Killing Floor 2 körs i 1800p på Xbox One X – fps-tappet för stort i 4K

Robot
Killing Floor 2 körs i 1800p på Xbox One X – fps-tappet för stort i 4K

Tripwire siktar hellre på fler fps än högre upplösning.

#killing-floor-2


Avstängd

I valet mellan gött med bildrutor per sekund och hög upplösning väljer man både och. Därför man spelar på PC.

Medlem

vad är 1800p för upplösning? eller är det felskrivning och menas 1080p?

Medlem

@stormarn: Dubbel 900p


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Det är tom native 1800. Kan vi se det som en ny standard kanske?

Medlem
Skrivet av Araxes:

I valet mellan gött med bildrutor per sekund och hög upplösning väljer man både och. Därför man spelar på PC.

Medlem

Vill man spela alla spel så är PS4 Pro och PC en bra kombo. Att bara lira PC missar man lite för många game of the year tyvärr.

För övrigt är det extremt liten skillnad på 1800p och 2160p, även om man sitter en meter ifrån en 55" tv som klarar den upplösningen. 1080p vs 4k syns bra på det avståndet, men inte 4 meter bort.

Till PS5 skaffar jag 65" när äkta 4K blir standard på riktigt, just nu finns bara 20 spel som klarar 4K i 60fps till Pro.

Medlem
Skrivet av Araxes:

I valet mellan gött med bildrutor per sekund och hög upplösning väljer man både och. Därför man spelar på PC.

Tala för dig själv. Jag spelar på PC men behöver ändå kompromissa ibland.

Avstängd

@Påskmust: Det är ju för att du väljer att göra det.

Medlem

Varför ens sats på 4k när man kan satsa på 1440p känns ju bara onödligt, då man kommer så mycket längre med 1440p då man kan satsa på 60fps. Dessutom så ser 1440p bra ut så ser ingen anledning till att allt ska vara 4k när ovanstående duger.

Medlem

Jag bryr mig. Han är en fellow PC gamer, visa respekt ^^

Och ontopic, Vart någon förvånad, jag tror knappt den kommer klara mer än 30 fps i 1440p om den skulle haft de.

Medlem

Den maskinen jag använder är bättre än den maskinen du använder därför är jag bättre än dig.

Avstängd
Medlem

Så maskinen är redan för gammal innan den ens kommit ut?

Medlem
Skrivet av Araxes:

@1337Figaro: *bättre än du.

Den vanligaste fråga som alla språkvårdare får tycks vara om man kan säga "jag är större än dig" eller om det måste heta "större än du". Det riktiga svaret idag är att det går bra med båda, eftersom än i det här fallet även kan fungera som en preposition (än dig) och inte bara som en konjunktion (än du).

http://www.faktoider.nu/mig-och-jag.html


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Vill man spela alla spel så är PS4 Pro och PC en bra kombo. Att bara lira PC missar man lite för många game of the year tyvärr.

För övrigt är det extremt liten skillnad på 1800p och 2160p, även om man sitter en meter ifrån en 55" tv som klarar den upplösningen. 1080p vs 4k syns bra på det avståndet, men inte 4 meter bort.

Till PS5 skaffar jag 65" när äkta 4K blir standard på riktigt, just nu finns bara 20 spel som klarar 4K i 60fps till Pro.

Det är rätt stor skillnad på på spel i 2160p och 1800p i spel då de får alias effekter eller att det blir suddigt på grund av för mycket/dålig AA. Jag sitter typ på 1 m avstånd på en 40" datorskärm och ser skillnad. Men helt klart 60 fps framför 4k i ett sådant spel. I film är det dock svårt att ser skillnad.

Medlem
Skrivet av Araxes:

@1337Figaro: *bättre än du.

1337Figaro har bättre språkkunskaper än du, ni är dock båda lika kassa på att bygga meningar på ett korrekt sätt.

Avstängd
Skrivet av Ahris:

1337Figaro har bättre språkkunskaper än du, ni är dock båda lika kassa på att bygga meningar på ett korrekt sätt.

Drömma kan du ju alltid.

Medlem

@Påskmust: Tror nog att han redan gör det. Talar utifrån sig själv. Eller brukar du föra andras talan? Poängen är, ifall du missat den att med tillräckligt stark hårdvara behövs det inte kompromissas lika mycket som med svagare. Det handlar bara om kostnader. Frågor på det?

Medlem

Hur långt är ett snöre?

Avstängd
Skrivet av cdx873v:

Hur långt är ett snöre?

Från den ena änden till den andra.

Medlem

Gammalt spel och dessutom ett FPS. På konsol. Utan mus och tangentbord. Helt ointressant för min del.

Medlem

@Natrium:
Ps4 pro klarar ostabila 60 fps i 1800p. Tror dom siktar på stabila 60 fps med scorpio


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

1800p/60>1080p/60>4K/30-50+ Frame-drops.

1
Skriv svar