en förlust tycker jag.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag tyckte Webhallen var en frisk fläkt i Halmstad, det finns ju inte så många renodlade spel och datorbutiker i närheten precis. Nä det var en förlust tycker jag.

Låg butiken mitt i city eller? dom stängde ju även sin ena butik i malmö som låg i city och nu finns dom bara i gallerior.. så jäkla värdelöst... närmaste för mig är inet men gillar inte riktigt dom. Så jag tror det är samma anledning som i halmstad dom vill helt enkelt synas i gallerior bara kanske...

Var ju praktiskt beställa online o betala så gick man 5m och kunde hämta ut sina grejer.

Ambassadör
Xbox

En liten håla som Halmstad kanske inte motiverar en fysisk butik helt enkelt.

Webhallen är dock bäst och trevligast så jag hoppas det går bra för dem.


signatur

Jump in.

Medlem

@GiGeGame: beror på vad som står i kollektivavtalet om nu ett sådant finns + vilken anställningsform arbetaren har och vad som står i hans/hennes anställningsavtal.. vore intressant att veta hur Webhallen har det med anställningstrygghet och fackligt samarbete.. låter ju knepigt att bara lägga ner utan varsel om nu ett kollektivavtal finns.. (finns det inget sådant lär iaf jag inte handla därifrån ngt mera)

Medlem

@DAoG: spelar stor roll om det finns kollektivavtal.. om arbetsgivaren begår avtalsbrott så riskerar dom dryga böter..
Dock får man ingen hjälp om man inte är medlem i facket vid dylika problem.

Medlem

Webhallen har en sektion på Sweclockers där de svarar på frågor och annat. Men kanske inte så mycket att fråga om, de lär väl ge generiskt svar. Norska Komplett köpte Webhallen 2013, så de är ägarna bakom namnet.
http://www.sweclockers.com/forum/147-webhallen

Medlem

@DAoG: Jo, det gör det för då kan iaf facket få ut lite vite från företaget om de skitit i MBL§10-17 tex, som de sedan om de vill kan distribuera till sina medlemmar.

Medlem

Hmm, en omsättning på nästan 1,8 miljarder men ändå 4 miljoner minus (Webhallen Sverige AB)? Kortfristiga skulder på över 400 miljoner?

Norrmännen i Komplett AS som slaktar bolaget?

Kan vara läge att påminna folk om att ALDRIG betala i förväg för en beställning.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Låg butiken mitt i city eller? dom stängde ju även sin ena butik i malmö som låg i city och nu finns dom bara i gallerior.. så jäkla värdelöst... närmaste för mig är inet men gillar inte riktigt dom. Så jag tror det är samma anledning som i halmstad dom vill helt enkelt synas i gallerior bara kanske...

Var ju praktiskt beställa online o betala så gick man 5m och kunde hämta ut sina grejer.

Den låg utanför city. I flygstaden som är ett ställe med 10-15 olika butiker nära varandra.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

@SWEBarb: Webhallen Uppsala ligger mitt i city och inte i någon galleria. Hoppas din teori inte stämmer för vill hemskt gärna ha kvar dom :-/

1
Skriv svar